ahli geng kongsi senduk

Saturday, 28 February 2009

Senduk sedih dan hampa

bangun...terus kebilik...tangal make-up...simpan baju kebaya...simpan makeup...pack semua kelengkapan...sambil2 kesat air mata...

penat akak gosok baju kebaya...hari2 aku gosok kan..ujung2 kena pack balik..sentap lah uolsss..

sedih betul hati ini....x tertanggung rasanya...kenape semua ni berlaku pada diri akak...mengapa...akak hanya mampu berserah pada ketentuan ilahi...qada dan qadar dr tuhan..ape nak buat xde rezeki..lantas akak.....

capai mic pastikan piching x lari..tempo betol...on music..trus nyanyi..ini lah nyanyian yang tulus ikhlas dari hati akak...terima lah uolsss

ape terjadi?....ujung2 bujang2 yang nak dok sewa belakang umah akak tu x jadi sewa...katanya mereka semua pakat berenti keje dan nak balik kelantan..malam semalam diorang datang untuk amik balik deposit 100 yang diaorang bg...lantas mak akak sarung jubah hitam..duk kat meja pegang penukul kayu menjadi hakim...akak jadi juri je....


dengan lantangnya mak akak menegakkan keadilan..walaupun nan adoooo..dengan lograt kelantan yang berterabor mak akak truskan sesi pengadilan uolss....kelas mak akak...sungguh tegas dan elegent sekali...motip elegent?

rayuan anak ikan itew telah melembutkan hati mak akak..dr muka comel trus menjadi muka tambi..hingus dan air mata bercucuran keguguran ke tanah...gitew..katnya itewlah saja wang yang dia tinggal untuk pulang ke negeri cik siti wan tempang nya..ops ceksiti wan kembang..sorry...lantas wang seratus itu mak akak lemparkan depan muka diorang..berebut2 mereka ibarat ikan keli yang diberi makan...akak hanya mampu berdiri sambil setitik demi setitik ia mengalir...sungguh tersentuh...

dengan berat hati akak cabutkan besi jalan lalu akak coretkan ape yang patut..moga2 kali ni membuahkan hasil...doakan akak yer uolsss...

Friday, 27 February 2009

lagi2 pondan hanjeng

Penangan pondan
Oleh Amir Abd Hamid dan Syarifah Dayana Syed Bakri

am@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Akibat gemar menjalin percintaan songsang, segelintir lelaki tempatan bukan saja mudah cair dengan pujukan pondan, malah sanggup lari meninggalkan isteri dan anak untuk bersama ‘kekasih’ sejenis itu.

Wartawan Harian Metro yang melakukan siasatan mengenai gejala tidak bermoral itu dapat mengesan beberapa kes dengan bantuan Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Sahabat Insan Malaysia (Sidim), Mohamed Hanafiah Abdul Malek.

Seorang isteri yang sengsara selepas suaminya menghilangkan diri sejak empat tahun lalu kerana mengikut kekasih pondan, ditemubual dengan syarat nama sebenarnya tidak disiarkan.

Wanita itu yang hanya mahu dikenali sebagai Intan, 39, menyedari kegemaran ganjil suaminya yang dikenali sebagai Mi apabila dia kerap memberi alasan mempunyai kerja di luar pejabat.

“Suami berkelakuan pelik dan dingin dengan saya ketika itu. Saya bertanyakan apa kesalahan saya, namun dia hanya mendiamkan diri.

“Allah itu adil. Selepas melakukan solat istikharah dan solat hajat, bukti kecurangan suami timbul depan mata.

“Seorang pondan datang ke rumah lalu bertanyakan suami yang ketika itu sakit perut,” katanya.

Pondan itu yang memperkenalkan diri sebagai Rosman atau Ros, kemudian dibenarkan bermalam di rumah mereka.

Malangnya, Intan terkejut apabila suami menyelinap masuk bilik pondan itu pada tengah malam.

Dia berkata, hancur hatinya apabila melihat suami dan pondan itu dalam keadaan amat mengaibkan.

Selepas berlaku pertengkaran antara Intan dan Rosman, kata Intan, suaminya menghilangkan diri bersama pondan itu dengan meninggalkan dua anak mereka yang kini berusia lima dan lapan tahun.

Dalam satu lagi kes, seorang eksekutif sebuah syarikat minyak berkenalan dengan pondan yang juga seorang kakitangan baru.

Perkenalan itu semakin intim hingga menjadi buah mulut rakan sepejabat.

Perhubungan songsang mereka terbongkar apabila isteri eksekutif itu menyerang pejabatnya kerana suami tidak balik ke rumah selama empat bulan.

Si suami memberi alasan terlalu banyak perkara perlu diselesaikan di tempat kerja atas arahan bos.

Selepas kejadian itu, pasangan luar tabii terbabit berhenti kerja lalu menghilangkan diri, manakala si isteri yang menderita terpaksa melakukan pelbagai cara supaya suami kembali ke pangkuan keluarga.

Namun, yang menyedihkan dia terpaksa menuntut fasakh selepas suaminya didapati positif HIV.

Mengulas penyakit kronik melanda masyarakat itu, Mohamed Hanafiah yang lebih dikenali sebagai Ustaz Hanafi, berkata pihaknya banyak menerima aduan daripada isteri yang suami mereka lari mengikut pondan.

“Saya menasihatkan semua isteri supaya jagalah hati suami sebaiknya. Kerap bermanja dengan mereka kerana ada suami dalam kes itu memberi alasan tersangkut pondan disebabkan dapat servis ekstra dan pondan lebih manja daripada isteri sendiri.

“Sebenarnya ada perkara tidak sedari dalam hal itu iaitu krisis moral yang serius melanda masyarakat selari dengan konflik ekonomi.

“Jika berlaku kes seumpamanya, pasti semua terbabit terganggu mental, sekali gus daya produktiviti mereka untuk bekerja turut terjejas,” katanya.

Berdasarkan aduan terbabit, katanya, purata umur suami antara 30 hingga 40-an dan mempunyai latar belakang pekerjaan pelbagai serta berasal tanpa mengira dari bandar atau luar bandar.

Hanafi juga menceritakan pengalamannya ketika menghadiri majlis ‘perkahwinan’ pondan dan lelaki di sini, tahun lalu.

“Ia umpama di Barat tanpa sebarang akad. Saya bersama rakan yang menyamar sebagai jemputan beristighfar apabila menyaksikan majlis penuh dengan hidangan botol arak. Si pondan dipakaikan gaun pengantin perempuan dan mahkota.

“Kumpulan perosak akhlak itu hanya ‘mengesahkan’ perkahwinan pondan dan lelaki itu apabila pasangan terbabit memotong kek,” katanya.

perluker akak chantek2 uolss...akak dah kawen lah uolss...malas lah nak dress up ni..leceh..laki akak x cakap ape pun..dia lanyak je...tp kalau dia main luar..akak potong konek dia...jangan gila2 kay....

P/s senduk : Kenape pondan ni sering di persalahkan..kenape x salahkan lelaki tu gak..dalam setandan pisang x semuanya busuk...hanya kerana beberapa pondan yang perangan macam haram jaddah..habis semua pondan suci dan murni mendapat bahananya..dah ko x pandai jaga laki ko..harus lah laki ko cari lain bongok...ujung2...pondan gak yang hanjeng walupun berhati murni...terpulanglah pada individu uolss.....ape pun dosa pahala kita tanggung sendiri...

lagi2 pondan hanjeng


Penangan pondan
Oleh Amir Abd Hamid dan Syarifah Dayana Syed Bakri
am@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Akibat gemar menjalin percintaan songsang, segelintir lelaki tempatan bukan saja mudah cair dengan pujukan pondan, malah sanggup lari meninggalkan isteri dan anak untuk bersama ‘kekasih’ sejenis itu.

Wartawan Harian Metro yang melakukan siasatan mengenai gejala tidak bermoral itu dapat mengesan beberapa kes dengan bantuan Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Sahabat Insan Malaysia (Sidim), Mohamed Hanafiah Abdul Malek.

Seorang isteri yang sengsara selepas suaminya menghilangkan diri sejak empat tahun lalu kerana mengikut kekasih pondan, ditemubual dengan syarat nama sebenarnya tidak disiarkan.

Wanita itu yang hanya mahu dikenali sebagai Intan, 39, menyedari kegemaran ganjil suaminya yang dikenali sebagai Mi apabila dia kerap memberi alasan mempunyai kerja di luar pejabat.

“Suami berkelakuan pelik dan dingin dengan saya ketika itu. Saya bertanyakan apa kesalahan saya, namun dia hanya mendiamkan diri.

“Allah itu adil. Selepas melakukan solat istikharah dan solat hajat, bukti kecurangan suami timbul depan mata.

“Seorang pondan datang ke rumah lalu bertanyakan suami yang ketika itu sakit perut,” katanya.

Pondan itu yang memperkenalkan diri sebagai Rosman atau Ros, kemudian dibenarkan bermalam di rumah mereka.

Malangnya, Intan terkejut apabila suami menyelinap masuk bilik pondan itu pada tengah malam.

Dia berkata, hancur hatinya apabila melihat suami dan pondan itu dalam keadaan amat mengaibkan.

Selepas berlaku pertengkaran antara Intan dan Rosman, kata Intan, suaminya menghilangkan diri bersama pondan itu dengan meninggalkan dua anak mereka yang kini berusia lima dan lapan tahun.

Dalam satu lagi kes, seorang eksekutif sebuah syarikat minyak berkenalan dengan pondan yang juga seorang kakitangan baru.

Perkenalan itu semakin intim hingga menjadi buah mulut rakan sepejabat.

Perhubungan songsang mereka terbongkar apabila isteri eksekutif itu menyerang pejabatnya kerana suami tidak balik ke rumah selama empat bulan.

Si suami memberi alasan terlalu banyak perkara perlu diselesaikan di tempat kerja atas arahan bos.

Selepas kejadian itu, pasangan luar tabii terbabit berhenti kerja lalu menghilangkan diri, manakala si isteri yang menderita terpaksa melakukan pelbagai cara supaya suami kembali ke pangkuan keluarga.

Namun, yang menyedihkan dia terpaksa menuntut fasakh selepas suaminya didapati positif HIV.

Mengulas penyakit kronik melanda masyarakat itu, Mohamed Hanafiah yang lebih dikenali sebagai Ustaz Hanafi, berkata pihaknya banyak menerima aduan daripada isteri yang suami mereka lari mengikut pondan.

“Saya menasihatkan semua isteri supaya jagalah hati suami sebaiknya. Kerap bermanja dengan mereka kerana ada suami dalam kes itu memberi alasan tersangkut pondan disebabkan dapat servis ekstra dan pondan lebih manja daripada isteri sendiri.

“Sebenarnya ada perkara tidak sedari dalam hal itu iaitu krisis moral yang serius melanda masyarakat selari dengan konflik ekonomi.

“Jika berlaku kes seumpamanya, pasti semua terbabit terganggu mental, sekali gus daya produktiviti mereka untuk bekerja turut terjejas,” katanya.

Berdasarkan aduan terbabit, katanya, purata umur suami antara 30 hingga 40-an dan mempunyai latar belakang pekerjaan pelbagai serta berasal tanpa mengira dari bandar atau luar bandar.

Hanafi juga menceritakan pengalamannya ketika menghadiri majlis ‘perkahwinan’ pondan dan lelaki di sini, tahun lalu.

“Ia umpama di Barat tanpa sebarang akad. Saya bersama rakan yang menyamar sebagai jemputan beristighfar apabila menyaksikan majlis penuh dengan hidangan botol arak. Si pondan dipakaikan gaun pengantin perempuan dan mahkota.

“Kumpulan perosak akhlak itu hanya ‘mengesahkan’ perkahwinan pondan dan lelaki itu apabila pasangan terbabit memotong kek,” katanya.

P/s senduk : dalam setandan pisang x semuanya busuk. mungkin kerena kehanjengan beberapa pondan..pondan2 suci dan baik mendapat tempiasnya...kenape salahkan pondan je..kenape x salahkan jantan2 keparat tu jugak...lagi satu..kalau ko pandai jaga laki ko...pasti laki ko x makan luar sundellllllll....

akak malas nak cantek2 uolss..leceh lah...bukan pi mane pun duk umah je..akak lebih suka mengamalkan imej natural beauty..walaupun akak x beauty...kalau laki x suka akak punya pasal lah..tp jangan sesekali nak makan luar kay...

Thursday, 26 February 2009

lets naik hantu uolsss

kadang2 korang rase x sesuatu benda yang buat kita senang naik hantu..lagi2 kat jalan raya...satu lagi benda yang buat akak sering nak naik hantu....ini akak tujukan kepada semua yang suka lah nak tukar kereta mereka macam proton ke, perodua ker ..atau ape2 pun menjadi spesis kereta kebal or jet pejuang....kalau ko banyak sangat duit kenape ko x beli je kereta yang mahal...yang hebat..dah tentu2 x yah convert2 jadi lain kan...

ni tidak..kereta kancil berangan nak jadikan mira katanya...kalau ko rase mira cantek ko beli je lah mira bongok..lagi satu kalau ko suka sangat kereta ivo kenape x beli evo je..ni ko beli waja convert jadi evo..hebat ko kan..kalah engineer pengeluar kete..sakit nor ati aku nengok...kenape ko x tukat waja tu jd bas ke..jadi lori ke..baru lah hebat katanya...

amacam kretip x i..i jadikan kete i jamban..tiap kali i berenti semua berebut nak berak dalam kete i...i charge singgit sorang..tahun lepas je...i dapat kutip 500 ribu dengan hasil menjambankan kete i...nak cuba lets lah uolss...

yang paling paling paling paling paling akak sakit ati bila ko saje je nak rendahkan kete ko tu...kenape kereta ko x cukup rendah ke...yang ko pi potong spring kete tu nape..ko nampak hebat ke...hey ko kena ingat ..kat malaysia ni ade berjuta2 bonggol kat jalan raya...pastu kalau ko rendahkan kete ko tentunya ko x lepas nak lalu bonggol tu bengap...kenape ko x rendah kan kete ko seinci dr jalan je...x pun biar cecah jalan...kata nak rendah sangat kan..buat je lah ala2 seret jalan...nak rendah sangat kan...

ko buat lah can ni..beberapa milimeter je dr lantai..amacam puas hati?...

pastu bila dah rendah tu ko menyusahkan kete orang lain yang memandu belakang ko...ter kebil2 ko nak nak bonggol tu..tau pulak ko pelan x nak kasi calar..kalau takut calar kenape ko x tinggikan je kete ko tu sedepa dr jalan..sure bukan bonggol..anak 2 ko pun boleh main lari2 bawak kete ko...malah ko boleh buat kemah bawah kete ko...

naik hantu betul akak..kadang2 kerena kete yang angan rendah seinci dr jalan ni lah buat kita jadi lambat...bunyi mengaum macam jet pejuang..tp bila jumpe bonggol mengalahkan siput ko bergerak kan...


kepada mamat kete wira yang akak jumpe tengah ari td...merasa ko sumpah seranah akak..kenyang makan sumpah seranah aku tengah ari ni...lain kali bang baik ko bawak kete kebal je...tentu2 rendah gila...kalau ko rase lepas ni ko jumpe aku ko nak seranah..silakan...tp pastikan kete ko tu bg tinggi sikit yer...nasib baik baik ko ensem..ko cuma dapat 30 peratus cercaan je dr aku..kalau ko buruk td..mau ko ngan kete2 ko sekali aku bakar...

hey hanjeng cepat lah...aku lambat pi ngaji ni..kang ustaz ensem tu dah balik dh..lembab lahko ni...

nak tau ape akak cakap kat mamat tu...."hey banganggggggggggggggggg!(dengan jeritan sekuat hati) ..muka ko je ensem tp kepala otak ko bangang..ko rendah kan lah lagi kete ko tu bagi cecah lantai..baru puas hati kan"....yang buat akak lebih sakit ati..lepas akak cerca dia leh senyum and lambai2 lak...gerammmmmmmm..naik hantu aku....lepas tu dia gelak2....hanjennnnnnnnnnnnggggggggggggggggggggg!!!!!

bye uolsss..thanks sebab cerca i..i love u...(sambil lambai ala2 miss venezuela)

Wednesday, 25 February 2009

motip akak kena cakap pasal mata , hidung dan mulut?

tag tag tag..gitew lah kalau ber blog ni...tp karang x buat kang kata akak ni pemalas or berlagak kan..x uolss akak mesti buat punya...x nak hampakan uolss semua...so akak di tag oleh umi mia yang comel gebu memukau lagi kebaboom itew....thanks umi...i lap u...lap ape ?..lap tingkap...

so umi suruh akak buat ni...

1. Kak senduk dikehendaki mengambil 3 pic di bahagian muka yang paling meletup dan paling memikat ...
2. Pastikan dicrop...bahagian itew sahaja uolsss..jangan lebih2
3. Setiap 1 pic hanya boleh menampakkan 1@2 anggota sahaja..kalau lebih baik ko letak satu badan sundel...
4. Huraikan sedikit tentang pic itu...cantek ke tak..suka ker tak?..cam tu lah
5. Tag saper2 saje asal dia lebih buruk dr anda...motip...hihihihi (nampaknya akak lebih buruk dr umi mia lah ni ek...sedih akak)

mata yang indah bak pancaran bulan
akak mempunyai sepasang mata yang simetri gitew...walhal sepet sebelah..bulu mata yang lebat ala2 anak patong...yer anak patong..patong cina bukit.. dan anak mata berwarna coklat cair..angan2 ko tinggi kan senduk..walhal mate ko itam...ko jawa senduk..ade ke jawa mata biru sundel...

hidung mancung bak seludang
hidung yang kecil dan comel...yer lah comel ..lubang idong yang sama besar..xde bulu idong terkeluar...mmg lah cantek..ko dah photoshopkan..walhal idong ko kembang sedepa..kalau ko senyum idong ko lebih lebar dr mulut ko...

bibir merah yang mekar bak delima
mulut yang kecil dan mungil...merah2 pink..serta comel...nanges ko senduk..walhal mulut ko kecil..birat sebab byk isap rokok..celupar dan laser melampau...walaupun kecik ia bijak memasukkan sesuatu yang besar dan panjang tanpa mengenai gigi ok...ape tu?

ha ape lagi buat lah uolss...akak tag semua orang yang ade mata hidung and mulut..sape yang ade semua tu tp x buat akak doakan bangun pagi esoknya muka korang herot macam siti musliha...motip siti musliha...

p/s : bercakap pasal siti musliha...dah besar agaknya dia ek..cam ner lah rupa dia sekarang...herot lagi ker ha?...opssss..akak syak dia dah buat plastic surgery dan muka ala2 angelina jolie sekarang ni...yer lah orang derma dulu kan banyak..ape lagi operate muka lah uolsss...

detik 1 Mac 2009

foundation ikut tone kulit - checked
kebaya nyonya - checked
vocal suara kepit - checked
losyen tangan - checked
bulu mata - checked
cukur bulu - checked
kamus bahasa - Checked

uolss mesti tertanya-tanya ape benda checked list ni kan...ber bulu mata bagai kan...ade lah uolsss..akak kena buat persiapan dengan teliti..semoga segala rancangan akak berjalan dengan lancar...semoga semuanya nampak smooth je...

adakah akak ingin pergi dinner?.....keluar ngan jantan kaya?...mmmmm tidak....ape ek?...masuk pertandingan ratu kebaya?...bukan...kenduri kawen?...bukan...ape ek....

akak akan pastikan tarikh itew akak akan bersiap sedia dengan penuh semangat...akak akan pose depan rumah sejak subuh2 lagi supaya semua yang akak rancangkan tidak terlepas...semoga semua perancangan tidak tergendala...akak akan pose ala2 wanita melayu yang warok depan rumah...

sebenarnya 1 mac ni ....ada orang nak sewa umah...umah sewa mak akak..belakang umah akak..kiranya sebelah bilik akak je lah..dan yang nak sewa tu adalah 6 orang jejaka kerja proton...jangan gila2 ..harus lah akak pose paling cantek walaupun muka macam senduk kan...cam ne lah nanti ek..nampaknya nanti ade lah pulak bapok buat2 buang sampah kat belakang or sapu 2 daun kering nanti...walhal sebelum ni malas nak buat semua tu...ade lah pulak kedai yang laris perniagaannya lepas ni..sebab nya si senduk buat order besar2an pisau pencukur ngan losyen....

harap2 ade lah yang comey2 belaka..dan harus lah akak tawaf rumah akak ala2 haji setiap hari kan...dan semestinya mak akak akan mengetat kan lagi proses keluar masuk rumah..yer lah dia kan tau anak dara palsunya ini gatal...harus lah akak boleh start execise goyang tetek pas ni..yer lah practise make perfect kan...goyang tetek katanya..walhal tetek ko same besar ngan tetek kucing...ape nak di goyang kan...

abe wei ..marghi beli kepo leko abeeee!..kalu abe tok beli adik manis gigit kepok leko abe nanti weiiii!...

dulu waktu ada orang bujang acheh sewa kat belakang tu..mak akak macam pengawal istana uolss..asal akak kuar je umah ..diatanya nak pi mane..yer lah takut anak dara palsunya menyundal kat belakang kan..walhal semua akak dah kenduri kan...wakakakaka...semua kamus acheh akak dah katamkan..."sorry mama..i cant help it mama..its so hard..may heart keep telling me that has a bunch of hotdog waiting for me back there"..gitewwwwwwwww...betul ke ingeris akak ni...bebas...tp korang paham kan...

oh abe... kalau abe jadi bendera senduk rela jadi bulannya....oh feeling ni...

dengar2 budak2 kelantan yang nak duk situ...bila sebut kelantan mesti comey2 kan...yer lah orang kelantan kan comey....lg yang duk pasir mas...opss x semua..ade gak yang pecah rumah uolss...tp kalau muka comey tp perangai macam hanjeng harus akak melancarkan serangan berani mati nanti...tp ari tu mase diorang datang bayar deposit akak dah spot sorang..comey putih..mesti peha putih tu..opsss....

cam ner agaknya akak nak tackle diorang ni..haruskah akak bergaya ala2 nik aziz..or bergaya ala2 mek kelate gitew..mane yang sesuai...berdebar gitew...eh sejak bila akak ni taste mamat kelantan ni...mmmmmpelik akak....

harus akak ngan bapok2 semua menubuhkan kumpulan dikir barat ni...harus lah akak bubarkan kumpulan cheerleader akak dan menggantikanya dengan kumpulan dikir barat...harus lah nyanyi "ada seko anak tupa atas julang mok te"..motip rambutan jadi "mok te"...

nampaknya akak kena tuition bahasa kelantan ngan kak nita lah ni..wahai kak nita ku sayang plz teach me how to kechek kelate...yer lah kelancaran berbahasa kelantan akan membuatkan akak lebih senang mendekati mereka..PR kena baik dik non oi...betol dok abe wei....jangan ko yang lebih2 bertenggek kat umah akak dah le kak nita oi...awas lo...

ape pun ini sekadar angan2 je uolss...ape pun tunggu je lah 1 mac nanti..tunggu uolsss...

Tuesday, 24 February 2009

korang kenal ker ape itew pondan?

pernah x korang bergaul mesra ngan pondan, bapok or nyah?..ni akak nak tanya uolss...akak mmg ramai kawan lelaki n perempuan..tapi x sure lah korang kan...kalau korang pernah ape perasaan korang?...sonok?...geli?...teragak2? or x pernah rase cam tu?

bukan ape sebenarnya ramai yang tau ape itue bapok pondan or nyah ni...tp x tau siapa mereka dan x pernah bergaul ngan diorang...kalau akak suruh angkat kaki sape yang tau 100% tentang pondan ni..akak rase i leh tengok beberapa kaki je yang terangkat..yang lain x angkat kan..sebab?...sebab dia golongan cacat xde kaki or golongan yang x leh ekrobatik..hihih...

uolss akak x kisah sape nak kawan ngan akak..sebab akak lebih woman dr uolss..x semua pndan sundal yer..kami pondan baik2...sambil mata tertumpu pada ciknek penemuramah itew...

akak ade banyak kawan perempuan dan lelaki (lelaki ker) yang paham ape itu pondan...contoh macam hotmama, tigrismalaya, hafiz, haizat dll....diorang ni mula2 kawan ngan akak pun macam teragak2 setelah berpuluh tahun mereka dah kenal sape kawan akak...setakat bahasa pondan or cercaan pondan tu diaorang dah paham sangat dah..mane yang harus di sentap dan mane yang harus di pekakan telinga....

ape..ko kata akak pondan mulut sial dan hanjeng..ni akak nak naik hantu ni....awas ko

mungkin mulut kami leser or jahat di dengar..tp sekadar gurauan..paham2 lah yer...banyak di antara kami mmg kelakar...joker..tp susah nak sentap..tp sekali sentap..jangan meyesal kalau kena cerca sampai korang kejong nanti..luar dalam semua terkeluar...tp akak x cam tu lah (bercakap sambil tengok cermin)...

percaya lah i ni perempuan..i bukan pondan uolss....sambil pose dengan lampu dr arah belakang..ape yang terjuntai tu uolsss

pondan2 ni kalau bergurau mmg bunyinya kasar dan ganas..yer lah pondan lah katanya..asalnya kan lelaki...ganasss..rupa perempuan..tp bila suruh kangkang terjuntai keropok lekor celah kelengkang...tp x semua pondan begitu..ade pondan suka bergurau , ade pondan pendiam, ade pondan kuat sentap, ade pondan kalis sentap...macam2...ade jugak yang sopan santun uolss...tp x kiralah pondan tu muslimah ke..pendiam ker..kalau di sua cik nek tepi bibir isap gak...itew lah pondan...

sape kata semua pondan sundal..akak muslimah ok...

x semua pondan nampak jantan terus nak menggatal...kami juga ade maruah..tp di sebab kan segolongan pondan buat taik..semua pondan mendapat taiknya..gitew...ape pun akak x kisah..pendapat orang kan...bak kata pepatah "lain bapok lain sundalnya"..eh betul ke pepatah ni?...bebas...

ade bapok nampak jantan je...x sabar2 nak terkam..muka yang ayu trus jadi macam harimau kumbang..ade gak yang trus pose ayu feeling woman..dan ade gak yang buat x tau...cam tu gak kerja...x semua pondan ni suka kerja seks...tp itewlah tanggapan orang...bila pondan je harus pandai isap konek...kenape tanggapan cam sial tu yang kuar dr kepala otak orang....sebabnya banyak pondan dah buat praktikal..so itu lah keputusannya...jangan kerana sorang pondan suka menyundal..habis semua pondan mendapat tempias...pepatah berbunyi " jangan kerana air puki setitik habis susu tetek sebelanga"..akak ade ramai kawan2 pondan yang berjawatan tinggi...ketua dalam satu agency...business meletup2...x perlu melacur untuk famous or kaya..tp bila orang sebut pondan je...mesti perkara pertama yang terpancul dr otak ade lah cik cur di belakang lorong gelap...x semua uolss...tp itew lah yang di fokuskan...

what the fuck...ko x suka pondan or geli ko pegi mampus le...

bukan semua cam tu...banyak pondan yang berpelaran tinggi..tp sebab mereka pondan mereka x diberi peluang...tu yang mencari jalan mudah tu...ape lagi cik cur le... "u nak pi lorong gelap dan sempit x bang..tp jangan lupa bawak torchligh"...(pahamkan maksud dia)

ape pun terpulang pada individu nak adili orang cam akak..selagi akak ganggu jentik puting tetek korang, korang x yah lah gatal2 kelentit or telor nak ganggu akak...akak suka ade ramai kawan..akak harap uolss semua paham ape yang akak cuba sampaikan...bukan perli or kutuk mane2 pihak..nanti ade lak cakap akak perli lak..yer lah "cubit telo kanan , tetek kiri terasa"...gitew lah..ape pun akak suka uolss semua suka baca blog akak..akak pun suka baca blog korang..cuma akak ni x sempat nak letak komen ..korang jagan risau akak baca blog korang semua ari2 tau..sumpah...

akak sayang korang semua..muah muah...sambil pose bibir yang baru di botoq kan..ala2 di sengat tebuan gitew...

tip untuk akak selalu ke blog korang : letak lah gambar laki korang banyak2..pasti akak selalu bukak blog korang..kalau blum kawen letak lah gambar boyfriend...(sempat nak menggatal..itew lah pondan)

Monday, 23 February 2009

kanak2 yang berangan

pernah x uolss di ngurat oleh kanak2 bawah umur....kisahnya gini...kat depan umah akak ade lah satu jambatan berdekatan ngan dewan..kat situ selalu malam2 ade budak lepak kat situ..denagn moto kapcai masing2 berborak ala2 orang dewasa gitew...

then akk pi lah buang sampah..kat situ ade tong sampah besar..so kalau nak bunag sampah kena lah lalu situ...then wak tu akak ngah catwalk ala2 supermodel kertu...budak2 tu pandang je akak...then dia berbunyi...

"hye sayang meh lah lepak sini kejap..lepak2 ngan abang"
...sebab kan akak ni rabun tahap dewa..x le akak pi buang sampah tu berspec bagai..so ala2 kabur gitew..so ape lagi kecikkan mata memfokus ke arah segerombolan budak2 itew...lagi pun malam so kabur lah kan...so akak datang kat diorang ler..wah diorang seolah akak ni lebih muda dr diorang lak ..tanya macam2 kalah reporter..tp yang penting kecik2 dah gatal yer...sambil menghembus rokok dia mula bercerita pung pang pung pang....


kitorang dah besar..leh isap rokok..bapak kitorang x marah..walaupun antara rokok n konek kitorang rokok lg besar...kitorang tetap hebat

1) dewasanya aku!
- sibuk cakap itew lah ini lah..awek itew lah awek ini lah...dia dah pernah tido ngan ramai pompuan lah..pasal seks lah..cakap x nak kalah..akak dengarkan je...bila akak tanya berapa umur...katanya tahun ni amik spm..gitew...yg tadi ko citer bagai nak gila ko dah main ngan perempuan itew lah perempuan ini lah tu bila masenya...ko dah tehu ape erti seks sejak ko kuar dr cipap mak kau ker?...dah rasa hebat ke?..tolong lah..entah2 bulu ko pun x tumbuh habis lagi...lagi satu aku nak tanya ko ko ni binatang ker..sebab setahu akak binatang je yang capai tahap dewasa dalam masa 5 tahun..ko binatang ker?.. adik oi akak nak cakap ni...dr aku menggatal ngan ko..baik aku menggatal ngan bapak ko...


ko x caya aku paling ensem kat kg ni ko leh tanya semua orang...mmg lah ensem..sebab ko tanya tu ngan kampung orang2 buta!...bongok...

2) aku lah jejaka paling meletop di kampung ini...
- dia lah paling ensem..dia lah paling comel..makcik, anak dara , bapok, gayboy semua tergila2 kat dia...semua tagih cinta dia..amboi ko dik..berangan...walaupun dalam gelap aku leh nampak muka ko ngan jelas yer...kalau muka setakat cute sikit dr osman kering tu..ko jagan lah nak berangan yer...baik ko kumpul duit operate sikit muka ko...kalau tak bila ko capai tahap umur 25 tahun muka pasti menjadi subjek utama untuk takutkan orang kampung....

3) rakam main ngan awek lah
-yang penting siap tunjuk dia main ngan awek dia dalam handphone...berdebar akak..akak pun tengokkan je lah..berangan ni..yang perempuan nya muka macam endon je..pastu ko x yah berangan lah dik kalau konek ko tu setakat besar jari kelingking je...ko insap le cepat..gitewww..

bukan ape...yang penting budak2 tu semua masih lagi dikategorikan sebagai kanak2 akak rase..tp bercakap seolah2 dialah yang paling dewasa...serba serbi tau..kalah profesor serba tau...ko tu kanak2 ok..waktu aku amik SPM dulu ko baru nak belajar berjalan..so ko x yah nak berlagak dan berangan serba tahu yer..akak ni makan garam dulu dr ko...kalau lah ko berangan sangat nak tunjuk ko tu hebat sangat seks..ko cepat2 lah kawen..pastu pasti bini ko bahagia..ini x...berangan x sudah2...tolong lah...

kalau ko tu comel pastu baik..ko x yah bercakap pung pang pung pang pun akak sendiri yang berlari terkam ko...lagi satu dik..ko belajar dulu pandai2 ..keje elok2 dapat duit banyak2 pastu ko belanja akak yer...kalau duit ko banyak..muka ko cam sammy vellooo pun akak nampak ko cam brad pitt...

Saturday, 21 February 2009

kepingan ghairah...

uolls akak ade benda nak tanya uolss ni...akak sebenarnya ade satu masalah yang agak besar lah..semua ni akan effect penampilan uolss...kadang2 tu akak rasa ia menyebab kan orang pandang akak sebagai pondan yang pengotor lak...tp cam ner ek...mmmm...bila garu rase stimmm je..ghairah je uolss...kadang2 tu rase cam nak terpancut je...ape ek?...i have a big problem about dandruf (kelumumur)..kalau akak kibas2 kan rambut ia turun ibarat salji uolss....pastu akak kibas2 lagi sampai jadi timbunan salji then akak main ski kat atas dia..siap feeling2 pakai fur giteww..bole?

ok uolls akak garu2 kat sini pastu akak pasang kipas dr belakang kay....ok semua bukak mulut..amacam sedap x uolss...akak pakai shampu strawbery td..so uolss akan rase kepingan kelumumur perisa strawberry...ape?...nak petai..esok akak pakai shampoo petai lak ek...

macam2 cara akak buat nak hilangkan dia..semua x jalan..minum air banyak lah...shampoo ini lah itu lah tp tetap ia tetap mensaljukan diri....cuci rambut kerap lah..macam2 shampoo...head n shoulder lah, panteen lah, selson blue lah..semua hasilnya hanjeng uolls...x kan akak nak telan botol2 sekali baru hilang kelummur ni...bukan tu je..kadang2 tu malu uolss bila jatuh2 kat baju..puas akak cuba uolss...kalau akak kumpul2kan kepingan dia..len makan cam kerepek..x pun cereal...amacam nak rasa sikit?....xpun salut kat biskut jadi macam quaker oat..nak tak?

sape ade petua tu uolss..bg lah kat akak..takkan akak nak botak lak...no way kay... plz plz help akak..bg tips uolss...

Thursday, 19 February 2009

asam pedas yang amatlah hanjeng

ingat tak akak ade citer pasal asam pedas rosnah johari yang hanjeng itew....kisahnya begini uolsss....ari ahad yang lepas akak, CW, hotmama and kak cam pergilah carnival kolej ke 15 UPM..sebab one of my friend (mummyyaeish) and tigrismalaya ade buat event kat sana..pasal lumba2 kete n motor...ala2 gadis litar gitew....

mmg meriah uolsss uolsss..anak ikan mmg ramai..kalau sauk maunya berbaldi2 dapat tu..kira untuk stok setahun tu cukuplah...comel2 belaka uolss...x rugi pegi...sampai je sana lepak lah booth si kawan akak ni...tetiba akak n the geng lapar uolss...walaupun sebenarnya tengah diet tp akak pedulik ape....ujung2 CW nak offer nak belanja uolsss..ape lagi lets lah uolss...tigris malaya kata ade gerai asam pedas kat situ..dengar je asam pedas ape lagi berselera akak uolss..biarlah x berdiet..dapat makan asam pedas sedap gak uolss...ape lagi lets uolsss...

sedang jalan menuju ke gerai itew..akak terpana melihat banner gerai asam pedas itew...berdebar uols..berani mati..kalah iklan kosmetik..kalau "sendayu tinggi" nampak ni terus tukat jadi "terkentut tinggi" katanya...pose2 bagai ni..siap gaya kena tiup2 angin ni..tp yang penting jual asam pedas...akak perhati betul2 sape lah pompuan durjana serta bedebah yang pose maut tu..."asam pedas RJ" katanya...akak perhati betul2 rupanya si rosnah johari si pelakon ala2 makcik tu...

sorry ek kualiti kurang jelas...yer lah amik pun ala2 cover uolls..maunya terperasan konco2 si "RJ" tu nanti ade pulak kena bantai kang..tp x boleh blah akak cakap..kalau lah ade si rosnah johari tu mau akak bantaikan dia kat situ jugak...hanjeng btul rasenya...akak ingat dia ni sasau lah ...


ni dia akak focuskan dekat skit...amacam iklan asam pedas ker iklan kosmetic?...korase korang akan rase girang x kalau mak korang bukak kedai makan pastu pose kat banner ala2 iklan kosmetic macam ni..kalau akak..x kira lah mak ke bukan..mau akak bantaikan dengan kayu....

yang penting asam pedas itew rasanya amatlah hanjeng...tertipu akak dengan kecantikan banner yang ala2 Becky M. Leogardo tu..yang fofular dengan kata2 " kecantikan adalah hakmilik setiap insan"....tp akak tukar sikit "asam pedas rase sial adalah hak milik setiap hanjeng"...sakit betul ati aku....yang penting sepinggan adalah RM10 hengget...mahal nak mampus...asam pedas ngan ikan sepotong, nasi putih secedok, telor masin kecik ( sebiji belah dua pastu belah lagi 3) , kacang botol secubit (sebab potong halus ala2 bunga rampai) dan sambal belacan yang rase macam sambal cirit.

wah nak je akak ngan para2 gajah robohkan gerai..kalau nak niaga tu cuba buat betul..ni dah lah rase macam gampang...air dia rase air basuh tangan...ujung2 makan 4 orang kena bayar 46 hengget..nasib baik orang belanja...tp terkulat2 akak tengok si cw tu kuar duit bayar harga yang tak berbaloi...akak syak lah yang si RJ ni saje je buat asam pedas hanjeng dia ni mahal sebab nak kumpul duit banyak2 pastu operate muka...harus banner lagi macam sial pasni...

kalau x caya...korang jumpe je gerai ni kat mane2 korang cuba lah makan..kalau korang rase sedap korang mmg bangang....

soalan yang lebih susah dr soalan kubur

nahhhhh...akak kena buat tag uolss....sebenarnya tag2 ni malas tul akak nak menaip nyer senanh oi..tp ni amanh ni kena buat..kang sersentap ikan puyu lak bila akak x buat kan...so buat ler...nak tau pasal ape uolss?...bace lah....

Copy and paste and put your own answers in. The purpose of this is to get to know your friends better and it's so much fun!Here are the rules - post this list on your profile (in Notes) replacing my answers with yours. (You can add the notes tab to your profile page! Tag 25 people to do the same thing If I tagged YOU, it's because I want to know more about YOU!


1. WERE YOU NAMED AFTER ANYONE?
Datin Paduka Seri Ampuan Senduk bte Datuk Bendahara Bentara Luar Tunku Sudu

2. WHEN WAS THE LAST TIME YOU CRIed?
semalam..akak bangun pagi bila akak tengok cermin akak nampak hantu uolsss...meraung2 akak bagai nak gila..siap terkincit uols..ujung baru akak perasan hantu tu adalah akak sendiri...

3. DO YOU LIKE YOUR HANDWRITING?
habis tu...ape soalan ni...kalau akak xde tangan ko leh tanya soalan ni yer..habis tu x kan akak nak jawab " i lebih suka tulisan kaki i"...sengal...

4. WHAT IS YOUR FAVORITE LUNCH MEAL?
ape saja yang halal..bedal je uolssss....

5. DO YOU HAVE KIDS?
agak2 bapok macam akak ade anak ke tidak?...kalau nak tanya tu cuba jengok2 keliling dulu ek

6. IF YOU WERE ANOTHER PERSON, WOULD YOU BE FRIENDS WITH YOU?
gila ko....senduk kan popular can chantek..gitew..mak sanggup gadai harta semata2 nak kawan ngan senduk...


7. DO YOU USE SARCASM?
ape tu..maaf yer akak x tau ape tu...baha saintifik ker ni..sorry i x paham bahasa tongga yer...

8. DO YOU STILL HAVE YOUR TONSILS?
motip soalan ni..kenape ko nak akak pindahkan kat ko ker?..ko suka ker tongsil ni nok?

9. WOULD YOU BUNGEE JUMP?.
nyah...banyak lagi keje lain..menganyam ke...mengait ker..ade keje gila yang ko nak buat...lain lah kalau ko tanya akak nak mengaji x..mesti lah nak jawapannya...

10. WHAT IS YOUR FAVORITE CEREAL?
akak orang malaysia ok..jawa lagi.....cereal konon..sape yang jawab cornflake ker, honey star ker..ko mmg berangan...x sedar dr kecik dah kena sunbat tempe...

11. DO YOU UNTIE YOUR SHOES WHEN YOU TAKE THEM OFF?
sorry high heels akak xde tali ok...perluker?


12. WHAT IS YOUR FAVORITE ICE CREAM?
aiskrim hidup...hihihhihih


13. WHAT IS THE FIRST THING YOU NOTICE ABOUT PEOPLE?
dia kaya ke tidak or hanjeng ker tidak?

14. RED OR PINK?
motip?...


15. WHAT IS YOUR LEAST FAVORITE THING ABOUT YOURSELF?
ehtah lah akak pun x tau...same rata kot semuanya

16. WHO DO YOU MISS THE MOST?
persahabatan macam dulu2


17. DO YOU WANT EVERYONE TO COMPLETE THIS LIST?
ko tanya akak pastu ko nak suruh orang lain habiskan..ko hanjeng kan...baik ko tanya orang lain je bongok...


18. WHAT COLOR PANTS AND SHOES ARE YOU WEARING?
hitam and kuning..unifoerm ler...


19. WHAT ARE YOU LISTENING TO RIGHT NOW?
whitney houston greatest love of all - sambil nyanyi2 kuat2 ...sedapnya suara aku..macam sial...


20. IF YOU WERE A CRAYON, WHAT COLOR WOULD YOU BE?
motip akak jd crayon...x kuase akak...


21. FAVORITE SMELLS?
entah lah asal sedap aku bedal je...kenape nak hadiahkan ker..kalau tanya je baik tak yah

22. WHO WAS THE LAST PERSON YOU TALKED TO ON THE PHONE?..
Miss Anita Orkid


23. FAVORITE SPORTS TO WATCH
synchronize swimming


24. HAIR COLOR?
hitam dengan perang2 karat ala2 baru lepas mandi air lombong...


25. EYE COLOR?
agak2 akak ni jawa..so mate kaler ape?...


26. DO YOU WEAR CONTACTS?
malas..tunggu ujung bulan nak beli lence korea tu...ahahahahah

27. FAVORITE FOOD
asam pedas ikan pari....oh tuhan...faveret uolsss


28. SCARY MOVIES OR HAPPY ENDINGS?
semua suka...bebas


29. LAST MOVIE YOU WATCHED?
lupa uolss..akak pi ngok ngan kak bed ari tu...

30. WHAT COLOR OF SHIRT DO YOU LIKE TO WEAR?
gelap2..supaya akak nampak kancil...


31. SUMMER OR WINTER?
dua2..kalau summer anak2 ikan kuar bermain..kalau winter lak..leh pose2 pakai fur...

32. HUGS OR KISSES? dua2 lah..cim mesti kena peluk kan...

33. MOST LIKELY TO RESPOND TO? entah!

34. LEAST LIKELY TO RESPOND? hanjeng2

35. WHAT BOOK ARE YOU READING NOW? cara2 merampas harta jiran anda

36. WHAT IS ON YOUR MOUSE PAD? ape soalan anjeng yang ko tanya ni...

37. WHAT DID YOU WATCH ON TV LAST NIGHT? american idol...mak suka ryan tu

38. FAVOURITE SOUND(S)? semua suka

39. ROLLING STONES OR BEATLES? dua2 hanjeng

40. WHAT IS THE FARTHEST YOU HAVE BEEN FROM HOME? tongga...umah kak bed

41. DO YOU HAVE A SPECIAL TALENT?

ada..terajang orang sambil menjahit baju kurung...

42 WHERE WHERE WERE U BORN? ireland

43. WHOSE ANSWERS ARE YOU LOOKING FORWARD TO GETTING BACK

semua orang..kalau x jawab tu maknanya dia anjeng or dia bisu...

amacam puas hati?....penat tau tak..hanjeng sangat..panjang lak tu..hey soalan kubur pun ade lima je tau..pandai je ko nak banyak tanya kan...

p/s : dengan itew akak tag semua orang..sape x buat dia adalah hanjeng

Wednesday, 18 February 2009

akak dan monyet dah jadi sedara

hye uolsss..akak backkkkkk...walaupun masih sakit warm2 nails..tp demi uolss semua akak gagahkan diri tulis blog ni..sngguh gigih ni....uolss tau ape punca penyakit akak ni...akak kena campak halus katanya...akak n CW kena penyakit yang sama..ini semua gara2 kak cam yang pembawa virus...minggu lepas dia kena..seminggu ko x datang keje..ujung2 akak n cw kena sehari je cuti...gigih kan..tahniah.....

muka we olss dah macam kuih pau besarnya...bengkak uolss...macam kuih pau cina sembahyang tu..cuma tinggal duduk dalam piring and dok dalam tokong kecik tu je..dan same dah...trus nyalakan colok..gitew....macam ubat dah telan..tekak mmg x rase ape2 pun..telan lah kek cokelat ke, sambal pedas ke ape ke..semua rase longkang..sebab xde rase uolsss....datang opis tergaru sana tergaru sini...dah rupa ungka..dah le rupa mmg ade sikit...tinggal panjat pokok makan pisang dah same dah.....dah rupa sedara dah....

wah wah wah senduk dah rupa monyet...kelakarnya uolss...dah betul dah tu

kalau nak kata kena minum air kelapa lah, air 100plus lah....macam2 lagi akak dah telan...same je effect nya..macam kak cam dulu dia kata x leh kena angin..gitew kan...motip x leh kena angin...harus lah kena duk dalam peti ais kedap udara uolss...tp gatal dia lain macam...macam miang buloh....sakit mata and tekak tinggal sikit2 je...yang lain ok dah...cuma ujung2 ni perut je buat hal..asyik nak terBERRRR je...ape kena thah...xpe ujung2 akak kurus..gitew...

amacam cantek ke tidak uolsss...

tp semalam kak cam ade bg ubat sapu dr klinik..bila sapu tu..dah rupa orang afrika dah .. celoreng sana celoreng sini... x pun dah rupa kerbau lepas berkubang lumpor...kelabu je...tp lepas sapu tu ok skit..bila basuh dia gatal2 balik..haruskah akak pakai pi keje sebagai foundation?....yer kang ade pulak org kata aku ni pakai bedak salah nombor lak...kang ade yang kena tangkap sebab dikatakan gila...lantaklah...pakai je lah kat umah....x pun pakai seluruh badan..dah putih melepak je..kang ade lak tesalah ..mane lak datang micheal jackson kat puchong ni...lain macam je..tp bapok pulak...naya je uolss..baik usah ler....

pakai ubat sapu tu..dah rupa geisha pulak...x ke gila babi orang sekeliling tengok..pas tu confident pi keje...then pose2 ala supermodel..walhal tak tau rupa macam kerbau lepas berkubang...

sebenarnya akak nak tulis pasal asam pedas RJ yang melampaui batas tu tp gambarnya akak x amik lagi dr kak cam...tu rase x lengkap tu...korang kena tengok gambar bunting asam pedas rj tu uolss..kalah bunting sendayu tinggi uolsss..macam iklan jual kosmetic..tp yang penting jual asam pedas..motip....hanjeng sangat...

tunggu ek malam ni akak jumpe kak cam akak suruh dia upload dalam pendrive akak..so esok korang leh tengok....tunggu yer uolsss.....

Tuesday, 17 February 2009

sorry uolss akak sakit...

sorry uolss akak sakit uolss...

sorry uolss...akak x larat sangat..akak mungkin suspect kena denggi...sintom2 macam penyakit denggi..tp semalam akak mc and pi check doktor and amik darah...doktor kata xde ape2 cuma ade virus je ...tp doktor kata sintom macam denggi..sebab merah2 dah satu badan dah..tekak masuk ape pun x sedap...

kepala macam berat je...ari ni kena keje gak..sebab mc dapat 1 hari je...ape pun badan masih x sedap ler..tekak perit..merah2 kat padan banyak gila..sampai muka akak nampak cam alien...

sabar itew dugaan tuhan uolss...

ke gara2 asam pedas rosnah johari yang akak makan kat karnival kat upm yang rase cam hanjeng tp mahal nak mampus..nanti akak buat entry khas...sakit nor ati akak...lepas makan terus sakit perut...

Friday, 13 February 2009

limau limau limau muak akak

macam mane ni uolsss..sabtu (esok) sesi penimbangan kancil idol uolsss..takut..sekali timbang tak kurus uolsss...macam mane ni uolsss...berdebar akak ni...semua petua uolss akak dah cuba uolsss...kalau nak kata pasal limau dah berpokok2 akak telan ni..asal makan je..limau..asal minum je air limau..ape pun limau...makan limau tido limau..semua benda akak buat akak ingat limau...sampai kan sembahyang pun teringat limau uolss..jangan letak limau kat depan tikar sembahyang sudah lah uolss...lain tu dah...pastu letakkan colok....oh tidakkkkkk

muak dah akak ngok limu ni..tp akan ku gagahi diri demi keberkesanmu wahai limau..gitew



jagan kata bengkong....barut and semua benda yang boleh ikat perut akak buat..dah rupa nangka dah uolss..mane balut ngan palstik lagi..wah gigih ni...sampai kan mak akak geleng kepala tengok gelagak anak dia sorang ni...gila agaknya...alau kata bab bersenam..dah macam orang gila akak berbasikal dlm bilik..peluh jagan cakap le..mencurah2 uolsss...

cuma air inai je akak x berani nak cuba...maunya pengsan akak minumnya nanti...wah susahnya nak kurus...tu lah dulu waktu kurus x henggat ko belagak..makan semaunya..sekarang bila dah gajah rasakan ko....

bayangkan berat akak 3 tahun lepas cuma 57 kilo je uolsss..kira light2 lah tu kan..sekarang ni uolsss 74.4 uolsss x ker gajah tu...semua skirts and baju2 drag akak dah akak sedekahkan kat pokok nangka dah uolss buat balut buah nangka katanya...cantek pulak akak ngok buah nangka tu pakai skirt...stim lak akak ngok..gitew....

cepat2 uolss bagi lagi petua yang leh turun berat gila2 uolss...plz plz..korang nak ngok akak cantek tak uolsss...akak x nak gemok sampai ilang leher uolss...kang ade tersalah antara akak ngan hok hok pulak..sebab xde leher...



*hok hok = ba alip ba ya

jambu membuat akak naik hantu

ya allah sakit nyer ati akak uolsss....ade yang mendapat nasib malang ni karang...

pagi tadi akak nak pi bank nak bayar duit kete...so alang2 nak sattle kan office bill akak singgah lah kat ambank..tempat akak bayar kete...di mane uolss?...dekat je ngan opis akak..tp kena naik kete gak le...kat bandar puteri...

bayangkan jambu ni di belah dua..pastu belah lagi 3 or empat..pastu jual dua ketul tu singgit..hanjeng x..kalau korang beli selalu bape..murah kan..x pun petik je kat belakang umah kan...


akak pusing lebih lima kali uolsss...parking xde..busy betul...tp ape yang akak naik hantu adalah...peniaga haram yang menjual jambu batu...akak tengok sederet depan bank tu ade 5 gerai haram jual jambu...itew jambu blum nasi lemak pulak...ade gak...yang sakit ati tu..tempat patking tu dia orang buat port meniaga...dah la banyak parking space yang dia amik..dah akak x leh nak parking...ala pasar dah kat tepi tu..ape kata lepas ni korang jual baju lak, sayor kat situ, and jual ape saje korang nak jual kat situ..pastu buat pasar hari2 kat situ...senang sikit akak sodokkan pakai bajak..x pun lenyek pakai steamroll tu...naik hatu akak ni uolsss...

akak tengok ade jambu batu 88, pak man jambu best, jambu 916 (dah macam emas dah)..thah ape thah lagi...sorang jual jambu semua nak jual jambu...pastu yang jual tu bukan melayu pun..endon uolss...lepas tu siap letak kon and tali lagi..punya lah banyak space dia amik...geram tul...

kat atas divider jalan tu bukan dia x leh port..saje nak port kat tempat parking tu gak....pastu jambu tu 2 ketol singgit..besar kuku je jambu dia..akak rase jambu batu tu belah enam kot..cam tu lah besar dia seketol...

dah nak cari parking sakit hati..panas, pasang ekon pun tetap azab je rasenya...pastu ngah sakit2 hati si hotmama call pulak ajak ngumpat..dah terkial2 akak dalam kete rupa orang cacat memandu dah...uhhhhh naik hantu aku ni....

orang nak buat urusan bank mesti nak parking kete kan..kalau silap parking kang kena saman...double parking kang kena maki hamun lak...akak nak buat aduan lah kat MBSJ..kalau x ape2 perubahan oleh MBSJ harus akak amokkan nanti...geram geram...

i nak buat aduan ni wahai MPSJ oi..kalau korang x halau orang jual jambu tu..lepas ni akau akan pastikan xde jambu lagi dalam dunia ni..ahahahhahah (walhal suka makan jambu ni)

ujung2 akak parking betul2 depan dekai jual jambu tu...ko nak marah ko punya pasal..sape suruh ko pose kat tempat parking ni untuk meniaga..nasib baik ko senyap je..kalau bebunyi tadi ade aku sumbat jambu tu dalam tempek ko satu satu...baru ko rase sedap ke tidak?

*tempek - pepek ( sebutan "tem" itew sebagaimana memulakan perkataan tembikai)

Thursday, 12 February 2009

Bijik akak sakit !

sakitnya bijik akak uolsss..bukan bijik lain kay..bijik mate...entah kenape thah..dr malam td...elok duk pose kat kedai mamak ngan para2 kancil idol sambil minum teh o limau tanpa gula...tetiba mate akak rase sakit sangat..bebola mata tu rase perit je...nak kelip mata pun sakit...entah kenape thah..power cermin mata akak dah bertambah ke?...terus pening2 lalat gitew uolsss...

sakit sangat..nak kelip mata pun sakit cam ne ni..x kan nak tahan jagan kelip mata lak..dah rupa ikan lah pulak xde kelopak mata...bila pakai cermin mata sakit..bila bukak sakit..bila akak tekan2 bebola mata ni..sakit sangat...nak kata masuk habuk x jugak..kenape ek...bila akak tengok kat cermin x merah pun..masih lagi bersinar indah bak mata kartun2 jepun tu...gitew...

sampai ke hari ni sakit..harus kah akak kena tukar bebola mata yang baru...kalau nak akak nak bebola mata berwarna coklat cair...akak baru nak beli contact lence bulan ni..habis tu bijik mata sakit x kan aku nak pakaikan kontek lence tu kat kelopak mata lak kan...

adakah sebab diet yang terlampau sehingga bijik mata sakit...ape konsepnya x makan dengan bijik mata kan....ke ade orang mandremkan mata akak ni bg buta ni...ni mesti kes kena cerca ngan akak then mandremkan mate akak kan...awas lo....

baru ingat nak beli lence ni..nampak tu before and after..biji mata jadi besar macam patung2 jepun....x mahal pun uolss bawah seratus je harga dia...

nampak tak perbezaan dia..dr mata kecik dah jadi mata patung2 jepun..tp di sebabkan perempuan tu muka dia sedih dan bisa..so jadi lah ala2 patung jepun yang berwajah sedehhhhh!

canteknya aku bila pakai cam ni..terus akak rase nak tukar name ala2 korea gitew..tukar name kepasa Shen Duk Jiun..amacam boleh...(berangan name korea konon..kulit macam kuali hidung kembang..korea katanya..yer korea sangat..korea kacukan tongga...so jadi tongrea)

Wednesday, 11 February 2009

cara pelik nak kurus oleh peserta kancil idol

wah sejak mula berlansung kancil idol ni..macam2 cara peserta nak kurus..macam2 cara pelik akak dengar dr peserta ni...berdebar akak bila semua bersungguh2 nak menang ni uolss...yer lah masing2kan dah gajah so nak kuruskan badan lah katanya uolss...



semalam waktu duduk2 lepak semua kuar cerita strategi masing nak turun berat badan dengan cepat..tetiba si pojie kuar cara2 dia nak kurus...katanya dia minum air inai uolsss...inai!!! tau tak inai..inai yang pakai kat jari tu..tapi si pijie bancuh dengan air and minum katanya...buat perut kecut katanya...ape kata pijie ko inaikan satu badan..bukan perut ko je kecut seluruh badan ko pun leh kecut..lets lah cuba uolss....kalau malas nak tumbuk ape kata ko beli je tiup inai segera tu and bancuh ngan air...atau pun ko nyonyot je pek inai tu macam ko makan chokie chokie...akak nescaya ko paling kurus pojie..tahniah....

akak tau inai untuk pengantin and pengubat kuku cengkam je uolsss

si apis n hotmama ni..gigih evoid nasi ni...x makan nasi katanya..yer lah nasi kan penyumbang karbihidrat dan penyebab lemak no 1 kan...so tu gigih x nak makan nasik tu..terperanjat akak hotmama makan roti bakar sekeping je uolsss...tapi rupa2nya hotmama dah bedal nasi sepinggan penuh sebelum tu...bebas lah nok...kalau ko rase ko leh kurus ngan cara ni..lakukan ler...akak ade tips untuk ko hotmama..ape kata ko hiris sikit2 lebihan lemak ko ko tu...sehari sikit..so sebulan mesti banyak dah lemak yang ko buang....

hey akak pun gigih ok...akak ade cara akak sendiri...akak cuba avoid nasik..tp macam susah je..feveret tu..tp akak cuba x makan nasi.. 2 ari dah akak x makan nasi..makan lauk2 je..sup2 gitue...tp akak makan dalam kuantiti sikit tp kerap..pastu jangan gila2 uolss..akak berbasikal dalam bilik akak (basikal execise le) setengah jam pagi dan petang..then sit up tonggang tebalik 1/2 jam gak..gila ko..rase nak terburai perut akak bila sit up tu....kena rogol pun x rase seksa cam tu uolsss...rase nak putus urat2 dubur n perut akak..lame dah x buat kan..yer lah perut akak ni macam perut orang busong dah..tu kena kempeskan tu..yer lah nanti nak gak pakai baju nampak perut kan..gitewww......

lets le makan macam ni gerenti kurus uolsss

selain tu akak juga tidur dengan corset and bengkong uolsss..ikat ketat pastu tido..wah rase macam nak gila dah ni uolsss.....sabar2 senduk..nak cantek kan..so kenalah extream sikit...korang rase leh ke akak kurus ni uolsss....kalau x kurus gak tak tau lah uolsss

sape ade tips2 nak kurus cepat bg lah tau akak uolss..kalau berjaya ngan tip korang tu..akak akan belanja korang..cepat bg tips uolsss....
akak baru terbaca mengenai tulisan Khai di blognya mengenai Facebook. Selepas selesai
membacanya, aku rasa terpanggil untuk berkongsi cerita mengenai Facebook ini.
Walaupun bagi sesetengah orang cerita ini cerita lama, tetapi apa salahnya akak kongsikan
sekali lagi sebagai info tambahan.

Ramai yang suka menggunakan laman web sosial seperti MySpace, Frienster, Tagged
dan juga Facebook untuk mencari kawan dan juga member lama di ruangan maya. Ada
yang menjadikan laman web sosial sebegini sebagai satu tempat untuk mereka berkarya,
tidak kurang juga yang menjadikannya sebagai satu tempat dalam memperjuangkan
wadah dan pemikiran masing-masing. Yang penting, ianya PERCUMA dan itulah yang
aku ingin kongsikan.
Lamab web sosial sekarang tidak ubah seperti blog.
Dengan menggunakan umpan yang paling senang iaitu PERCUMA, berduyun-duyun
pengguna Internet akan berusaha untuk mendapat satu account bagi diri masing-masing.
Apatah lagi kalau username mereka masih belum diguna pakai oleh orang lain.
Betul`kan? Jadi sebagai pembuka kata, hari ini kita akan berkongsi sedikit info mengenai
laman web sosial yang sedang meletup iaitu FACEBOOK.
Sebenarnya, ada sebahagian “dark side” yang tidak diketahui oleh berjuta pengguna
internet di dunia ini mengenai Facebook. Ini adalah satu konspirasi teori yang telahpun
menjadi fakta benar dan apa yang boleh kita lakukan sekarang adalah “lihat” dan “terus
melihat”. Jika ada di antara kita yang telah meletakkan butir-butir peribadi sebenar di
dalam Facebook, maknanya tiada apa lagi yang kita boleh lakukan.
Sedarkah kita siapa sebenarnya di belakang Facebook?
Sedarkah kita bahawa semua data-data yang kita berikan itu telahpun disimpan oleh
pihak CIA?
Mereka boleh mengakses semua mengenai kita dan dengan mudah mendapat semua
butir-butir diri tanpa perlu bertanya kepada kita, bos kita, kawan-kawan kita, pihak
universiti kita, keluarga kita dan banyak lagi sumber at anytime they want!!
Dan yang lebih menyedihkan lagi, ramai dari kita terutamanya rakyat Malaysia sudahpun
memberikan 100% info dan butir-butir diri mereka dengan TEPAT. Apabila ditanya,
mereka dengan mudah menjawab, “nanti kalau member lama atau member sekolah ingin
mencari kita… senang sikit!”
Malang sekali bukan itu yang berlaku.
Dalam pada keghairahan yang kita sendiri wujudkan terhadap Facebook, kita sedikitpun
tidak membaca dasar ataupun polisi yang Facebook letak di dalam laman web mereka.
Yang kita tahu hanyalah PERCUMA dan sikap ramah dan jujur kita itulah yang boleh
memakan diri kita sendiri sebenarnya.
Mari kita lihat apakah yang Facebook nyatakan mengenai butir-butir peribadi yang kita
sendiri masukkan dalam account Facebook kita:
Cuba bayangkan!!!
Facebook yang telah menjadi kegilaan pengguna internet adalah tempat yang paling
mudah untuk CIA mendapatkan data peribadi mereka dengan PERCUMA. Bagi
pengguna kebanyakan (mereka yang bukan extreme), mungkin ia tidak akan membawa
keuntungan kepada pihak CIA tetapi bagi mereka yang mempunyai “title” sebagai
“professional” seperti seorang doktor, peguam, PROFESSOR, scientist dan yang
seumpamanya… inilah MANGSA CIA yang sebenarnya.
Mengapa?
Kerana sama ada kita percaya atau tidak, ramai golongan professional yang meletakkan
segala butir-butir mengenai diri mereka dengan lengkap bagai nak rak dengan alasan
mereka mempunyai kawan di seluruh dunia dan masing-masing tidak mahu “kalah”
dalam menceritakan semua kejayaan dan kegiatan yang telah mereka kecapi.
Bukankah itu semua adalah PRIVACY diri sendiri?
Pernahkah kita/mereka fikirkan mengenai RISIKO yang mereka letakkan ke atas diri
mereka sendiri?
- Habis semua data mengenai aktiviti dimasukkan.
- Habis semua data mengenai achievement diri dimasukkan.
- Address, hometown, phone number, clubs, jobs, rekod pendidikan, interests, daily
schedule…. habis diberikan begitu sahaja. Itu semua akan disimpan oleh pihak CIA
sebagai data yang boleh dijadikan statistik untuk kegunaan mereka pada masa hadapan.
Malah, maklumat mengenai keluarga juga dimasukkan dengan selamba.
Halo…
Kita marah bila orang mengambil tahu hal kita.
Kita marah bila orang mencungkil privacy kita.
Tapi kita tidak sedar yang kita telah “berikan” semuanya di dalam Facebook kita!
Ikut percakapan kasar orang di warung kopi, bunyinya memang menarik. Ini dialognya:
Esok kalau katakan mereka hendak menyerang Malaysia, mereka sudahpun tahu
dimanakah golongan bijak pandai di Malaysia ini berada/tinggal. Sebelum dia serang,
mereka akan bunuh dahulu golongan bijak pandai ini…. tiada apa yang tinggal.
Bukankah semua info yang mereka perlukan sudahpun ada dalam tangan mereka?
Facebook best!
Face book nombor 1 sekarang !!!
Memang betul.
Itu memang satu fakta. Tiada siapapun boleh menafikannya.
Dan ini juga adalah satu fakta:
Facebook telah di tampung sebanyak USD500,000 oleh bekas CEO Paypal, Peter Thiel.
Jadi tiada masalah untuk mempromosikannya. Tidak cukup dengan itu, sebanyak
USD12.7 juta telah dilaburkan ke dalam Facebook oleh James Breyer dari Accel
Partners. Mereka semuanya ada agenda yang mereka sendiri faham. Jika kamu hendak
tahu siapakah mereka semua ini dan siapakah DALANG di sebalik laman web sosial ini,
kamu harus memberikan fokus yang sepenuhnya pada slide flash video yang akan kamu
lihat sebentar lagi. Mainkannya berulang-ulang dan cuba fahamkan.
Sila klik banner di bawah untuk pemahaman lanjut:
Satu lagi, pihak CIA sendiri menggunakan Facebook group to untuk merekrut staffnya
bagi program kesayangan mereka iaitu National Clandestine Service. Malah, Dr Anita
Jones juga telah menjadi sebahagian dari Dark Side ini. Dr Anita Jones adalah Defence
Research and Engineering Director untuk US Department of Defence.
Bagi aku, bersosial di laman web seperti Facebook ini tidaklah salah. Malah bagus kerana
silap haribulan, boleh buat duit lagi. Tapi berhati-hatilah dengan semua privasi diri
sendiri. Jangan sesekali memberikan maklumat penting. Palsukan semua maklumat yang
dirasakan tinggi privasinya. Maklumlah.. rakyat Malaysia inikan cepat terpengaruh.

Apalagi dengan mende PERCUMA sebegini.
Bukan hendak mengata diri sendiri, tetapi ini telahpun terbukti. Kalau tidak percaya,
pergilah di Fotopages dan lihat siapakah pengguna terbesar Fotopages kelolaan rakyat
Israel tu…! Jawapannya adalah rakyat Malaysia. Tidak syak lagi…
Jadi, apa yang perlu kita lakukan sekarang?
Jawapannya mudah. Bagi mereka yang pernah memasukkan data privasi mereka, senyum
sahajalah. Bagi mereka yang belum dan baru nak mendaftar, berhati-hati. Itu sahaja.

Tuesday, 10 February 2009

yer aku bapok..aku susahkan ko ker?

akak nak tanya uolss semua...akak jadi bapok ade habis kan duit korang x...akak jadi bapok ade tak susahkan mak bapak korang or akak donate dosa akak kat uolss....xde kan..so sape x suka bapok..u may leave this blog and buat je x tau..akak tau jaga diri akak and akak tau dosa akak..so perlu ke ko hanjengkan akak and ko nak publish dalam blog.....

kenape akak tiba2 naik hantu?...gini kesahnya..ade sorang mamat ni yang mengaku PERSATUAN BENCI MAKYAH yang masuk blog akak then nak hanjeng2kan akak...ko sape..ko kenal aku ke ha?..aku ade susahkan hidup kau ke..ade aku utang isap tetek mak ko dulu ker?..aku ade main ngan adik or abang ko ker?..xde kan..so jangan menyalak and please go away...

akak tau yang akak ni bukan sempurna..and akak ni x mintak ko hanjeng kan aku..kalau ko tu betul2 nak menasihati..kenape ko x letak muka ko sebesar2 alam kat blog ko yang adooo itew..bg semua orang tengok muka ko..alim ke tidak?..cantek ke tidak..hanjeng ke tidak..? ko boleh nasihatkan aku tapi dengan cara menghanjengkan aku ke...



yer aku macam lori balak terbalik...ko pulak lori ape..lori sampah terjunam ker?

kalau ko rase ko ni berani sangat kenape ko letak muka orang ber serban bagai tu..ko letaklah muka ko yang hensem sangat tu..ko letak besar2 gambar ko..jangan jadi pengecut..jangan lak ko "baling anjeng sembunyi batu uolls"...ko kata ko ade persatuan kan..ko senaraikan sekali sape bendahari ko, sape setiausaha ko...ajk ko...kenape ko nak popular sorang ke.....ko publish lah kat surat kabar...buat banner bagai semua.. so orang leh kenal ko..dr situ bila semua bapok macam aku jumpe ko mesti gentar dan mesti gerun...ke ko takut bila semua bapok dah kenal ko..then ko takut semua bapok akan bantai ko...

aku x pernah kata jadi bapok itew betul...dan aku x cakap pulak jadi bapok itew x dosa..aku tau hukum..dan kalau aku buat jugak dosa aku lah..kalau ko nak tegur..tegurlah...tp bukan macam tegur anjeng..bodoh....


sebelum di sendukkan

selepas di sendukkan

lagi satu ko jangan jadi bangang yer..ko tau tak ape itew PHOTOSHOP wahai makluk yang bangang...ko nampak tak yang badan mariah carey itew telah di photoshopkan ....sah ko ni bangang IT dan buta hati ni...ko jangan nak senang2 menghanjengkan diri orang lain sedangkan ko sendiri yang hanjeng...lepas ni sila lah belajar membaca dan meneliti riak laku orang lain sbelum ko bukak mulut...kalau aku x jentik telo ko ko jangan lah pulak nak menyalak lak yer..so kalau ko x suka ape aku tulis ko boleh tutup dan bukak laman web cara2 menjadi manusia dan WHAT IS PHOTOSHOP!!!....

aku malas nak layan ko..tp kalau ko buat majlis agama jangan lupa ko ajak aku yer..leh aku dengar ko berzikir and berdoa..betul ke tidak sebutan ko tu...ko jangan ingat aku bapok aku ni bodoh yer...

Sunday, 8 February 2009

Kawen?....berdebar uolsss

akak nak tanya semua pembaca..sapa kat sini dah kawen?..sila angkat tetek!...akak nak tanya kawen best tak?..meriah ke tidak uolsss?...agak2 lebih best dr bujang x?...agak2 leh tak menggatal ngan orang lain pas tu?...agak2 leh x korang berpoya2 ngan rakan2 lepas korang dah kawen?...

itew lah yng bermain di pikiran akak uolss...umur akak telah menjangkau di bibir senja uolss..tp akak masih lagi bapok...macam mane ni uolsss...adakah akak akan bapok sampai tua..atau akak bapok di bibir saja lepas ni...mmmm akak pun x tau...cam ne lah rupa akak bila akak bergelar Abang senduk nanti...(maksudnya akak dah jadi lelki sebenarlah tu uolsss)...

semalam akak telah di kejutkan oleh panggilan telepon seorang kawan akak yang merangkap mamarazi gitew...dia bg tau one of akak punya geng2 lempuk di sekolah kawin....terkejutnya akak..lalu tercirit uolss...sebelum ura2 akak dengar yang dia nak kawen..tp x sure lah betul ke tidak...

waktu kat sekolah dulu dialah yang paling lempuk uolss...kira queen lah uolss...ujung sekarang dia yang kawen dulu..tahniah nok...lelaki ko sekarang...ape pun akak ucapkan tahniah sebab dah jadi laki orang..akak masih terngiang2 yang dulu ko cakap ko akan jadi bini solehah..ujung2 ko jadi suami yang soleh..tahniah nok....



setelah mendapat call... akak and kak cam terus merempit ke dewan orang rmai ini..akak tertanya2 kenape akak x di jemput..adakah akak pecah lobang uolsss...kenape ko takut akak pecahkan lobang ko yang ko dulu adalah diva2 ke uolsss...akak bukan cam tu uollsss...ape pun tahniah uolsss





dua pompuan di atas lah yang menjadi mamarazi di majlis tersebut...yer lah akak kan x di jemput so kalau datang hukumnya haram..teringin nak tengok kawan2 baik akak kawen...nasib baik mamarazi ni ade..so dapat lah akak tengok gambar dia uolss....







ape pun uolss jangan risau kay..kalau akak dah bersedia nk jadi abang senduk nanti and dah sedia nak menjadikan pompuan menjadi teman idup akak..akak akan war2kannya di sini ok..jangan risau...akak akan buat besar2an..and jemput semua orang...
akak nak wedding akak menjadi wedding of the year katanya..gitew....feeling sangat kan...
akak nak buktikan bapok juga leh kawen..tapi bila?..tunggu lah..lagi 20 tahun?..lagi 30 tahun?..atau pun hanya mimpi....
berdebar bila pikir pasal kawen ni uolss..sebab kewanitaan akak telah sebati dalam jiwa...sebati katanya....hahahahahahahahahah....ape pun akak tunggu kak bed kawen dulu..then baru akak kawen...

Let's SHOPPING Uollss!