jom click sini

ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Wednesday, 27 January 2010

Buta oh buta

sekarang ni akak tengok ramai betul orang buta datang minta sedekah..lagi2 kalau korang lepak2 kat kedai mamak or tempat2 makan open air...time kita syok duk borak time tu lah dia datang minta sedekah....

bersedah itew kan amalan yg mulia... bak kata orang tangan yang memberi itew lebih baik dr yang menerima kan...orang kata kalau nak besedekah biarlah jangan sampai nk menunjuk2 kan...

wah gitew kan tetap nak raba2 kan...

macam akak kat puchong ni...lately ni ramai betul orang buta minta sedekah...betul ke buta...ada orang2 buta ni buat road tour ke ek?..akak tengok pandai je dia elak2 meja kat kedai tu....akak syak diorang ade buat latihan elak halangan ni...lepas tu dia mesti datang berdua...yang tukang bawak tu pulak punya lah sombong..senyum pun x nak..

ucap lah terima kasih ke..bukan kita minta tp..pandai2 lah kan...lepas tu akak tengok yang tukang bawak tu siap pakai baju kurung siap batu lip lap lip lap..siap gelang emas bagai...yang penting hp canggeh ok...amboi...kelas ko kan...

yang bawak orang2 buta ni ejen diorang ke ...or ade talian keluarga ek...

biasenya lepas kita bagi sedekah..dia akan bg tisu yang kecik tu..dan kadang2 kalendar ...tp ade gak yang pose2 lepas dapat duit berambus terus...

kenape semakin ramai orang buta sekarang ek...ke masing2 pakat jadi buta sebab hasil mintak sedekah lebih meriah dr keje2 biase...ape dah jadi ngan orang2 istimewa ni ek..


diorang kan hebat dalam deria rasa tangan kan...bukan dulu orang2 cam ni lebih hebat buat bakul...?..opsss jahatnya aku

korang bayangkan lah satu malam dapat kutip 200 ringgit ujung bulan bape uolss...kalah gaji ko exekutif ok...ko x menangis!

cita2 adik bila dah besar nak jadi orang buta..adik leh kaya...

nak di maki..dosa..kang orang cakap kita ni x berperi kemanusiaan...mmm entah lah uollsss

akak bukan salahkan takdir uolss..tp agak2 korang kalau satu malam ade 5 orang buta mintak sedekah kat korang..x ke kopak..walhal ko duk minum kat kedai mamak tu minum nescafe o ais je...yang harganya 1.50 sen...

mmmm..walaupun mak x leh melihat..mak tau rupa ko ni elok....

ni nak cakap ni..yang penting...datang naik kete ok...pastu kuar terus pos tongkat...yang betul2 buta kita leh tengok..yang belakon buta cam ne uolss...

apepun bersedekah lah dengan seiklas hati tanpa minta balasan...ape pendapat uolsss....

Let's SHOPPING Uollss!