jom click sini

ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Saturday, 6 September 2008

Naik Hantu!

mmg naik hantu bila ade benda x kena kat umah ibunda akak...ari 2 -3 hari lepas mak akak sibuk nak mengecat pagarkatanya...so dia cadang nak beli cat untuk pagar kesayangan dia tu..nak di cat coklat gelap katanya...so akak ajak lah abah akak sekali pegi kedai cat....tp dia x nak katanya mak akak tau nak beli cat ape...sebab dia dah bg briefing kat kat mak akak katanya....

so ape lagi start kete terus merempit ke kedai cat....sampai je kedai cat terus cari cat....bagai nak gila pilih warna cat ni....terus mak akak cakap kat tokey tu.."bg cat yang untuk luar rumah punya..saya mau cat pagar la"..itew pagar batu".... so tokey tu bg lah cat yang tahan hujan..sebab kalau x tahan ujan ..harus lah arini cat esok luntur kan....so ape lagi beli lah...harus lah sedikit mahal sebab cat bagus katanya..so satu tong dalam rm80 lebih...beli warne coklat2 gitew..lantaklah mak..asal mak bahagia....

nak pilih le..coklat mane satu pun akak tak tau....

sampai umah ....lepak2 jap pastu trus akak merempit balik umah akak...ke esokkannya mak akak call akak...."Cat beli semalam salah...cina tu bongok lah....ade dia bg cat yang tak elok"...ok..i wonder..ape yang tak elok..so akak merempit le balik ke umah mak akak...bila balik akak ngok dia dah cat ruang tengok tv ngan cat tu..dah gelap jadinya rumah mak akak....bila akak tanya kenape cat ni di cat kat dalam umah?.... jawapanya...."cat ni cat kapor..mane leh cat kat luar...abah ko cakap bila cat...kena air terus luntur...ni kau lah salah cakap ngan tokey ni..tu dia bg cat kapor ni"...wah sentap akak..akak x tahu menahu tiba2 akak juga di persalahkan...yang sibuk cakap ngan tokey kedai tu mak akak..ujung akak yang kena..akak yang buta warna katanya...geram geram

lets uolss tarik rambut..geram tul...

so abah akak bercadang nak beli cat lain...nak beli cat minyak katanya...suka hati lah abah oi...so akak anta lah abah akak pi kedai hardwear lak beli cat lagi..tp p kedai lain lak..dekat2 ngan opis akak..so dia pilih lah cat warna coklat jugak..tp jenis cat minyak...oh..abah akak bagai nak gila pilih warna..bila akak tunjuk warna gelap dia kata gelap sangat..so dia pilih light coklat....katanya mak akak x pandai pilih colour katanya....mmmm entah lah

so bila dia start cat dia call akak dia kata akak beli cat salah...akak lagi! akak cuma teman beli je okey....dia kata akak salah pilih cat....sentap nyerrrrrrrrrrrr...... so semalam akak balik berbuka kat umah mak akak..kisah cat di utarakan oleh mak akak...." ni cat yang abah beli ni salah warna..mak nak yang gelap..ni ade dua tin ni ko pegi tukar warna gelap kat kedai tu..tu lahh ko..ingatkan bawak kau dapat beli cat betul..rupanya x reti gak..mmg x leh harap".....
one two go mengaum.....jangan akak jadi gorila dah...

ape lagi dengan nada singa di bulan puase ni akak terus mengaum...
"wahai ibundaku...yang pilih cat bukan orang ler...abah yang pilih...salah pilih warna pun orang gak yang salah...semalam bila orang pilih warna gelap..abah cakap gelap sangat..ujung2 orang jugak yang salah..so lain kali kita pegi kilang cat..mak ngan abah bancuh sendiri cat kat kilang tu..pilih warna sendiri lepas tu jangan pulak kata salah pilih cat lagi"....terus akak naik hantu....mak ngan abah terus diam...bukan niat nak kurang ajar..tp kita x tau menahu ujung di persalahkan...wah iniew x leh jadi...awas yer walaupun dia ibu dah ayah..kalau silap harus juga di cerca okeyyyy..hahahah

Let's SHOPPING Uollss!