jom click sini

ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Wednesday, 27 April 2011

tudung....

sekarang ni macam2 jenis tudung ada kan...
tudung bawal, tudung wardina, macam2 lagi lah...

kadang tu ade yang pakai tudung ala2 pelangi gitewww...
chantek agaknya diorang rasa...

tapi ade satu jenis tudung yang akak rasa x leh blah langsung...
rasa nak bantai je kalau tengok sapa pakai...
rase nak suruh bukak ganti lain je...

ala korang tau tudung tu.. paling popular sekarang..yang ade sepit kat depan tu..ala2 pakai sepit kat rambut...
ala2 belah rambut cam tu..rase nak bantai je tengok sapa pakai...

sape lah yang reka tudung tu ek...
korang rasa lawa ke?..sapa pakai dia rasa lawa lah kan

akak rase x gemor le pulak...

selain menutup aurat tudung kan pakai bagi nampak ayu dan sopan..tapi kalau pakai tudung tu..rasa lain macam lak...

lagi satu x leh blah sekarang..pakai tudung pakai lak cekak...
ala ala ala...comelnya akuuuu...
Cekak siap ade reben..ko mampu?...

dik sorry lah akak cuma nak tunjuk contoh..ko chantik..gebu..warna2 warni..pelangi..jgan marah ek..uollss jagan fokus muka dia..fokus pada riben sajork

cuba uollss tengok kenapa islam suruh pakai tudung dan bagai mana pemakaiannya ..


ko mampu pi pavilon pakai cam ni...boleh sajork kalau kena gaya kan...

1) warna tidak menyerlah
2) tidak menarik perhatian
3) mesti menutup dada
4) menampakkan bahagian muka....no jambul2 plz..Dato siti awas..

lagi satu pakai tudung dengan bonggol tinggi kat belakang..
nak tau kenapa x boleh...

ada sebabnya...dulu pada zaman nabi ada satu masyarakat yang memakai penutup kepala dan ada bonggol di belakang.
so pemakaian tudung macam tu menampakkan dan menggambarkan wanita pada waktu itew...
so x kan kita nak pakai tudung tapi di lebel macam tu kan...so setiap benda mesti ada sebab kan...

“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini” –hadith riwayat Muslim. Hadith no 212

so uollsss lets kita pakai tudung dengan cara yang betul...


p/s: motip senduk ajak pakai tudung..pompuan ke ko...uuuuu..mengeliat jap...

Let's SHOPPING Uollss!