ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Thursday, 27 September 2007

Anita gadis pujaan

Anita Orked, begitulah nama keramat bagi setiap lelaki tak kira yang bujang atau yang dah kawin. Nama itu sentiasa meniti dibibir setiap lelaki jantan di kampung akak. akak juga sudah hafal nama itu, sudah hafal rupa gadis itu, dan dah beribu kali kawan2 akak "berdating" dengan Anita dalam mimpi.

Nama itu jugalah yang telah menjadikan tiga orang sahabat sejati akak, iaitu midi, ali dan rehan. Antara midi, ali dan rehan dah tak bertegu
r sapa lagi. Masing-masing bawa hal sendiri. Semuanya kerana kehadiran pembantu kedai makan di kedai kak inner yang cun itu, anita orked. Bahkan bukan tiga sahabat itu saja, malah hampir kesemua orang kampung tak nak bertegur kerana melayan perasaan terhadap anita.

Begitulah bertuahnya anita. Lenggok anita dipandang, Body anita tak puas mata memandang.

gaya nita ketika nak masuk keje petang..meletopnya ko anita..patut lah ramai berebut..

Bagi kaum bapok2 pula merasa merasa runsing dengan kehadiran anita. Mereka takut anita celah bedah. Maka tak kuranglah pula bohsia2 rumah panjang yang mula pasang badan semula untuk menambat kembali hati balak2 mereka. balak2 mereka pula dilayan sebaik mungkin agar balak2 lekat ngan mereka. Kalau boleh gam cap gajah nak dilekatkan dibuntut balak2 agar balak2 itew tidak keluar rumah.

awas ko anita ..jagan cuba nak celah bedah laki aku kay..awas

Begitulah kesannya tentang kehadiran anita. Sehinggalah suatu hari, seorang lelaki berbadan sasa datang kekampung, diwarong kak inner, ia terhenti. Mungkin dia terpegun dengan suasana dalam kedai yang penuh dengan umat manusia laksana ada kenduri dan pesta muda mudi katanya. akak pada ketika itu sedang menikmati Kopi O yang dihantar oleh buah hatiku, abang mail (pembantu kedai no 2..meletup u oll).kalau b
oleh nak kuhabiskan sekali tegok saja, tapi apakan daya kopi tu panas (ko gila nanti kecantikan akak terhilanglak..karang ade plak org kata akak ni bapok pelahap lak). kalau tak bolehlah aku order lagi sambil menatap wajah meletop abang mail.

"boleh aku duduk sini?" lelaki itu bertanya kepada akak.


"silakan " jawabku ringkas sambil menjeling kepada pemuda tersebut. Kendu jugak mamat ni..akak pun pose kalau lah dia minat kat akak yang ala2 manja ni..Kalau nak banding dengan aku anita ngan aku, ternyata anita lebih meletop dari akak. tapi anita ni ade bai keti skit...

"Saudara nak minum apa?"akak bertindak sebagai pelayan pula,takut aku kalau nanti kalau anita datang menanya dia tergoda pulak dengan anita kehenseman pemuda tersebut. awas anita!


"Teh Tarik" jawab pemuda itu ringkas. akak bergegas mencari abang mael di dapur untuk menyatakan hajat pemuda itu nak minum air
teh.

Pemuda itu memperkenalkan dirinya sebagai Amri dan menceritakan
tujuannya datang kekampung ini untuk mencari adiknya puteri (rasa akak puteri tu adalah pondan sasau yang pakai baju kurung di bulan ramahdhon itew).Belum pun sempat aku menanya tentang adik amri, anita datang melenggok menghantar teh.
Kelihatan anita agak terkejut memandang amri dan cawan teh jatuh berderai ke lantai.

"ooooo, sini ko rupanya, "Jerkah amri.


Anita terketar melarikan diri ke Dapur. Orang ramai pula tertumpu ke meja akak dan amri. Ada yang memandang tak berkedip mata kearah amri dan ada yang menggenggam penumbuk. Maklumlah buah hati di usik orang. Masing-masing nak tunjuk Hero.

amri menenangkan keadaan dan berkata yang anita itu adalah adiknya (rupanya selama ini anita telah mengubah namanya kepada putri kenara takut abangnya cari..paduhal...). Aku tersenyum bangga kerana akulah bapok pe
rtama berkenalan dengan abang anita, mesti saham aku naik. rehan dan ali memandang kearah akak, mungkin sedikit kecewa kerana akak mendahului mereka mengenali abang anita . akak terus terkonfius kerana dua jantan ini pun taste ngan abang anita..cam ner itew..

Tanpa segan silu akak membahasakan diri sebagai berry dan memanggil amri ... abang! dan menyatakan hasrat aku untuk menyunting abang anita (cam ner ni pelik akak..akak citer pasal anita ker diri akak ni..lantak lah ade akak kesah).

ya...berry ..saya mmg nak tanya tadi tpi takut awak x sudi..Jawapan Ringkas dari amri ini membuatkan akak rasa bagai dihempap pokok ketapang, malah akak yakin seluruh penduduk kampung lelaki akan menagis kerana akak telah berpunya dan berlaki..bagaimana itew....

"Ko nak jadi umat nabi Luth ker? berry tu sebenornya jantan (akak lah tu), nama dia shamsul, tapi suka jadi pompuan. "Begitulah kata kata keramat yang mempunyai unsur sihir yang menyebabkan semua penduduk kampung seakan menjadi batu. Semuanya terkedu, semua harapan hancur bagai kaca terhempas ke Batu! akak terus berpaling kepada suara itew...rupanya vieda areena tajuddin ...bapok yang sering bertelingkah ngan akak merebut jantan..awas ko vida (name jantan aedy)...pecah lobang akak...


name aku vieda...awas akulah bapok yang paling perkasa di dunia ini..adew berani nak lawan mak?

kerana terlalu malu akak berlari 300 meter berganti2 ngan aci yang sedang lari kejar bas di tepi kedai kak iner itew..bila akak toleh kebelakang akak lihat amri kejar akak..lembut hati akak bila melihat dia kejer akak...dia datang pada akak dan berkata; KO INGAT KO CANTIK, DAH MINUM DUA GELAS AIR KO LARI LAK YER..SAPE NAK BAYAR..AKU MMG SUKA KO...SEBAB NYA AKU NAK SURUH KO SPEDO AIR BONGOK...kerana terlalu terkilan akak campakkan duit rm5 kearah dia dan berlalu pergi...rupanya amri minat kat akak sebab suruh spedo air katanya..bukan kerana akak yang cantik kerana pakai bedah QIANLEE itew..sentap akak

akak dengan pantasnya berlari bagai acara 300 lari berganti-ganti...sambil di perhatikan oleh orang ramai..


p/s: diharap tiada sape yang sentap..cerita ini adalah rekaan akak semata..harap maklum..sentap menyentap adalah haram!

Tuesday, 25 September 2007

kenape waruk mendapat tempat?

WARUK : bermakne seseorang yg mmpunyai rupa wajah yg sangat azab atau pun sangat huduh, busuk,hanjeng. kiranya buruk x leh di maaf kan lah..


contoh ayat: walaupun jenab mempunyai wajah yang sangat waruk, tetapi dia melahirkan anak yang comel kerana lakinya bermuka meletop. (kalau tak paham jugak ko pi mati lah)




canteknya aku..aku x kira walau ape pun orang nak cakap aku tetep cantek..ko cantek ker?




setelah akak meneliti setiap sudut dunia ini akak lihat x semua benda cantek aje yang mendapat tempat di hati masyarakat..kadang kala waruk juga menjadi kegilaan ramai... bagai mane itew..walau pun berwajah waruk, mungkin masyarakat2 waruk ini mempunyai satu lagi keistimewaan yang lain yang membuatkan mereka nampak cantik memukau...pernah juga kita lihat gadis2 atau bapok2 berwajah warok mempunyai teman lelaki yang sangat kacak ibarat lelaki2 dibawah lindungan kaabah katanya...mungkinkah lelaki2 itew bukan memandang pada wajah yang waruk tetapi pada hati yang bersih dan luhur..atau pun lelaki2 ini buta dan sangat banggang kerana memilih waruk sebagai pasangan hidup?..mmmm itew akak pun kurang pasti..ape pun yang akak sedar sekarang ni waruk mendapat tempat....mmmm interesting ni...



waruk tetapi menjadi pujaan



walaupun wajah ku warok aku kaya kerana suara ku yang merdu...merdu ker suara aku ni?

setelah akak teliti golongan ini mempunyai suara yg amat merdu sehingga wajah waruk mereka di ketepikan demi suara mereka itew. mmm..kalau kita lihat wajah mereka amat waruk sehinga boleh takutkan budak...tetpi bila mereka mengeluarkan suara ibarat suara bidadari (tetepi bidadari yang waruk ler) kiranya kalau buat album lagu tu laris..(kalau album gambar jangan mimpi ler..maaf )



waruk tetapi mendapat jantan or betina meletop




walaupun akak supermodel, akak rela kawin ngan abang seal yang waruk ini..ini lah cinta sejati (sebenarnya akak suka kat duit dia n K****k dia jer..besar u all..kalau main akak serkup kepala dia ngan plastik)




akak banyak lihat sekarang yg walaupun berwajah waruk tetapi mendapat kekasih yang meletop bagai nak gila..wajah kalau letak kat masjid semua orang lari sanggup pi masjid lain or tukar agama sebab terlalu takut..kalau letak kat kedai makan maklumnya gulung tikar ler...layak kerja kat umah hantu jer...kekadang akak lihat bapok2, pompuan or jantan2 yang waruk ni guna mandrem untuk medapat kekasih2 yang meletups ini...maklum lah kalau nak harap rupa nak mengurat..mimpi ler..ko pi mengurat nenek umor 70 tahun pun nenek tu reject...sebab itew lah terhasilnya agensi2 Mak Esah ini..agensi2 bomoh ini mengaut keuntungan yang melempah ruah gara2 masyarakat waruk ini...kadang kala ade jugak yang memilih masayarakat waruk ini sebagai teman kerana mereka kaya...mmmm waruk tapi kaya raya or kacak tetepi miskin...kalau akak akak pilih waruk tapi kaya raya..mesti dia sayang akak bagai nak gila..tp masalah nya akak pun waruk gak..bagai mane itew...melepas akak...


waruk tetepi melahirkan anak yang meletops




sape cakap akak waruk..akak cantek okey..cuma jentul akak jer tebal skit


+


sexy x pakcik ngan pampers ni..sexynya aku


+


walaupun mak bapak aku waruk, aku lahir dengan meletopnya ..meletupnya aku


akak ade lihat pada satu keluarga itew...mak dia muka macam sudip pecah n bapak dia macam gorila india..tetepi anak dia ya allah meletop bagai nak gila..aka macam tak percaya jer dua waruk bergabung maka terhasilah jantan yang meletup...mungkin ini ade kaitan dengan sains ni..bila cas negatif (waruk) bergabung dengan cas negatif jugak (waruk jugak) maka terhasilah positif (meletops)..betul gak tu...cuba sape2 yang waruk tue pi lah cari laki yang waruk gak..mesti hasilnya anak korang meletops..kacak cantik bagai nak gila..kalau korang ni separa waruk jer nampaknya dapat anak separa waruk jugak ler...


waruk tetapi berangan meletops...


ni selalu akak lihat di dalam masyarakat kita...muka dah ler waruk, kadang kala tu busuk pula...pastu bergaya bagai nak gila..pakai sexy2 maut, tunjuk alur sana sini...pastu terhasillah masyarakat waruk yang tidak di maafkan ini..eleh korang mesti dapat lihat..bila kita tegur dia kata kita yang x sedar diri lak kan..bagai mane itew...biarlah nak wat cam ner..waruk2 ni kadang2 x leh di tegur...ape pun akak x kisah..asal akak x waruk sangat dah ler..akak waruk skit jer okeyyyyyyy....

Sunday, 23 September 2007

10 perkara yang harus ada dan buat sebelum kojol!

maaf yer meen..akak tiru skit jer..ahaks...
selalu soalan ni di tanya mase miss world ngan miss universe jer..tapi akak nak kongsi sedikit sebanyak dengan uoll..ala saje lah suka2 tapi akak mmg maksudkan nya...yer lah setiap orang ade angan2 kan..so akak pun ade..pegi mampus lah sape kata akak nie manusia beranga...eleh...ade aku kesah...


1) Enrique Iglesias harus menjadi boyfriend akak.



oh sayang ku..ko lah pujaan hati ku...muah



ape orang nak kata akak tak kisah..yang penting dia ni adalah jantan idaman mak..so sebelum mak kojol mak harus memakse dia menjadikan akak makwe dia..dia tak rase akak lagi ni sebab tu dia jual mahal...mata, muka, hidung n segala2 lah akak suka kat dia..akak selalu membayangkan dia menyanyi kan lagu dan mendodoikan akak sebelum tidur..ini x! akak sering aje di dodoikan dengan bunyi yang $&#*&@& kat umah akak tu rimas ( Matilah akak kena bunuh pas ni). akak akak berlagak sehabis mungkin kat kawan2 akak sebab akak dapat menjadikan enrique iglesias sebagai bf akak...ya allah makbulkan lah permintaan hamba mu ini...



2) Akak mesti dah ade kereta Open roof



kalau akak dapat drive kete ni akak akan berlagak tak tau nak cakap ler...




so bila akak dah jadikan enrique sebagai bf akak..dia mesti sayang akak bagai nak gila kan..so akak akan memakse dia membelikan kereta idaman akak iaitu BMW open roof yang mahal itew..pastu akak akan pose bukak bumbung walau pun hujan atau panas..akak x kira..yang penting bergaya itew..pastu akak nak ajak kak bet, kak bee n kawan2 akak yang lain pose dalam kete tu sambil kacau jantan..kelas kan...



3) Akak dah bg parents akak duit yang melimpah ruah



supaya mendapat restu mak bapak akak dengan kebapokkan dan merestui enrique sebagai laki akak ....akak harus lah melemparkan duit yang melimpah ruah kepada mak bapak akak..so bila akak bagi banyak duit mereka mesti sayang akak...so akak bebas buat ape saja...hahahahah...jahatnya aku...setannya aku...



4) Menjadi jutawan



setelah akak menjadi bini enrique akak akan memakse dia memasukkan duit 2-3 juta us kat bank akak..ala dia kaya..dia kan sayang akak so akak mesti dapat lah..dengan x semena-mena akak pun telah memartabatkan akak sebagai jutawa..jangan jelous uol... ahaks



5) Operate muka akak skit2



yer lah sebab dah jadi bini artis terkenal ni akak harus lah mengoprate skit2 muka akak ni tambah meletop lagi..akak nak oprate ape yang x cantik kat badan akak lah..akak nak buang sedikit senduk di wajah akak ini SEPERTI YANG KAWAN2 RAKSASA AKAK KATAKAN..yer lah merekakan meletup...bebas...so akak akan keliohatan seperti halle berry..eh..bukan akak dah mmg halle berry ker..ops silap..



6) Membalas dendam


jangan bergerak akak monyet...ops silap




so akak akak dah kaya dan cantek kan..akak akan membalas dendam pada jantan2, plu2, dan pondan2 jahanam yang akak sakit hati dulu..akak akan tabur duit depan mata dia oarang n mak bapak di orang and biar mereka berebut macam ayam kejar nasi basi pastu sedang mereka asyik berebut duit akak yang banyak itew..akak langgar mereka ngan lori sampah...pastu lepas mereka terpereot..akak masukkan mereka semua dalam lori sampah itew..so akak amik lah balik duit yang akak tabur tadi..so akak x rugi lah kan..ahaks



7) Buat rumah besar bagai nak gila



akak akan buat rumah besar bagai nak gila..sampai orang nangis lah nak jadikan akak ni bini dia pulak..sorry akak enrique punya kay...akak nak buat swimming pool..akak akan letak 10 gaji supay mak akak leh pose aje dalam rumah..yer lah kan selalunya di mmbebel jer sebab penat buat keje rumah..mak nak beli TV FLAT SCREEN besar wayang letak kat umah akak...nak lawan akawan akak yang membanggakan tv flatscreen nyan itew... pastu akak nak ajak kawan2 akak buat parti sambil menjemput jantan2 meletup untuk berzina (tp akak akan buat sewaktu enrique balik kampung )..



8) Bahagiakan Kawan2 akak



akak akan ajak kawan akak melancung..belanja makan..sebab kawan2 akak ni selalu belanja akak..akak janti bila akan akan kaya akak akan belanja mereka balik gila2 punyer..sampai meleka muaklah dengan kebelanjaan akak ni...love u all....thanks uoll...



9) Berzina dengan jantan2 yang akak idam kan



akak akan himpun kan jantan2 idaman akak selama ini..di dalam negara atau di di luar negara...akak akan dapatkan mereka x kira walau ape cara pun ...walaaupun akak terpakse menyepedo kan mereka..sebab akak dah akaya kan..bagaimane itew...akak akan main puas2



10) Insaf (wajibulrunnnah)





hey yang beriaya2 ko nagis ni nape? aku yang nak tobat lah bongok bukan ko!


bila semua tu akak dah buat akak insaf ler...akak akan pergi haji n bertaubat bagai nak gila...akak akan pakai tudung ...walaupun...akak akan bertukar name kepada Hajjah Reezberry de' Lafionte Queen of Happiness (sedih!!!)

p/s: kawan akak kata kalau ade duit jagan berangan nak bvenda lain dulu..dia kata beli makanan dulu kay..lantak lah..ade aku kesah...




Wednesday, 19 September 2007

Baketi! Harus baca...

BAKETI- adalah sejenis bau yang mmg mengemparkan persada budaya yang datangnya dri ketiak @ nama lainya hangit!

Bukan ape, akak ade satu citer di bulan ramadhons lagi...akak pi lah satu pasaraya kecil di puchong perdana bersama ibunda tercinta.....mak akak ni nak jalan2 pose cari tudung katanya..akak pun terpakse lah mengeskot mak akak ker tempat itew..begitu juga ngan kakak akak yang sibuk menekor akak...katanya nak pose2 beli tudung padahal pose cri benda lain...bagaimane itew...

sedang mak akak n kakak akak pegi cri barang diorang, akak pun melencongkan diri akak kehaluan lain..sedang akak berjalan2 tengok cd cetak rompak yang memukau hati akak itew...datang lah dua orang mamat yang wajahnya sekali petik jer gerenti seratus ribu juta betina meninggal dunia kerana ketampanan mereka...akak belum pernah ngok leleki yang tahan kehenseman dia kalah orang putih...gaya pemakaian,cara jalan ..mmg cam model...muka ala2 kacukan mat saleh katanya...

dr akak jalan macam bini orang yang beranak 7 terus akak kepit n jalan macam model handalan katanya..akak pose macam model lah kat tepi kedai cd tue...tiba2 uoll dia pi jugak kedai cd tue..dia senyum kat akak, terperanjat akak...adakah akak jelita..tertanya2 jugak akak..mungkin yer jugak lah...yang penting dua2 jantu mmg meletup..dada akak berdebar paling kencang di dunia lah...



kalau akak mengadung macam ni akak rase baru sehari mengandung , akak dah lekak umah jer ni


sedang akak pose ala2 model tue dia tegur akak....hai..cari cd ker..akak terpukau u all..x ter kata lah all..akak rase macam nak tumbang lah..bukan seba dia terlalu kacak..tapi jeng jeng jeng! bauketi uoll..bukan saje bau ketiak uoll bau mulut sekali..akak terus terasa yang akak sedang bershopping di dalam lori sampah yang di penuhi sampah...bau mulut dia macam bau taik cirit u all...bagai mane..pastu jantan tu siap perkenalkan diri sebagai zaki and kawan dia jeo..bagai mane itew..kalau satu jer yang busuk takpe ....ni x dua2 bau cam jahanam..akak frust sangat..mengapa dua biji berlian yang bersinar ini berbau lahanat...bagaimana itew...jantan ni baru kuar dr longkang taik ker...akak pun pelik...


yang akak pelik ni dia terus pose2 tepi akak ni....akak nak lari x leh..pastu dia mintak no phone akak plak..dengan tanpa segan silu akak pun tanya dia kenape..dia kata nak datang lepak umah akak...akak pun cakap ngan dia...boleh kalau nak datang umah i u kena berus gigi u and pastikan bau ketiak u tu mampu memeninggalkan jiran and kawan i satu rumah..jantan tu terbeliak dengan kata2 akak..dia tanya kat akak..busuk sangat ker saya ni..bukan busuk..kiranya raja segala busuk lah..kalau akak di beri pilihan mencium lori sampah ngan jantan tu , akak pilih lori sampah u all....


so moral of the story kalau nak mengurat sila lah gosok gigi lapan puluh kali dulu kay..orang mmg tau kalau kita puase mulut kita akan berbau sikit..tapi x lah bau cam taik cirit kan...


p/s walau pun ko kacak macam ape pun, kalau ko bau keti and bau mulut...harap maaf..anda terletak dalam tong sampah jiran rumah akak jer..wasalam

baju raya!



kenape bila nak raya orang bagai nak rak beli baju raya?..i tu satu persoalan jugak kan..bg akak semua ni ikut kehendak masing2..kalau rase nak raya pakai baju lapan tahun lepas ok gak cuma kita creative kan lah ikut cara kita...tambah bunga ker ape ke..tapi kalau ikutkan baju tahun lepas pun kita x nak pakai ini kan pula baju 8 tahun lepas...



jangan giler ok..sebab org meskin kita x pakai baju baru pun..selalunya baju yang di pakai di wariskan dr nenek moyang..walaupun agak waruk n berbau lipas tapi bg mereka baju tetap bergaya di aidilfitri...bagai mane itew...





ni akak ngok baju raya sekarang macam2 pesen ade yang ketat ade yang besar macam kemah..tudung plak ade labuci satu kepala..ade yang lip lap lip lap..dah macam pokok chrismas dah..nak buat macam mane dah dia kata pakai macam tu bergaya..buat lah kak senah oi...ala x yah ngok orang lain..ngok mak akak sendirilah ...raya ni aje dah tempah beg tangan 3, baju raya 4, tudung 5 bagai mane itew..konsep pagi petang siang malam raya nanti bersinar lah ibunda akak....ni bukan araya aidilfitri lagi ni..ni kira raya ape ni...maklum lah makcik2 kan..nak buat macam mane..nanti bila akak dh jadi makcik2 nanti akak pun same lah agaknya..tapai bila akak dah tua nanti akak nak jadi makcik yang bergaya ala2 cher gitew..(itew bukan bergaya itew x sedar dah tua lah bodo)...


bagiamane itew, sembahyang raya x pakai tudung..maklum lah baru set kat saloon , karang pakai karang rugi ler bayar mahal kat saloon ruby tue kan...BERITA-Seorang gadis disambar petir kerana masih lagi pose cantek x pakai tudung semasa sembayang aidilfitri di masjid urwthi timur tenggara burma selatan. (mendapat kau!)


tapi ade gak kawan2 akak yang sebenarnya dah kertu tp tetepa maintain cantek gitew (cantik ker)..walau pun dah tua tp potong rambut ala2 rihanna gitew..ade plak yang pakai baju fit2 n suka tanggal2 baju tunjuk perut2 gitew..padahal kalau ikut hukum dah perlu beranak 3 ni..tapai ape nak buat peralihan zaman ini x mengira umur...bila berbaju raya..wah..kalau yang muda2 ni..terpelanting akak di bawah hembusan bayu kerana terlihat baju yang meletups itew...belah san, potongan ini..berbagai ler..





ape pun raya tahun ni akaka rase akak nak buat lain dr yang lain..ape kata kita memperkenalkan fashion yang terbaru iaitu beraya dengan pakaian seragam...bukan sekadar menarik mata yang memandang tp lain dr yang lain kan...akak rase tahun ni akak nak pakai baju nurse lah di hari raya pertama..bukan ape..ia juga mengingatkan kita pada jururawat n nurse yang bertugas..kan ala2 patriotik gitew..akak nak suruh bapak akak pakai baju bomba, mak akak pakai baju puteri islam(sebab mak akak pakai tudung kan)..















baju nurse macam ni lah yang akak katakan..akak dah tempah 3 pasang warna lain2..untuk sembahyang raya akak labuhkan dia n gabungkan dengan selendang..mengancam kan...







and nenek akak pakai baju pengakap..kan kelas tue...jangan gila..menarik ni..raya kedua plak temanya pakaian mandi, tak kira lah kemban ker, bikini ker ape ker, janji pakaian mandi..so kalau budak2 kecik datang ker nak mintak duit kita leh buat alasan yang kita nak mandi x leh layan diorang..so save duit raya kan..









baju cam ni lah akak dah tempahkan untuk nenek akak...bagi dia pose skit..lame dia tak pose cantek ni







ape kata u all buat..x pun buat lah tema keluarga sendiri, macam pakaian offis di hari raya ker, pakaian ke kebun di hari raya ker..or pakaian pengemis...kelas kan..ape pun selamat membeli baju raya..jangan lupa suggestkan idea akak ni pada keluarga u all tau..selamat mencuba..ahaks





tapi ingat pakaian dengan belahan di belakang adalah di larang di aidilfitri..cubalah untuk buat belahan di hadapan sahaja..lebih feels

Sunday, 16 September 2007

Bazar Ramadhons!

bazar romadhons?...mmmm sedap jer bunyinya..akak suka sangat pegi bazar ni...ramai orang...tu yang penting ni...akak pegi bazar ni walaupun akak x membeli ape2..pemandangan indah, bau2an makanan yang menyelerakan....tapi yang akak kurang gemar ni...makanan yang di jual mahal2 uall...dan yang penting kekadang tu rase makanan yang di jual tu rase macam air rebusan kaki jer..tak patut kan..kalau nak meniaga tu buatlah betul2 kan..ni jual jauadah yang rase dia ala2 kadar jer...




lagi satu masyarakat kita ni suka membazir bila membeli makanan di bazar ni..beli ya allah macam ade seratus orang kat rumah..tapi yang makan sbenarnya dua orang jer...akak sangat suka pi bazar kat umah akak ni..bazar ramadhons puchong perdana...suka sangat....jantan2 yang meniaga dan yang membeli semuanya meletups uall..akak x tau dr mane meraka ni datang...penin akak...macam dah khas kan yang meletup aje yang datang beli kat situ..yang penting selama akak tinggal kat puchong ni..belum pernah akak lihat mereka ini...mungkin mereka ni stok2 yang di keluarkan khas di bulan ramadhons agaknya..mmg mencabar keimanan akak jer...tapai yang penting...ucapan2 laknat pada akak tetap ler di dengari..almaklum la tu kan..puase puase jugak, mulut laknat sukar di bendung u all...




ade satu hari tu...akak nak beli lah murtabak kat satu gerai kat bazar ramadhons ni..yang tukang jual dia uall..kalau setakat nak jadi model tv tu bila2 mase jer lah u all...walaupun martabak yang di jualkan itew x lah sedap mane , tp yang tukang jual itew menyelerakan u all...so akak pun order lah...dia pun cakap:




yer kak , beli martabak kak!


akak pun jawab ler, martaak dua yer...tup-tup bila dia dengar jer suara akak yang ala2 toni braxtons yang garau2 lunak ni , terus je dia panggil akak abang lak..geramnya akak..rase macam nak robohkn aje kedai dia...yang penting pastu akak terserempak ngan kawan akak si pondan paling meletup di puchong uall..trus jer jantan tu nak belanja akak martabak free sebab nak no talipon kawan akak yang meletups itew...membara je hati akak...akak rase badan akak dah tukar jadi hulk dah..tapi sbb akan pikir jantan bukan seekor...akak coolkan diri akak..biarlah..nanti bila akak dah cantik, jagan kejar2 akak ok...akak ok..akak x layan ok...


tunggu kay...lax5 akan membawa diri ku ke arah kegemilangan...gitew...




so akak putuskan , mulai hari tu akak x nak pegi lagi bazar puchong perdana tu..akak nak pi bazar lan plak..mane lah tau market akak adew kat tempat lain...tp yang penting kalau kawan akak yang meletup itew nak ikut..jangan harap ler uall...harus lah kalau dia ikut akak trus jer dr buruk kan..so biarlah akak cantik sorang jer...




ha ni lagi satu akak nak citer pasal sorang pondan perintis kat puchong prima ni...dia kata name dia puteri..tapai akak tengok macam jahanam jer rupa dia...akak jumpe dia pakai baju kurung ngan tudung siang2 hari auall..memgigil akak ngok dia..rase macam nak rbah jer rasenya...baju kurung uall...bagai mane itew...dah lah rupa dia macam tiang elektrik uall...gembarlah satu kawasan perumahan akak itew ngan kehadiran pondan puteri ini...bagai mane u all...yang penting name dia P

Let's SHOPPING Uollss!