sesiapa yg berminat untuk beriklan atau membeli produk di blog ini boleh whatsapp ke 60173806280.

Tuesday, 10 October 2017

pedia.... padia...

korang pernah x booking hotel guna internet?

ni akak nak cerita ada pengalaman ujung minggu hari tu yg agak menyakitkan jiwa akak yer...

akak ngan kawan2 akak slalu buat kerja2 gila. kalau nak bercuti atau berjalan x rancang2 trus pegi je..gitew..bukan banyak duit tapi kalau plan2 lama2 sgt ni selalu x jadi.. maklum lah adik2 tua ni kan banyak kerenah.. x de cuti lah apa lah.. so alang2 ada masa terluang trus pi je...

so malam sabtu ari tu.. akak nak ke banting nak cari barang skit kat sana... maka kawan akak pun bg cadangan yg kita stay je kat banting..checkin lah kat mana2 hotel murah..walaupun puchog ngan banting dekat..tapi saja2 je nak stay sana..gatal burit kan...


CLICK MORE

so bukak lah satu web cari hotel dalam web... ada jumpe ni.. search2 punya search dapat lah satu hotel ni...kita cari yg murah2 je sbb nak tido malam tu je... bukak2 Nampak satu hotel ni..gambar dia cantik..bilik dia pun macam nice je..so leh lah relax kan..sambil2 look around sedas...

harganya pun siap tax cuma 52 hengget je...booked kat dalam web pedia tuuuu...

so book je terus n bayar... sbb dia Katanya no booking needed..pay and stay KATANYAAAAAAA.

sbb dia ada stated 4 room left..maka booked je lah.. gambar siap ada balcony..bilik cantik..view pokok2 katanyaaaa...akak mengimpikan suasana indah sambil permandangan bulan yg terang.. 52 hengget kan so x lah harap apa2 sangat...so booked 2 bilik..masa booked tu kul 8 malam..untuk stay terus malam tu... sbb slalu akak buat cam tu ok je..

so sampai banting kita pun cari2 lah mana hotel tu.. bila waze entah mana2 dia bawak.. hotel ni wujud ke x ni atau khayalan sahaja ni.. akak neves lah gak...

then akhirnya sampai gak...hotel rumah kedai je .. kawasanya agak sunyi .. sederet tu semua dah tutup kedainya.. sampai dalam kul 10 malam..

sampai je hotel tu..Nampak ada couple baru naik.. rupa hotel ni macam hotel org datang untuk cretttt je ni..sbb murah kan.. CRETT N GO katanya..xpe lah..so naik...

sampai counter akak pun tunjuk no booking.. resit pembayaran dan nak check in... TETAPI

" adik bilik penuh xde bilik kosong..ada satu tapi orang sudah booked"... so akak pi lah tunjuk semua detail kan..dan mereka kata opis x bg tau apa2 pun...

eh kenapa jadi cam ni... maka akak pun call lah helpline web tu... call call x dapat... then dapat .. press 1 for hotel..press 2 for flight katanya...

so akak manage untuk bercakap dengan customer service dia..by the way.. tiada pilihan bahasa..maybe company ni base dia oversea..so bahasa inggeris sahaja.. sbb kan dua kawan akak tu hanya padai cakap inggeris yes no yes no orite sahaja.. maka akak lah jadi juru cakap..akak pun bukan pandai sangat..tapi kalau cakap tu paham lah ....

so akak pun cakap lah dengan dia... xde greed good evening ke apa hanya "hello" sahaja... dengar suara macam tanggaci yg jawab... tahap gulungan dia buat akak pitam2 kejap nak pahamkan apa dia cakap... akak bg tau lah masalah kami... dia menjawab bergulung2..setiap jawapan dia slow sgt macam orang malas...

akak bg tau lah yg kami booked 2 rooms but hotel hanya ada 1 bilik sahaja...


dia macam x tau nak jawab..then cakap.. "i transferred you to our locater department katanya"... apa tu..entah...bercakap dengan tanggaci ni je dah dekat 15 minit...then dia transfer pulak...then jawab pulak lagi satu tanggaci yg lain...

kalini gulungannya kurang tapi akak boleh tau dia tanggachi la dgn gaya percakapan dia...dia ulang balik padaakak apa tanggaci pertama tadi cakap..akak naik hantu rasanya.. ci and bai betul...

background dia akka boleh dengan kawan2 kerja dia berborak2 ..cerita pasal makan..pasal  holiday lah pasal baju lah...then dia boleh lak sampuk2 apa kawan dia cakap.. beborak2 katanya... walhal masalah akak ni lom selesai lagi...

kawan2 akak dah bergelimpangan dah kat kaki lima macam pelarian,,, kami bukan x mampu nak cancelkan je..tapi alang2 dah bayar 100 utk 2 bilik maka kena lah duduk gakkan...

setelah akak menerangkan segala nya sekali lagi..dia kata dia akan call hotel dan hantar email utk bg tau hotel sekali lagi.. kali ni amik masa setengah jam...akak pun yg bodoh ni pun tunggu lah.. tetiba terputus.. sbb credit abis...

akak naik balik ke hotel... then ada satu coulple melayu dengah deal bilik utk 3 jam..acara korek n tujah...dia kata masih xde bilik utk kami.. dia propose kami duk je satu bilik. sbb bilik lain penuh...

so topup balik phone laju2 n nak call balik..tapi mereka call akak balik.. then dia terus cakap cam ni " hello.. im Cynthia, I have a problem with our customer, they booked 2 room but you manage to have only 1 room for them".. eh ko dah kenapa ... maka akak pun cakap cam ni" hey bodoh... aku yg call tadi lah"...

dia jawab " sorry sir could u speack English"... rupanya betina ni org philipine... sbb English dia kita leh kenal.. slalu tengok drama philipine kan...diaorang ni xde system ke apa...then dia Tanya akak apa problem akak lagi.. akak cakap ni kali ketiga akak nak kena terangkan...

so akak cakap kat dia cam ni lah... memandangkan hotel xde bilik utk kami..apakata batalkan booking kami dan refund or relocate kami... dia kata boleh...

dia cuba relocate kami..tapi dekat2 setengah jam dia masih x dapat selesaikan masalah...

dia Tanya akak bila akak booked..bila sampai hotel ...

akak cakap lagi jam lapan malam..sampai hotel kul 10...

dan stelah dekat 2 jam cuba selesaikan masalah ni...dia cakap.." sir , with our policy..u need to check in before 6 pm to the hotel..or the deal will be void"...

akak dari puteri Cinderella terus bertukar menjadi gorilla yer...

akak translate je lah apa akak cakap... " hey stupid... kalau ko kata kena checked in sebelum kul 6 ko kenalah tulis dalam web ko.. lagi satu kalau x boleh book the same day kenapa deal tu ada kat web ko.. kenapa stated 4 room left..dan kenapa waktu aku buat transection tu successful dan kalau policy ko tu ketat sangat kenapa ko x blocked transection tu..dan aku bukan pertama kali buat ni..banyak kali.."...

betina tu dia.. sambil errr errrr... dia macam diam seminit dan cakap..please wait...

kebetulan lah pakcik yenna jaga kaunter tu panggil akak.. katanya ada bilik dah checkout so kami boleh masuk.. sbb akak tengok ada betina bertudung ngan jantan baru lepas habis goyang gerudi turun..

Maka nya akak pun dapat lah bilik yg baru lepas gerudi tu... Bau bau karipap basah betina tadi pun belum hilang... Ayoooooo.. Neves tak.. Akak bukak semua cadar akak bentang tuala baru.. Tido atas tu... Ko rasa x ke air karipap dia masuk dalam tilam tu.... Matilah nakkkk

then bila akak cakap kat betina philipine tu hotel dan ada bilik untuk kami dia hanya cakap " oh ok thanks god. ok bye" terus letak... babi tak betina ni.. sial kiamak tul..

so rupanya hotel ni xde system pun..dia suka amik orang sewa ikut jam sbb lebih untung.. maka ramai lah anak2 muda yg nak goyang gerudi sewa hotel ni..

dan yg penting.. pakcik yenna ni punya segala anak nenek bini anak semua duk bertapa sekali kat hotel ni...akak pun x tau kenapa...

bg akak cam ni.. sepatutnya hotel ngan system yg ada dalam web tu syncronize lah kan.. kalau ada bilik stated lah ada..kalau xde stated lah xde.. ni hotel murah tau.. kalau hotel mahal cam ner lak..

lagi satu customer service ..ko ni company besar ternama tau.. macam ni ko jawab soalan..main2 ketawa2..x serius..lagi satu si betina philipine tu kalau x reti nak jadi customer service.. ko pi jadi pembantu rumah sana..lagi bagus...

ni 1st experience akak cam ni... anyway customer service dia duk kat luar Negara sana..and bodoh...

ni 1st and last lah akak guna web ni..bodoh..

8 comments:

suria lekatlekit said...

hahahahaha hotel goyang gerudi.. patut ko report Jabatan Agama Islam. selain balas dendam ko dah membantu mencegah maksiat hehehehe

VIralkan >> SARAPAN DENGAN KOPI MERCIK MEMANG SPOIL BETUL LA
Kisah blogger kena saman >> BLOGGER PERLUKAN RM40K UNTUK FIGHT KES SAMAN SIVIL

alialisakreatif.blogspot said...

nama hotel plsssssss

Bella Jamal said...

Sialan kan.lawakla kak senduk. Air karipap tu. Guling2 baca

wani ezryl * said...

sabarkan je la kan, kak senduk. lain kali better tengok review hotel tu macam mana. kadang2 harga murah sangat ni, mencurigakan.

Anonymous said...

Memang oversea akan ambil CS india, sebab cheap labour. Apa nama hotel tu kak senduk?

Wira Nordin said...

web apa?

gneral said...

forever living

هي شركة متخصصة مقرها ولاية أريزونا ، بالولايات المتحدة الأمريكية .
تمتلك هذه الشركة أكبر المزارع، في العالم لزراعة الألوفيرا ( الصبار) والتي يطلق عليها ” نبتة المعجزة” ،حيث خضعت للعديد من البحوث، نظرا لما ثبت عنها في عالم الطب من الفوائد والمزايا العلاجية، والشفائية المذهلة للعديد من الأمراض منذ قرون بعيدة .
بعد ذلك تقوم مصانع الشركة بزراعة النبتة،حيث توفر لها أفضل طرق العناية الزراعية والأساليب العملية، لإنتاج المستحضرات العلاجية والتجميلية الطبيعية بنسبة(100%) من هلام نبتة الصبار السحرية والرائعة دون إدخال أي عنصر كيميائي أو إضافات خلال عملية التصنيع
يعد هذا ميزة فريدة ورائعة لمنتجات الشركة حيث تتميز بالجودة والنقاوة والنوعية والتأثيرات التجميلية والعلاجية المؤكدة.
أما بالنسبة لاتجاه الثقافة الحضارية اليوم فانه يعتمد على العلاجات والمستحضرات التجميلية الطبيعية ،كبديل عن الأدوية الكيميائية بهدف تجنب الآثار السلبية، وحدوث أي عرض جانبي من تلك الأعراض، التي تتركها الكيماويات على جسم الإنسان.
تتربع شركة فوريفر ليفينج على قمة الهرم، في هذا المجال وتأخذ فيه مكانا رفيعا مرموقا، تسبق به جميع نظيراتها من الشركات، مما يجعلها الشركة الرائدة على مستوى العالم، دون وجود أي منافس تحت جميع مقاييس الجودة والتطوير والنمو

เกมส์สล็อต said...

เกมส์สล็อต (Slot Online) ก็เป็นอีกเกมหนึ่งได้เป็นที่ชื่นชอบไม่แพ้กันและจากนั้นก็ยังอยู่คู่กับคาสิโนออนไลน์มาอย่างนานอีกด้วย pg slot โดยสล็อตออนไลน์ (Slot Online) นั้นจะมีลักษณะเด่นเลยก็คือจะเป็นรูปลักษณ์ตู้เกม หรือที่เราก็จะกันหรือเคยทราบกันก็คือ เครื่องสล็อตแมชชีน นั่นเองนะครับ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...