keje banyak...masalah pun banyak...astro kena potong tanpa n
otis..bill x sampai...release letter credit card x sampai2....line DIGI cam haram....
dengan bos akak yang sengal tu asyik mak marah je dalam minggu ni...so tension bertambah...
so satu hari tu akak dah makikan astro sebab bill x sampai tetiba kena cut line...and call DIGI sebab senang2 lah nak cut credit...baru topup 30 tetiba 1 minit chek balance tinggal 2 hengget...furkima wati sgt...
so akak de nak buat ASB loan utuk masa depan...then orang bank call akak kata nama akak ade citos sebab hutang kad credit... so akak naik hangin lah sebab AEON x hantar2 release letter akak...
akak call aeon..cam biase lah bila hati dah panas....so makian harus 1st line akak nak sebut kannnn...
naik hantu uollssss
akak calll..yang jawab perempuan...jawab macam nak tido ...bila akak yanya jawapan dia cuma " emmm yaaaa emmmm"... cam nak x nak jawab je...
" cik saya nak tanya kenapa saya punya release letter saya x sampai lagi sebab bank dah block nama saya...ade x cara saya nak dapat surat tu cepat?"...
dia jawab..." emmm yaaa...person incharge sibuk lah...mmm mmm"...jawab macam x nak jawab...
lantas akak membalas..." saya ni nak tanya benda urgent..awak ni macam nak x nak jawab je..kata customer service...cik kalau nak korek cipap balik rumah yer..."
dia ter terkedu..dan suara trus macam freash..." yer cik...saya sambungkan dengan person incharge..."... dan dan ade pulak....
bila akak cakap ngan person incharge tu (lelaki) ..dia tolong akak n jawab dengan ceria sekali...bla bla blabla.....so dia akan hantar segera..n secepat mungkin...
di akhir bicara akak cakap kat dia " terima kasih yer encik sebab tolong saya..saya mmg perlukan surat tu segera...and tolong pesan kat staff yang jawab phone tadi.. kalau nak jadi customer service tolong lah jawab betul2...kalau nak korek cipap sila balik rumah"...
dia terkedu..dan kelak kecil...
bukan ape..bukan niat nak kurang hajar..tp bila kita call customer service..kita harap dia membantu..kalau jawab macam nak x nak sila benti cari keje lain yer..
yang penting...sampai sekarang dah seminggu surat tu masih belum dapat..ari ni akak nak call lagi..akak syak mmg betina ni malas lah... awas ko...
46 comments:
hahahaha..
kak senduk, call ari2 sampai surat tu sampai.. memekak je kat budak2 tu.. lagi penting ambik nama budak2 yg angkat call kak senduk ni, termasuk time call so next time kata dah call earlier tapi takde tindakan.. kalau dah bengang, bgtau nak masuk paper..
Kak senduk sy pon pnah mngalami nasib malang yg serupa seperti akak ketika berurusan dgn sorg customer service aeon..mmg haram la mereka semua ni..da lama utang clear releasd letter kita kena mntak mcm nk buat loan pulak.kalau akak xrajin nk folo up mmg x bertaip la surat ah kak itu.
betul cakap miss nona tu akak... mmg setiap kali call tu terus tanye nama dia.. sbb lepas2 tu nanti2 kalau ada problem ape2 ke atau nk serbu balik ke.. boleh petik nama diaorg...
Haha...Lawak2x,,,
betul3...sy pun sokong miss nona....call je hari2 kak senduk biar bernanah telinga dorang dengan cercaan akak.....ujung2 x tahan mesti dorang antar punye......
kak senduk korek sekali la tu sambil call betina tu kan?...
wahhhh..akhirnya kak senduk update entry even tgh marah kan...lex lu..nnti x comey..
p/s - tipon jer ari2 maki dia..br diorg pandai wat keje lek lok...
Windu bangat seyh kat kak senduk..
adusss..
Akak, hape lagi nk tunggu kan, kol n maki jer la hari2.. konfom laju jer tangan diorang menaip tau.. sengal kan cus servis.. cam hanjeng..
Kak Senduk,
better taruk complaint dlm email/surat sbb kalau kita complaint by phone takde bukti.
If dh 3 kali takde jawapan, tulis surat kat CEO cc ke semua pegawai pemalas tu hahaha
sbb kalau maki2 still x dpt pun tension gak kan.
Lg satu auntie sy ckp bila dh dpt release letter tu, buatla2 byk2 copy sbb die nye kes, after 5 tahun pun nama tak clear2 lg. :(
peh!mcm ni ke AEON tu? habes la aku pon da terjebak. wat loan ngan AEON. pastu nak cancel Insurans Polisi pon payah tak hengat! Grrr
CAYALAH...
mmg Aeon cam lahanat kat sendok.
dah kena 5 tahun lepas
fuh... scary gak jd customer service staff... haha. tapi memang patut diajarinnn :P
Thanks for the info. AEON is in my blacklist now.
kalo x dpt surat tu jugak mak kene nyanyi jugak bg release tension....
dgrkan nyanyian mak link kat bawah....
http://www.youtube.com/watch?v=5MpQO17BqNk&feature=feedu
semoga terhibur kakak2 sekelian...
astagha!!!
hahahaha... kejiiiiiiiiiilah mulot kak senduk! Memanglah perempuan tu layak kena maki sebenonya. Laki2 kalo jawab phone lg baguslah rasanya. Hari tu call celcom pun mcm tu. Laki2 jawab efisien.
p/s: Penat tahan gelak sbb parents dah tido.
kak senduk mmg mantap laaaaaaaaaaaaahhh!!! bergetar punggong iollz tiap kali bace post kak senduk!! ko mampu?!
cstmr servis kalo MALAS sile RESIGN laaaaa... saye rase la kan... KAK SENDUK KENE WAT MOTIVASI KAT SEMUER CSTMR SRVS KAT MALAYSIA NIH.. hhahhahahaahha
hahaha~ adoooiiii sentap la pompuan tu dengar akak ckp centu...haha
*simbah asid*
AEON nie mang macam celake , dahla mintak utang macam ALONG . ade dia boleh cakap " kalau dah hutang tue tak reti nak baya ke?!" dahla yg call tue melayu , tak bagi salam . natang betol dorg nie. cust serv pon same jawab mcm hanjeng . geram betol ngn dorg nie !!
release letter mmg u kene contact or jumpa person incharge.lagi bagus setiap hari call.buat mcm bank call kita mintak utang.and then if diorg lambat ambil tindakan,please email to bank negara cerita masalah u n c.c email tu pd bank aeon,surely diorg ambil tindakan segera.one more things,ask them tu update ur ccris,asap.if not ur record still 'comot' in da statement.
hina sangat, meh abang korek nak?
hahahaha.. terbaikk :)
budak tu mst tkencing akak maki dia baekk punye =D haha
sama macam tm ngan stemix..pening kepala dgn service dorang.kita duk bayar utk caj hari hari tapi sekejap line ada sekejap takde.bila telefon bagi alasan tu ini.ayooooo
Akak biler nak hupdate neh... rindu dah T_____T'
well saya fhm tindakan akak cm 2 coz memng dah x tahan nk tunggu release letter 2..but still x perlu rase nk guna such a word..kite ade budi bahasa kn..malu la ckp cm 2..matlamat x menghalalkan cara..just a simple opinion .chill..=)
memang curlass la kakak.. i suka kakak buat gitu!!
kak senduk,,ce pakai tudung gini,,cfm meriah uolls
http://kitakesitu.blogspot.com/2011/03/gaya-tudung-alaf-baru.html
wakakkakakaka..(mls2 hapdet tp 3-4 perenggan stori =p ..ai klo mls ..dua tiga baris je tau hapdet hehehe)
kak senduk ... bila nak up date ni....dah kat sebulan ku tunggu2..
Hakak Sendut!!!
Shanteek ke ka00...
*yakin je panggil*
Kak Senduk kalau malas update blog pi balik Zimbabwe ye. hehehehe.
MANA POST TERBARU NYA? KALAU MALAS UPDATE PI BALIK SANA YER...
(ke dah mati kak senduk ni....)
Hoi kak! Ko ni dah busy kahwin ke tak reti2 nak hapdate belog ko ney? adoiii nok rindu lah kat ko...ohhh mentang2 dah berbini ko sebok dengan bini ko aje memanjang sampai lupe belog ko dah bersawang kannnn...cerce ko kak!
hahahha..mmg power arggg akak mu noksss....mak pon nak ikotttt gak ler...terhebat dipasaran..!!!
lama xkomen sini..
lawak giler..
korek c-p-p plak..hahahaahha :)
mungkin dia sedang bermain FB tatkala bekerja...
kak sendukk..... di mana kamu??
Kak senduk! Ko pon sibuk bpantang lepas beranak ke mcm hot mama. Awas ko kak senduk! Mak taww ko ada anak tekak je kekdahnye, baik ko cepat2 hapdet mak dah x waras ni hari2 tunggu!
haha..lawak gila...
apa lg....tarik la rabut....hahahaa
Eeehmm Aeon Credit, mmang macam hanjeng, i siap menjerit cam kena histeria, sebab release letter.Ada jantan boleh gelak2 lagi, i makikan saja, satu branch keluar, i tak peduli, janji i dapat release letter i, dioarang sangat hanjeng ok!
Eeehmmm lepas dapat release letter, janji nak clear nama.Last2 tak jugak, lama2 saya buat report kat Bank Negara, terus dalam seminggu, nama clear.....
Gelak plak?
Post a Comment