jom click sini

ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Monday, 4 January 2010

apasal ko cam kimak..kan dah dapat!

korang pernah x mandikan anak..?..mesti biase kan rata2 pembaca blog akak ni semua mak orang kan..mesti selalu mandikan anak kan..x pun anak buah ke kan...

tapi pernah x korang mandikan mak orang plak..lepastu mandikan pulak ngan air tebu...amacam menarik?....gini ceritanya

akak balik keje tadi singgah lah pasar malam..saje je lama x pi pasar malam kan....so teringin lak nak makan bontot ayam kan...

lepas beli akak jalan2 lagi...oooo teringin nak minum air tebu yang sejukkkkkkk tu kan..mesti segarkan...

lepas beli jalan2 lagi... then ternampak plak roti john..ape lagi benti lah..order satu roti john daging mayonis lebih...sambil2 tu sedut lah air tebu dalam cup tu kan...

akak x gerak pun tetiba ade orang langgar akak....sakit betul...

akak tengok budak gemok umur dalam darjah 4 cam tu dah tergolek...bihun sup dia dah berderai ke tanah..pastu satu plastik duku dia dah bergolek2 kat jalan....

akak x langgar dia dia yang tetiba langgar akak...so akak pandang je lah budak tu... geram gak sebab kuah bihun tum panas kena kaki akak...

tetiba sorang perempuan gemok ala mak mak gitew datang terus cerca akak dalam bahasa pantai timur....

sila ubah sendiri ikut loghat negeri korang yer...tapi sepaham akak cam ni lah maksud dia...


" awak ni buta ke..x nampak ke anak saya.. yang awak langgar dia kenapa?...ni bihun sup ni dah pecah..awak kena ganti ni..buah2 dah golek2 kat tanah ni awak kena kutip"...
yang penting cakap ngan akak siap terbeliak2 biji mata...

dalam hati akak aku yang salah..aku x tau ape2 tetiba kena maki kan...lepas tu macam biase lah kan..masyarakat kita ni kalau berlaku perkara cam ni semua pakat tengok dan menyebok...

tapi ade yang backing akak cakap yang akak x buat ape2 anak dia yang lari pastu anak dia yang langgar akak...

akak x jawab ape2 pun sebab akak terkesima kan...

pastu akak tengok mak dia sibuk membebel lagi..sambil sumpah seranah akak...yang penting dalam cercaan itew terselit perkataan " PONDE"....

opsss u dah tekan suis hanjeng akak ni...

akak trus senyum kat mak budak tu...akak bukak penutup cawan yang berisi air tebu tadi akak pegi depan mak budak tu yang sibuk kutip buah duku tu...

terus akak mandikan dia..pastu akak buang cawan tu depan pompuan tu....

ape lagi ko nyanyi lah lagu " suriram..suriram ram ram"

akak capai roti john tu campak duit RM 3 trus akak jalan macam xde ape2 berlaku....

dia menyalak dengan kuat..kung kung kung

akak dengar perempuan tu seranah akak lagi kuat....tanpa henti...

akak buat dont know je....


sebab ape... i x paham bahasa anjeng yer.....

* sorry yer akak bukan bersikap kenegerian yer...sebab yang berlaku tadi mmg orang dr negeri tu...bukan sebab akak benci atau ape..x kira lah ko dari mane pun ..kalau ko anjeng ko harus menerima balasannya....

Let's SHOPPING Uollss!