sesiapa yg berminat untuk beriklan atau membeli produk di blog ini boleh whatsapp ke 60173806280.

Thursday 13 August 2009

aku cuma aku....hukum hakam jangan memain!

uolsss...gue ni jahat banget apa enggak..binggung gue pikirin..ngapaing semua orang hanjingin gue <------tetiba cakap endon kan..saje feeling-feeling shopia latjuba kan...

sebelum akak cakap apa... akak nak betul tudung jap..nyah tolong akak jap....

akak x paham le manusia sekarang ni..akak tau yang akak ni pondan...dann kalau ko x suka tengok pondan n dengar ape2 cerita tentang pondan ko jagan bukak blog ni...kalau ade yang benci atau jijik and rase akak ni membawa bencana atau memalukan masyarakat....ko jangan sesekali bukak meriah uolss ini....dan tolong bagi tahu semua orang yang blog ini xde paedah untuk di baca...lagi satu baca blog aku ni perkara wajib ker..ade termaktub dalam rukun islam yang 5 ker...

aku x suruh bila ko baca blog ni ko pun nak ikut perangai macam pondan...ade aku suruh korang jadi jahil..semua pilihan di buat oleh tanagn korang....

so ko tanya aku..ko boleh jawab sendiri...paham...

cerita2 akak dalam ni bukan lah nak bangga diri akak sebagai pondan..sekadar menceritakan kisah hari2 yang berlaku...kenape ko rase ko keras sangat?..meh kita jumpe kita tengok sape kena penumbuk sulung dr aku..nak tengok aku ni bapok ke tidak...

ko kenal aku ke...ko tau kesah hidup aku ni A-z ker...segala dosa aku ni ko tanggung ker...aku tulis blog ni buka suruh ko amik catatan dan buat syarahan kat sekolah2 ker bongok...kalau ko rase ape yang aku tulis ni memesong kan akedah ko..ko boleh tegur aku..tapi bukan hanjeng kan aku...ko kena bezakan menegur dan menghanjeng kan itew dua perbuatan yang berbeza...

aku x suruh sape2 dalam blog ni backing aku...haa ujung2 ber aku aku2 lah pulak kan...

aku nak tanya ko... kalau ko ni orang yang waras dan x bangang..ko boleh jawab soalan ni...

" akak ni kalau sembahyang pakai kupiah ker pakai songkok?..ade ker soalan macam ni?...sembahyang kan kita dah tahu kena tutup aurat bagi lelaki..songkok atau kupiah tu kan sekadar penutup kepala bagi menghalang rambut dari menutup dahi ketika sujud..so kalau sembahyang x pakai kupiah ngan songkok dianggap bukan islam ker...

akak tau ko mesti menantikan akak menjawab " akak sembahyang pakai baju melayu dan kain pelekat pastu pakai tudung kan..."...

pastu kalau aku pulak tanya ko soalan macam ni agak2 ko naik hantu tak?.." ko pulak kalau pegi mengaji pakai baju kurung ke pakai bikini?....gitew....bukan nak marah...benda2 macam ni ko x yah tanya pun ko leh jawab sendiri... aduhhhhh pening....

penat akak membebel ni..jap jap..akak nak pose baju akak yang konon2nya meletop ni...chantek x akak

aku ni masih waras nak pikir mane baik mane buruk..kalau aku ni masih pikir yang memondan itew satu yang hebat..lama dulu dah aku ni potong konek buat puki...aku tahu ape dosa semua tu...tapi ko x tanya plak ape hulum berkepit ngan makwe, tunang yang bukan muhrim tu dosa ke tidak...yang betina ketawa macam pontianak ape dosanya..yang pakai tudung tapi pakai baju ketat ape hukumnya...semua tu ko pikir?....


kalau ko nampak banyak pondan2 di luar sana yang gigih nak buat tetek setinggi gunung..ade ko nampak tetek aku ker?..kalau ko tengok pondan2 di luar sana menjaj diri..ade ko nampak aku jual diri tepi jalan ker...kalau ko rase bila jantan bela rambut panjang ni dah bapok sangat...zaman2 hang tuah tu bersepah2 lah pondan kan..sebab kebanyakkan jantan berambut panjang...kalau ko rase bela rambut panjang ini ko rase dia pondan..ko pegi lah tanya ramli sarip tu...dia pondan ker?

tolong lah jangan adili orang berdasar perwatakan mereka...iman dalam dada mereka ko leh tengok ker...x semestinya yang pakai tudung litup itew x pernah berzina..x semestinya yang sembahyang tonggang tonggek itew x korek cipap anak jiran sebelah....

lu pikir la sendiri!

so x payahlah kita tanya orang lain ni kuat agama atau tidak..tapi tanya lah yang diri sendiri tu ingan tuhan ke tidak...bagi yang sibuk nak caci aku x sudah2 tu ..aku nak tanya...konfem ke di akhirat nanti ko tu akan terus di hisap masuk syurga...

so itew semua luar bidang kuasa kita...kalau ade ape2 yang x betul harap2 tegur dengan berhemah..bukan tegur dengan menghanjeng...so kalau korang rase ape yang akak tulis ni x sedap di dengar dan di pandang...akak sedia padam dan buat yang lebih baik...

cerita2 aku dalam blog ni sekadar suka2 and buat2 korang gelak..bila ketawa x ke ceria hidup korang...ade ker bila korang bace blog aku ni rase nak bunuh diri...

korang kena ingat dalam setandan pisang x semuanya busuk... dan korang kena ingat sebaik mane pun kita ni x semestinya semua orang akan berpuas hati...so sama2 lah kita perbaiki diri kita..dan bukan mengadili orang lain dengan sesedap kata tanpa mencermin diri kita sendiri...

aminnnn....

47 comments:

Anonymous said...

kak,sial mane yang menhanjengkan akak itew?????sungguh puake....papepon..i like ur blog...teruskan memblog ye kak...

Anonymous said...

dear sendokk,nokk kebanyakkan manusia yang kononnya sempurna sangat ittew tak paham dan taknak paham akan golongan istimewa macam kiterr..so theyolls boleh cakap per sajer dan fikir theyolls tew betul sangatlah..sometimes dorang sajerk nak menhanjjj dengan tanya soklan bodo2 macam ko cakap tadi..lumrah hidup kita sebagai insan istimewa macam ni lah nokk..sabor jerlah apa yang penting mak tetap sokong blog ko...hidup meriahuoll!!!

sue-ab said...

huhuhu...tacing betul akak ko hari nih..hahahha.....aku stuju apa ko cakap tu...pegi mamposs la apa org nak cakap kak...dia nak menghanjing ke membabi ke...janji kita hepi...tp kalau slalu kena menghanjing sakit ati gak hati..hahha...celaka tahap gaban...

oRked said...

org yg kuat menganjeng nih satu je sifatnya..dia sebenarnya dengki sbb tak dpt jadik mcm org yg dia hanjengkan tu....

b0b0y said...

ayyoo..stil ade lagi ke dok menghanj kan akak senduk nie..very the *tuuuuttt*.. but blog akak senduk tetap melepzz...wallaaaa!!!

OfficialAzyMD said...

sabar je lah dear! :)

PesanBonda said...

biorla nok..diaorg yg sangsang begitu bukan bagus pun..surga neraka pun tak kompem lagi tempat diaorg..akak doakan yg terbaik n semoga Allah buka pintu hati pondan2 islam..gizzzztu...

Anonymous said...

kakak senduk, saya terharu la baca entry akak ni.. tsk..tsk..tsk....
sabar jela yer kak...org kalo suka menghanjingkan org lain ni mmg xsedar diri...xpenah nak tgk diri sendiri dulu sblm ckp org lain...pdhal menghanjingkan org tu sama gak berdosa.....

[z@ck] said...

Tuhan Maha Adil..
biarlah orang nak mengata akk pn..janji akk tau ap yg akk bt..
manusia x pernah puas dengan hidup masing2..
keja nk cari pasal je..
haish..

anggap je la ni sbgai dugaan untuk akk ok.. =)

NenetPenne (NP) said...

kalau kita nak fikir pasal mulut orang yang puaka tu, memang tak aman...

biarkan dia...

Mrs. Irmak said...

Mmg slalu ada yg tak puas hati ngan apa yg org lain buat. Mek rasa dey ol tu jeles noq! Jeles ngan hidup kita yg meriah ini! C'mon, get a life la hanjkurr!!
Life, live it, love it. <-- tetibe.

Anonymous said...

bgusla...akak x wat mcm yg lain wat.. sy tabikla kat akak.. moga2 akak dilindungi Allah n brda diatas landasn yg betul.

Anonymous said...

assalamualaikum,...

Apabila Allah swt memuliakan seorang muslim yang mempunyai iman walaupun sebesar zarah dengan syurga yang luasnya sepuluh kali dunia maka wajarlah (sepatutnyalah) kita memuliakannya

Setiap orang islam adalah berharga. Orang islam berharga kerana mereka mempunyai iman. Kita patut memuliakan setiap orang yang beriman walaupun iman mereka hanyalah sebesar zarah.

Apabila kita dapat memuliakan setiap mereka yang mempunyai iman walaupun hanya sebesar zarah, maka kita akan dapat sifat tawadhuk. Dengan sifat tawadhuk kita akan mendapat akhlak yang mulia. Dengan akhlak yang mulia kita akan dapat bersatu hati dan berkasih sayang. Apabila kita dapat bersatu hati dan berkasih sayang maka mudahlah umtuk kita menunaikan hak-hak orang islam.

insyaAllah...moga Allah bagi hidayah utk smua...buat kerja agama..bahagia dunia n akhirat...

wak_jawe_dari_johor said...

Ittaqullah, itu je kak.ape2 pun blog akak ni klako,bknnye pesong akidah pun.x salah pun sekadar hiburan je emboco ne.

Maikel said...

wahaha kak senduk meletops uolls..
lex kak.. urut dadew tuh.. jgn marah2.. citer iqbal tamat disitu saje kew.. hihik..

Anonymous said...

plss la..
kak senduk taw..
org yg kununnye bijak beragame and nak menunjuk2 sebenarnye antara 3 golongan pertama masuk neraka~ bukan pondan n bapok okkay..
so lu pk la sendiri sebelum hanjeng2 org camtu..

get a life la org cenggitu~

Anonymous said...

yup..betul ape yang akak cakap tu..semua pilihan di tangan sendiri..dan kalau nak menasihati org,kena la menggunakan cara yang betul.dan jangan memburuk kan org..itu akan membuat kita lebih berdosa.

apa pun,untuk kak senduk..sabar n teruskn ber 'blog'.

wanita mutalib said...

seriusly..saya setuju ngn kak senduk..

tabik spring laa..

bernas sungguh apa yang kak senduk hujahkan..

takpo la..peduli la depa tuh...

Hezesuze said...

ishhh puaka mulut org yg ckp camtu kt kak senduk...nobody perfect okey...

teruskan brbloging kak senduk....go go kak senduk....ekeke

Fabulous Suyunn..~ said...

Kwangajo ar insan yg mencerca kak senduk tu! Keji oke!

Tringat pulak kes Aznil ngan kak Ogy dlm crite C.A.M (cerita artis malaysia)dorang nanges bile dihina secara lgsung dlm khutbah jumaat! Hello! ko golongan malaikat ke? Kompom ke ko dpt msuk Sorga? Kirenye ko Islam sgtla dgn cara memfitnah?

Xpe kak Senduk, Hanya Allah yg dpt menilai hati sesorang. Sy sokong kak Senduk! AI LOVE U! GAMBATTE NEH!

abng senduk..!! said...

kak boleh rase tak kak send'..??
sy dah lame ngidam bontot akak..

tp sy xhensem..akak kan suke laki yg hensem je..

boleh la kak..xtahan ni..

ciko said...

kat senduk saya nak tanya soklan kat kak senduk ni,
saya punya kawan la dia sangat sangap2...
risau tol saya ngan dia...
mcmane ni?
akak boleh x pinjam bontot akak tu bagi kat kawan saye...
tu pun kalo akak sudi bagi lagi...

fyi kak senduk, clazmate n rumate saye ske sangat2 meriah ni...

z o u l said...

jgn risau akak senduk..
blog akak adalah yg terbaik..
adek suker adek suker..
lantak la org nak ckp apa

watie wyyn said...

wah betul punye marah ni uols!smpai kuar korek cipap anak jiran kekdahnye..woohoo!sabar uols!

btw, nak bgtau jd tak join contest makeover tu sbb dia lanjutkan due date tau!cpt uols!

NazriYusof & Associate said...

kak sebenarnye orang yang dok hanjengkan ko tuh kan diorang dengki dgn ko kak. Diorang nak jadi macam ko tapi tak dapat. Bile tengok ko ala2 meletopzz2 ni mula jeles lepas tu tabur pitnah kat ko...biaselaa kak manusia kan.

Yang penting ko tetap vouge de vass gitewww!!!

Mimy Hamid said...

kak senduk nya blog kasi aku gelak je..gi matikk la yang keji...tetap nak baca gak

datin cik sal said...

kann... sama samalah kita dicerca senduk oii..**lets berduet lagu secangkir madu merah!!!**tetiba gila kat sinih!!

Anonymous said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

Anonymous said...

erm.agreed with akak senduk..apa yg u ckp kat cni mmg setuju sgt..org dengki mmg la cmtue...kl yer pun nk takzirah org...biar la dgn cara betul bukan dgn menghanjj kan org..islam x meghalalkan cara..haha..niat baik cara x betul gauno tue?lu pikir la sendiri

Anonymous said...

noxxx mek tak raser mulut lahar macam tu leh datangkan kudis kat uolllsss..ala biaser la kalo dah dengki yak rifat cenggitu noxxxx...aper pn biar meriah uolllsss!!!

Anonymous said...

pendengki tu namanya..biaq pi je laa org itew..
yang penting
u teruskan blog u ni, i like.. suka dapat baca2 sambil2 tu, gelak senyum sorang2

M'

Anonymous said...

Kak aku bengang giler pas baca entry ko kali ni.aku sirius nyampes ok kalo org yg suke bebeno judge org tak pepasal.ko abaikan je weh komen2 cilakos tuh.aku doakan depa2 tu dapat la pikir guna otak sket.pape pun keep on writing.ko slalu menceriakan ari aku-SHA peminat blog ko.

Pojiepooh Abdullah said...

Kak Senduk..
jgn ler marah²..
saya takut..
muka yg cantik jadi jelek nti..
xkisah la akak nk jadi apa, yg pntg akak tau saper diri akak..
akak xperasan bagus utk masuk syurga dgn menghanjengkan org..
persetan kan mereka itu..
biarkan dia mengutip segala dosa2 mu..
sabar k..

Anis Azalea said...

aku setiap hari akan menjenguk meriah uolls..sebab aku nak hepi2 baca blog yg lucu dan jujur ttg kisah2 hari2 dilalui.. aku setuju dgn kata2 kak senduk..hepi go lucky u..

Comic Lover said...

ini mesti konco2 mazidul yg dtg menghanjengkan belog akak ni... tau sgt terutamanya pompuan konyer koya itew... mmg dia suka menghanjeng belog2 pondan ni!

Anonymous said...

sy rasa org dok mencaci kak senduk ni, bf dia prnh kena rampas dek hadeq2/fonen kot, itew yg mrh sgt itew... kira nk balas dendam le tu... mcm restoran patimah tmpt sy itew, lama dulu suami dia main dgn fonen, dia nmpk sendiri... tapi yg pelik x plak dia bercerai... kini... sesapa fonen yg nak beli lauk-pauk dari kedai dia kena byr extra 2X ganda, cas sakit ati! elok ke prangai mcm puki itew! pakai tudung gak, bak kata akak sherry, tudung ni satu fesyen je, even whore can wear one! betul betul betul!

farish izaryl @izreez said...

cian akakk.sabo jelaaa

zeela zaynal said...

kak senduk..
i setuju dgn ape yg u tulis ni..
tak sume yang nampak baik tu dah tentu² hatinya baik..
kadang² yang luaran tu nampak jahat..tapi hatinya teramatla baiknya..
YANG PENTING..
kita bukan tuhan utk mengadili orang lainkan??

@LiYaNNuaR ツ said...

blog aku pon samaaaaaaaaaa...

KiFli MaLLy said...

ala lantak p la dorang tu kak senduk....

klu akak benti wat blog dah tak ceria dunia blog kat malaysia nie....

sebenarnya dorang tu kak senduk jeles dgn kata2 kak senduk yg mampu wat orang lain gelak ketawa n tak henti2 nak taw rutin harian kak senduk seharian

apa pown Qief tetap skong kak senduk....

Siti Fatimah said...

sy baca memula kuar suara cm lembut2 je. dh tgh2 tu tetibe kuar suara garau aa...wakakakaka

saba2....

Unknown said...

sokong kak senduk..!!

Anonymous said...

hey...

aulls....
ngok mak hayam dh buka kitab...
class..mulut puaka mcm tu,
elok nyer sagat jer kat jalan raya..de goyang telok bapak dia...nk cerca org...manusia xpenah sempurna...but,still nk jd yg terbaik kn..sabar la...well,manusia bkn la boleh nk menghukum manusia lain..sama jer darjat kiter...
anyway,sy suka bangat sih bc blog kamu...lagi nya,jgn lupa update ya..jgn lama2 bagat...

~dani~

Anonymous said...

kak senduk...fyi,dress biru kat pic tu my friends buat utk i masa pageant pepondan..=) add me facebook natasha_kourkova..btw ..I love your blog..KUDos!!!!!

RhyZe said...

Good post!

aku zue said...

agreed!

Anonymous said...

stuju ckp akak!! - anon yg takot nk bgtau nama lagik. balik2 nama aku je kan. nmpk sgt weekend aku abiskan masa nak meriahkan diri ketawe. weweweee!!-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...