ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Tuesday, 24 July 2007

Pesta Basah dan Liar di pasar borong!

Pada suatu hari..di musim luruh..air sungai beralun dan mengalir lesu..lautan bergelora manja2..
maka ketua segala binatang ia itu harimau ingin mengadakan pesta wet and wild katanya..maka di hebahkan lah kepada semua binatang2 dalam hutan dan lautan supaya hadir ke pesta basah dan liar ni...


wahai segala binatang...raja sulaiman mengadakan party basah dan liar..semua di jemput hadir

maka pd suatu hari burung kasawari pun mengahantar utusan kepada beruang madu dan bertanyakan sama ada beruang madu ingin ikut bersama...si kasawari juga mengajak semua rakan2 sehutan beruang madu untuk join peta liar dan basah itu..


ha! sape nak ikut akak ? tlg bg tau awal2 kay..party liar ni...kang akak sangsang karang..nak ikut x?


maka beruang madu pun memberitahu kepada beruang kuala dan helang botak..ape lagi mereka pun stuju..oleh kerana kasawari yan ajak maka beruang madu, beruang kuala dan helang botak x berani nak ajak sape2 lagi..lebih2 lagi si gorila...nasib baik lah si hayina xde..kalau tidak mesti sihayina nak ikut..sebab si hayina ni pantang dengar benda yang basah2 ni...matilah kalau hayina tau

i ni kalau bab2 air ni i pantang skit...nasib baik i keluar kota minggu ni...kalau tidak i sanggup bergaduh kalau x dapat pegi ni...

maka sampai lah kehari yang di nanti kan..si beruang koala awal2 lagi dah touch up supaya kelihatan liar di party itu...si koala ingat dia aje yang ingin kelihatan liar ..rupanya beruang madu pun turut same kelihatan liar..calit sana calit sini..zass..kebinatangan koala dan beruang madu terserlah...dalam hati kuala...pasti dia akan keliatan liar di party basah itu nanti...tp ado


kalau aku pose macam ni agak2 ade binatang tengok tak...cantik tak?

eleh aku lagi cantik...aku siap pakai bulu tebal lagi tau..aku lah yang paling cantik di party tu nanti..eleh!


sedang menunggu kasawari sampai bersama kereta kudanya..hujan turun dengan lebatnya..tiba2..gorila sampai tanpa di undang..maka si koala , beruang madu dan helang botak x tentu harah..macam mane nanti kalau gorilla tanya nak kemana mereka semua...macam2 alasan lah si koala ni pikir...segala persoalan dapat di tepis oleh koala dan beruang madu..si helang botak diam jer...sebab si helang botak ini sering mendapat perhatian oleh si gorilla ni...



aku la helang yang di kagumi semua binatang itew...(gambar ini sebelum helang menjadi botak!)

dgn x si sangka si kasawari pun sampai lah..maka si kasawari menerangkankan lah segala acara yang akan berlangsung di pesta liar dan basah itu nanti...maka terpech lah lobang yang keempat2 binatang ini ingin ker pesta liar dan basah...ape lagi so gorilla dengan manja nya diajak bersama ke pesta liar...nak lebih2 x leh plak sebab semua naik kereta kuda kasawari kan..si kasawari ni mulut lancang plak..tu sume binatang x brani nak bersuara plak...



kalau nak ikut tu ikut jer lah..tp jangan lelebih tau..akak x suka..akak mulut lancang ni!

nasib baik i datang cepat..kalau tidak mampus binatang ni tinggal aku..amacam perut aku comel tak..pasti gegar pesta basah dan liar ni!

bila sampai ke pesta basah dan liar...semua binatang pun post lah manja di pintu pesta..kat luar tu kuala dan beruang madu tersipu malu sebab yang hadir semua binatang2 kelas atasan..seperti kakak tua putih, harimau bintang, merak dan kucing parsi....malu plak si koala n beruang madu ni..bila dah dapat masuk ...lagi lah terkejut bila di lihat bahawa banyaknya kucing2 parsi dan kakak tua putih yang hadir..terasa kerdil plak si kasawari,koala,beruang madu, gorilla dan helang botak... di sebab kan helang botak ni di katogorikan sebagai haiwan yang gah...so dia x lah malu sangat..tp dia mula terbang jauh2 dari empat binatang tersebut...




eeee... apasal mereka jemput semua binatang liar ni..x kelas tau...


yer lah..pasti keruh pesta kita ari nie...nyesal datang...


mula2 tu koala malu plak sebab banyak sangat kucing parsi kat parti basah dan liar tu..nak di pandang segan..x di pantanmg rugi..tapi di sebab kan dia berjalan dengan kasawari maka x lah malu sangat...maka si kasawari dan koala pun trus tukar bulu sebab nak mandi manda katanya...nak meleleh si kasawari, koala n beruang madu tengok binatang2 yang mandi di kolam pesta itew..si kasawari sempat pose2 nak mengurat unta dr arab..siap jerit2 lagi katanya..sebab kan si koala n beruang madu ni x berape cantik maka pose diam jer lah...sedang 3 binatang ni mandi maka si gorilla pun join..tp si helang botak x nak join..malu ker ape ker tak tau plak... biar lah..kaswari, koala, beruang madu n gorilla dah maklum dah dengan perangai helang botak ni..biar lah dia..so keempat2 binatang ni pun membinatangkan diri di party tersebut sehingga malam ...di peta basah dan liar itew juga ada konsert binatang2 ternama plak...maka koala , beruang madu dan gorilla pose lah dalam air sambil di kelilingi oleh kucing2 parsi dan kakak tua putih..sebab dah penant kesemua binatang ini pun terus balik lepas tu...gembira lah kesemua binatang itew...

Let's SHOPPING Uollss!