jom click sini

ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Friday, 20 March 2009

Bicara aurat bersama ustazah Siti Maziathul Senduk

hey uolsss arini kita nak berbicara pasal aurat yer uolss...sebenarnya akak opsss silap..ustazah x heran tengok masayarat kita sekarang x tutup aurat...itu antara dia ngan tuhan...so ustazah x nak lah marah..kita hanya boleh menasihati kalau mereka ikut kita sama2 dapat pahala..kalau tidak kita dah laksanakan tanggung jawab uolssss...

ok Definasi aurat dari segi bahasa ialah kekurangan. Dari segi syara' ialah sesuatu yang wajib disembunyikan dan yang haram dilihat.

Menurut pendapat ulama' Syafi'i, syarat penutup ialah sesuatu yang tidak menjelaskan warna kulit, sekalipun menggunakan air yang keruh atau tanah. Tetapi tidak boleh menggunakan selubung yang sempit dan keadaan gelap sebagai penutup aurat. Menurut pendapat mereka juga, penutup mestilah suci.

so paham ker tidak uolsss ape yang di tulis di atas...ustazah dapat petikan itew dalam sebuah buku agama yer...so disini kita leh paham yer uolss yang secara lazimnya yang kita ketahui aurat lelaki adalah dr lubang pusat yang comel itew hingga ke paras kepala lutut...dan bg perempuan semua bahagaian tubuh kecuali muka dan tapak tangan....

so ustazah nak tanya uolsss kalau pakai baju kebaya ketat jarang tp pakai tudung bagaimane uolss?....kalau itew samalah di umpamakan seperti memakai bikini tetepi memakai tuduk..look very fashionable yer uollss....hukumnya salah lah yer uolsss ...paham ker tidak uolsss?

kepada pompuan2 kat luar sana yang sering menemani boyfriend pergi main futsal itew berhati2 yer...pastu uolss akan ternampak kelengkang pakwe uolss kan..harus ternampak jantan2 itew punya badan dan peha yang putih melepak itew uolsss...maksudnya disini HARAM uolsss haram...

macam tengahari td waktu ustazah nak pi makan tengahari..ustazah telah bertembung dengan sekumpulan gadis yang cantek2 kuar lunch..sorang tu pakai kebaya dengan tudung ala2 indon yang beribu pompuan pakai tu...

Let's SHOPPING Uollss!