ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Wednesday, 18 June 2008

Rumah ibunda dilanggar lori

bagaimane itew..dengar aje dah seram kan...gitew...begini lah citernya..semalam akak balik lah umah ibunda akak untuk mencekik di waktu tengahari..than bila akak sampai umah ibunda akak je..akak tengok..wah apasal umah mak akak ni cam luas je..halaman rumah mak akak cam ade sesuatu yang hilang...puas akak cari pakai kanta pembesar..rupa2nya pagar batu tepi beranda rumah itew telah roboh...dah rupa kapal terbang langgar bangunan WTC dah...

lantas akak pun tanya lah ibunda akak..."mummy what happen to the wall mummy?..gitew berbahasa omputeh gitew..uolls tau ape mak akak jawab "elehhh muka jawa ade hati nak cakap omputeh ngan aku"...sudah...lori langgar semalam.." ...terperanjat monkey akak..

mak akak pun citerlah..alkisahnya mak akak ngan cik noriah (bini ketua kampung) sedang menganyam ketupat orang kampung kan (mengumpat) di beranda umah ...pastu anak2 buah akak pun ngah lah main masak2 kat bawah meja ngan adik2 dia..pastu sedang asyik menganyam ketupat laju2..mak akak terperasan ade lori kat umah jiran sebelah itew terundur sendiri...maklum lah kawasan tu agak berbukit...lantas mak akak n cik noriah...lari bagaikan G.Shanti lah meninggal kan beranda umah mak akak...pastu leh x lupa cucu dia bawah meja ni..gitew kan..lantas mak terpaksa patah balik kutip cucu dia tu....

Kedebummm..lori tu langgar pagar batu umah mak akak..sikit lagi nak kena umah...ape lagi riuh rendah lah suara mak akak..paham2 je lah suara mak akak tu..kalau dianya nyanyi sebelah mariah carey..mak akak kalah sikit je...ape lagi di gabungkan dengan suara cik noriah yang dah sah2 cam patty labelle...nyaring gitew...lantas orang bawah lori tu berlari tarik handbreak lori itew...

ape lagi menyembah dia kat mak akak..."ampun makcik, maaf makcik..saya lupa tarik handbreak!"..gitew kan ...harus ker mak akak percaya...dengan garang versi harimau maka akak berkata..."Walau macam mane pun awak kena ganti"..habis pokok bunga aku (wah mak akak ni pokok bunga yang di pentingkannya).... ape lagi mamat tu turut perintah lah....sambil buat muka seposen...

tadi waktu akak balik makan tengahari..akak ngok tembok itew under construction sambil mak akak pose jadi mando..yer lah umah dia kan..ape pun ..HIDUP MAK AKAK..

tersirat and tersurat

Kalau pondan tanya: Lawa ker pondan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, pondan tu? x reti2 ker...

Kalau pondan tanya: You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni! x semua bapok jaga badan ok!

Kalau pondan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.banyak saiz besar..
Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I. belilah dua tiga helai

Kalau pondan kata: Rasa macam nak pening la. pastu sejuk lak
Makna tersembunyi: Tolong picit kepala. x pun belai2 lah i ..pastu ape lagi berzina lah...

Kalau pondan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

Kalau pondan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

Kalau pondan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla...
Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la... Rasa macam nak jadi awek you je.

Kalau pondan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kau nak kena bantai ker..kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

Kalau pondan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

Kalau pondan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak ade awek perempuan betul. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira!
Langkah mayat aku dulu sebelum kau ade perempuan betul ok..

Kalau pondan kata : uni jagan lah dekat2 sangat malu lah orang nampak..
Makna tersembunyi : pi jauh sikit mulut u bau kaki lah, or ketiak u bau pukimak sangat.

Kalau pondan kata : I mane ade cantek, i biase2 je orangnya..
Maksud tersembunyi : kau pujilah aku cantek, cakap lah aku cam perempuan betul..x reti2 ker..

Kalau pondan kata : U nak ajak i kuar ker... i xde kenderaan ler.
Maksud tersembunyi : kau tak retiker nak amik aku..pastu belanja aku makan sekali ok..

Kalau pondan kata : i mane ade breast besar..i biase2 je lah
maksud tersembunyi : kalau ko nak tetek kau mintak kat mak kau...

kadang2 lelaki ni agak bangang sikit nak tau maksud kata2 pondan ni..so beli kamus dewan edisi bapok ek..pastu hafalkan...

Let's SHOPPING Uollss!