ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Wednesday, 23 January 2013

Nama saya senduk..nama awak?

Contoh situasi di dalam satu majlis perkebumian di tahun 2040..seorang iman menalkinkan si mati...

"Wahai Fakhry Hasif Harith Zulfaqar Bin Adriana Qistina Amani, Wahai Fakhry Hasif Harith Zulfaqar Bin Adriana Qistina Amani, wahai Wahai Fakhry Hasif Harith Zulfaqar Bin Adriana Qistina Amani"

Hendaklah kamu ingat akan janji-janji Allah
Yang mana kamu ada bawa bersama-sama dari dunia ini
Sekarang kamu telah menuju masuk ke negeri Akhirat


yer lah kalau talkin kan bin or binti mak kita kan...

ok sekarang..korang paham x situasi sekarang?...agak2..tergeliat x lidah pak imam tu nyebut nama si mati...

hi nama saya.. Aaron Rayyan Ridzqie Danial...(walhal anak ini sesuai di beri nama PARAM  jer yer...)

zaman sekarang..mak bapak lumbe2 nak bg anak nama panjang n mirip omputih tanpa pikir apa maksud nama tu...

dengan mengharapkan anak dengan nama adriana qistina amani tu bila besar nanti akan jadi comel dan cantek...walau hakikatnya bapak budak berwajah kuali dan ibunya mirip lembu laut...yang penting nama anak aku kelas....

sebab tu lah dalam islam ada bagi contoh2 nama yang bagus untuk membantu membentuk keperibadian kanak2 tu bila dewasa...

nama tu penting..contoh pernah x korang jumpe mana2 wanita2 terstatus "sundali" yang nama dia macam siti umairah...umul khadijah ke..bila dia memperkenalkan nama dia kat pelanggan...pastinanya nama2 cam ..farah..kelly..diana..nama2 moden..supaya nampak seksi dan menarik supaya nampak sesuai ngan kesundalian mereka...

sebab tu pemilihan nama anak sangatlah penting..jagan main bedal je... asal ade kat tv kuar cerita pompuan cantek nama damia...semua nak letak nama damia...kuar watak tv nama qistina...lumba2 nak letak.. kadang tu nak kelas kan nama tu...asal ejaan nya rokiah..tp nak nampak kelas...tukar ejaan jadi rokieyaaa

tu kalau pompuan..anak lelaki pun sama...daniel...ryan.. rizdqie Rayyan Daniel...x ke pitam....

haaaaa tu yang baca tu ada lah tu anak yg nama cam tu kannn...

kalau akak nak senaraikan nama yang pelik2 mmg x abis...main bedal je campur nama melayu omputih cina campur yenna...sekali gus..ujung2 maksud nama tu buruk...

bila dah tua nanti kan nama2 yang extravaganza ni akan jadi kurang sesuai...x tau lh pulak nama cam tu masa depan jadi biase kan....

lepas tu nama paling kurang dua perkataan..kadang tu 4 ke 5 patah pun ade..contoh Fateen qaleesha Damia adha..ujung2 panggil eton or baby....x ke bangang...nama panjang tu gunanya apa?...

betul x..korang nak marah akak korang punya pasal...sebab rata2 kawan akak nama anak diorang nak sebut pun macam nak terbelit lidah..bila tengok wajah anak..nauzubillah..macam anak patung beli kat pasar malam.....

xde lah akak dengar orang sekarang ni nama..siti zaleha..mohd hadi..khalsom.. fatimah.. hamdan...ker..lom jumpe lagi...

mungkin ada tp leh kira pakai bulu hidung...

ni semua pengaruh nama dalam tv...

topik ni pun ada di utarakan oleh orang lain gak contoh macam dalam blog cikepal06.blogspot.com 

so pikir2 lah bakal emak..n bakal bapak...kalau nak bagi nama anak tu beringat..jangan main bedal je...jangan sebab nak biar sedap..nampak hebat..sebenarnya menampakkan anda ni cetek ilmu...

ingat uollsss... biar bangang sekarang jangan bangang di kemudian hari...

apa maksud tu?...entah...lu pikir sendiri...

"sambil jeling kat hotmama yg sibuk benor buat kek tu"

Let's SHOPPING Uollss!