ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Friday, 22 January 2010

KONTI !

Korang tahu ape itew KONTI ?

konti ni selalunya di gunakan dalam istilah drama or filem...konti bermaksud benda sama..contohnya pakaian...kalau drama tu sceen yang sama...kalau kena pakai baju yang sama itew namanya konti...eh betul ke..kira betul lah....

bukan ape...selama ni akak ingat akak ni fashionable....rupanya adooooo... bukan ape kita ni kan golongan biase2 yang adoo ni xde lah baju banyak kan..ujung2 itewlah baju jalan itew lah baju pose2 manja...



tengok ni akak beli satu baju cam2 gaya akk leh buat..ko bley?..masih konti?

rupanya gerak geri akak dan mungkin gerak geri kawan2 akak ni di perhatikan... baju ape yang akak pakai..suar ape akak pakai...SPENDER AKAK PAKAI... SOALAN.... bertukar ke siap kali jumpe kawan2....?????


mak miskin nyah baju mak ade bape helai je....sedih kan

bukan ape....kita ni kadang2 bukan ade banyak duit nak beli baju hari2kan..so kekadang tu ade baju yang kita pakai tu 2 -3 kali seminggu....kadang2 tu ade jugak baju tu pemberian kawan2 ...so mane yang ade capai terus pakai....sebab dalam geng2 akak ade 1 dua je yang fashionable ni...itew pun sebab mereka mmg perlu fashionable...kang takut plak dikata outdated dan xde sense of style...


tengok mak...baju mak je satu gudang..lepas pakai humban tong sampah..x leh konti ok

akak dah ade dengar dua 3 kali yang berbunyi yang akak n kawan2 akak ni sering konti bila pakai baju..kadang2 tu terpakai jaket tu dua hari berturut2....ala x kisah kan..bukan nak pi red carpet or masuk tv pun...kalau masuk pun bukan orang tau pun kan...



ok sape nak baju ni..i nak bukak dan buang..i dah pakai baju ni lima minit...next lima minit kena baju lain...

kadang2 tu orang2 ni x tau yang kita ade 5 suar or baju yang sama kat umah...so bila kita pakai nampak lah macam ari2 pakai suar yang sama..walhal ade 5 helai ni..sebab ape..suar or baju tu kita selesa dan seronok nak pakai...x gitew....



aku suka baju ni so aku beli lah banyak2..ko kenape ha?

macan jeans contohnya...ko basuh ke jean2 ko ari2..habis lah faded warnanya...x lah kalau ko ni mmg x leh tengok mesin basuh..asal tengok mesin basuh je nak basuh baju..asal nampak baju je teringat mesin basuh....



baju ni nenek aku yang bagi..dia kata kalau aku x pakai baju ni hari2 harta pusaka aku x dapat...

mungkin jugak baju tu adalah pemberian nenek ko sebelum nenek ko mati ke...hadiah dari bapak ayam ko ke....laki ko beli sebab hadiah ulang tahun percintaan korang ke...ko pakai sebab baju tu jee yang leh buat korang feeling chantek ke...so untuk appreciate ko pakai lah pakaian tu hari2 ..kan kan kan...sampaikan x nak bukak bukak



nyah mak ingat mak dah fesyen sangat dah ni..ujung2 rupa mak cam hanjeng rupanya...

kadang2 kita ade banyak baju yang x nak pakai..kita bagi kat kawan2....mungkin kawan2 kita suka...sebab x semua orang suka pakai pakaian yang second hand ni...mungkin x kelas...

nyah kasut ni semua mak nak buang...ko nak?..ade lima belas kontena kasut baru sampai petang ni

ala..kita cuba ingat mane kita berada cukup...x perlu lah pakai yang gah gah supaya orang lain kata kita stylo maut dan kelas atasan..walhal adooooo

duit banyak sangat ok..i buang2 je

sayang oi...akak ni xde lah banyak duit..tu kadang2 tu ko tengok akak ni pakai baju sama...akak bukan artis dik..kalau akak artis yer lah akak nak kena tukar baju hari x leh sama...

so biase lah tu kekadang sesama kawan2 tu mengata ko pakai itew ko pakai ini..itew kan gurau2..ko bukan x kenal sape kawan2 ko...so take its as a positive critic...begitew juga akak mengingatkan diri akak...

x salah kalau ko bagi tau orang tu or bagi tau akak sendiri yang ko dah rase nak muntah sebab tengok akak or sape2lah sebab pakai baju or suar yang sama....akak terima...so lepas dapat kritikan kita tukar cara kita lak..betul x...
mmg orang suka memerhati...orang suka nak kata ape kita pakai...tapi bila kita kata balik agak2 dia suka x....lu pikir sendiri....

mmg kita kadang2 x perasan ape kita buat ni orang lain duk perhati dan kata2...tapi agak2 dia bagi x kita duit kalau kita mintak sebab nak beli baju baru...

Let's SHOPPING Uollss!