ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Wednesday, 9 April 2008

VOTE FOR MAMA RINA , RIZ , STACY AND NADIA


mama rina best performance...akak suka uolls

Nama Penuh : Hairina Binti Abd Halim
Bangsa : Melayu
Status : Ibu Tunggal (1 anak, 2 cucu)
Umur :44 tahun
Asal : Selangor
Tarikh Lahir: 6 Januari 1964
Tinggi : 5’2”
Berat : 56kg
Hobi : Menyanyi, memasak, memancing

Deskripsi : Seorang penyanyi versatile yang menjadikan bidang nyanyian sebagai karier sejak 20 tahun yang lalu. ‘Mama blues’ yang kini bergelar nenek kepada 2 orang cucu pada usia 44 tahun.

Ceritakan pengalaman kali pertama anda menyanyi?
Dicabar oleh teman untuk menyanyi di atas pentas dan saya menerima cabaran itu dengan habuan RM50 untuk satu lagu

Pernah mengikuti kelas formal nyanyian?
Tidak

Apakah bakat lain yang anda miliki?
Berlakon

Jika bukan nyanyian, apakah bakat lain yang anda ingin ada?
Berlakon teater atau drama

Jika anda tidak terpilih ke Akademi Fantasia, apakah yang akan anda lakukan sekarang?
Menyanyi di tempat baru atau masih di tempat lama

Apakah matlamat hidup anda?
Menjadi seorang penghibur yang bertaraf lagenda

Apakah album terbaru yang anda miliki?
Belum lagi

Siapakah artis/selebriti yang anda minati?
Datuk Sharifah Aini, Amy Search, Anita Sarawak

Siapakah Juara Akademi Fantasia pilihan anda?
Mawi

Apakah yang akan anda lakukan sebelum membuat persembahan?
Melakukan persiapan diri

Perkara paling memalukan yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Tidak ingat

Apakah saat yang paling membanggakan dalam hidup anda?
Apabila menjadi juara dalam pertandingan

Apakah kelas yang paling anda tunggu-tunggu dalam Akademi?
Kelas Vokal, tarian

Sepanjang hidup anda, apakah halangan paling besar yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Keperitan hidup yang serba kekurangan

Pengalaman paling manis/pahit sewaktu sesi Ujibakat?
Diterima dalam uji bakat

Berapa peratuskah peluang anda untuk menjadi Juara AF6?
99.9%%

Jika anda boleh membuat perubahan kepada dunia, apakah perubahan yang akan anda lakukan?
Perdana Menteri semuanya wanita

Jika anda boleh terbang, ke mana anda akan pergi?
Darfur dan semua tempat umat Islam yang memerlukan pertolongan

Jika anda menjadi Wakil Rakyat, apakah yang akan anda lakukan kepada kawasan anda?
Menaikkan taraf kawasan dan menolong rakyat termiskin

Jika anda menjadi tumbuhan, apakah tumbuhan yang ingin anda jadi dan kenapa?
Pokok padi, makin menunduk makin berisi

Sebutkan 3 keunikan yang ada pada diri anda?
Suka mencuba sesuatu yang baru, suka pada barang yang pelik

Jika anda tersingkir dari Akademi, apakah yang anda akan ucapkan?
Tingkatkan prestasi, kurangkan kontroversi diri anda. Selamat berjaya semua, ok!

Jika anda menjadi Juara AF6, apakah yang anda akan ucapkan?
Jutaan terima kasih buat tenaga pengajar dan semua yang terlibat bagi menjayakannya.


suara ko mmg kelas..tp akak mushkil lah..ko ni cam sesuatu je...mmmm ko ni gadis pakai sarung yer..cam tu lah agaknya

Nama Penuh : Mohammed Idris Bin Mohd. Zaizizi
Bangsa : Melayu
Status : Bujang
Umur : 22 tahun
Asal : Gerik, Perak
Tarikh Lahir: 19 Disember 1986
Tinggi : 177 cm
Berat : 78 kg
Hobi : Karaoke, Bowling, Main video game

Deskripsi : Jejaka periang, peramah dan penyayang, aktif menyertai pelbagai pertandingan nyanyian.

Ceritakan pengalaman kali pertama anda menyanyi?
Sewaktu berumur 11 tahun mengikut ayah seorang pemain keyboard pasukan tentera

Pernah mengikuti kelas formal nyanyian?
Tidak

Apakah bakat lain yang anda miliki?
Berlakon. Tetapi tidak pernah mendapat peluang berlakon

Jika bukan nyanyian, apakah bakat lain yang anda ingin ada?
Bermain alat muzik seperti piano, drum, biola dan sexaphone

Jika anda tidak terpilih ke Akademi Fantasia, apakah yang akan anda lakukan sekarang?
Mencari pekerjaan tetap dan dalam masa yang sama ingin meneruskan perjuangan dalam bidang seni sebagai ’freelance singer’

Apakah matlamat hidup anda?
Ingin menjadi penyanyi yang berjaya dan disegani

Apakah album terbaru yang anda miliki?
Anuar Zain

Siapakah artis/selebriti yang anda minati?
Anuar Zain dan Jaclyn Victor

Siapakah Juara Akademi Fantasia pilihan anda?
Vince, Zahid dan Mawi

Apakah yang akan anda lakukan sebelum membuat persembahan?
Tenangkan fikiran untuk mengawal perasaan gementar

Perkara paling memalukan yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Bercakap dengan orang sebelah yang disangka kawan tetapi rupa-rupanya orang lain

Apakah saat yang paling membanggakan dalam hidup anda?
Memenangi pertandingan karaoke, berjaya melakukan perkerjaan dengan baik dan berpuas hati dengannya

Apakah kelas yang paling anda tunggu-tunggu dalam Akademi?
Kelas vokal dan motivasi

Sepanjang hidup anda, apakah halangan paling besar yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Berhenti kerja dan meneruskan hidup sebagai penyanyi sambilan. Kerana kalau show kurang, duit pun kurang

Pengalaman paling manis/pahit sewaktu sesi Ujibakat?
Berjaya ke peringkat seterusnya

Berapa peratuskah peluang anda untuk menjadi Juara AF6?
80 %

Jika anda boleh membuat perubahan kepada dunia, apakah perubahan yang akan anda lakukan?
Berhentikan peperangan

Jika anda boleh terbang, ke mana anda akan pergi?
Mengelilingi dunia

Jika anda menjadi Wakil Rakyat, apakah yang akan anda lakukan kepada kawasan anda?
Mengekalkan keindahan alam sekitar dan hutan sebagai khazanah negara

Jika anda menjadi tumbuhan, apakah tumbuhan yang ingin anda jadi dan kenapa?
Karang laut kerana cantik dan mempunyai peranan penting sebagai habitat ikan-ikan laut

Sebutkan 3 keunikan yang ada pada diri anda?
Rupa, suara, perangai

Jika anda tersingkir dari Akademi, apakah yang anda akan ucapkan?
Jangan sesekali mengaku kalah dalam apa jua yang kita suka dan lakukan walaupun kita kalah

Jika anda menjadi Juara AF6, apakah yang anda akan ucapkan?
Terima kasih di atas sokongan keluarga, rakan-rakan dan pengundi-pengundi. Terima kasih kepada pihak Astro yang menyediakan platform yang berprestij sebagai seorang pelajar dan bakal artis terkenal. Tanpa tunjuk ajar guru-guru mungkin saya sesat menuju ke puncak.

merdunya suara ko dik non oi..akak menagis ..sejak akak buat oeration halkum ni akak x leh nyanyi lagu cam ni lagi..dulu suara akak cam ko lah ...

Nama Penuh : Stracie Angie Anam
Bangsa : Kadazan
Status : Bujang
Umur : 18 tahun
Asal : Kota Kinabalu, Sabah
Tarikh Lahir: 18 Ogos 1990
Tinggi : 155cm
Berat : 51kg
Hobi : Menyanyi, menari

Deskripsi : Kecil-kecil cili api, namun kemampuan vokalnya tak perlu dipertikaikan lagi. Ingin membuktikan kepada masyarakat beliau mampu menjadi penyanyi dihormati.

Ceritakan pengalaman kali pertama anda menyanyi?
Semasa pertandingan di Kota Kinabalu. Ketika itu umur saya 10 tahun

Pernah mengikuti kelas formal nyanyian?
Tidak

Apakah bakat lain yang anda miliki?
Menari

Jika bukan nyanyian, apakah bakat lain yang anda ingin ada?
Berlakon

Jika anda tidak terpilih ke Akademi Fantasia, apakah yang akan anda lakukan sekarang?
Masih bekerja dan menjadi penyanyi sambilan

Apakah matlamat hidup anda?
Berjaya dalam setiap bidang yang diceburi

Apakah album terbaru yang anda miliki?
Tiada

Siapakah artis/selebriti yang anda minati?
Christina Aguilera

Siapakah Juara Akademi Fantasia pilihan anda?
Felix

Apakah yang akan anda lakukan sebelum membuat persembahan?
Minum air masak

Perkara paling memalukan yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Berpindah meja makan kerana restoran itu ada kucing

Apakah saat yang paling membanggakan dalam hidup anda?
Memperoleh gaji pertama untuk diberikan kepada keluarga

Apakah kelas yang paling anda tunggu-tunggu dalam Akademi?
Kelas Vokal

Sepanjang hidup anda, apakah halangan paling besar yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Tidak dapat menduduki peperiksaan SPM kerana terpaksa bekerja membantu keluarga

Pengalaman paling manis/pahit sewaktu sesi Ujibakat?
Melepasi semua peringkat ujibakat

Berapa peratuskah peluang anda untuk menjadi Juara AF6?
80 %

Jika anda boleh membuat perubahan kepada dunia, apakah perubahan yang akan anda lakukan?
Membawa kemajuan Malaysia ke taraf paling tinggi di dunia dan digeruni oleh semua negara

Jika anda boleh terbang, ke mana anda akan pergi?
London

Jika anda menjadi Wakil Rakyat, apakah yang akan anda lakukan kepada kawasan anda?
Membangunkan tahap pemikiran rakyat

Jika anda menjadi tumbuhan, apakah tumbuhan yang ingin anda jadi dan kenapa?
Bunga ros kerana menjadi pujaan ramai

Sebutkan 3 keunikan yang ada pada diri anda?
Berfikiran terbuka, senang berkawan dan pendengar yang baik

Jika anda tersingkir dari Akademi, apakah yang anda akan ucapkan?
Ucapan terima kasih kepada keluarga, pihak Astro dan penyokong

Jika anda menjadi Juara AF6, apakah yang anda akan ucapkan?
Bersyukur kepada TuhanT kerana telah memberi kejayaan pada saya yang sangat besar nilainya. Juga kepada ibu bapa, adik-adik, kawan-kawan, saudara mara dan juga guru-guru AF serta penyokong saya. Tanpa mereka saya tidak akan berjaya.

go girl..suara ko macam suara akak mase akak tetelan jagung dulu..


Nama Penuh : Nadia Haswani Binti Hasnan
Bangsa : Melayu
Status : Bujang
Umur :18 tahun
Asal : Kuala Lumpur
Tarikh Lahir: 14 April 1990
Tinggi : 5’00”
Berat : 49kg
Hobi : Menyanyi, Menari

Deskripsi : Suara garau dan serak-serak basahnya jadi identity gadis comel berbakat besar yang mendapat sokongan penuh dari keluarga dalam bidang nyanyian.

Ceritakan pengalaman kali pertama anda menyanyi?
Sejak daripada tingkatan 2 menyertai band kawan bapa

Pernah mengikuti kelas formal nyanyian?
Tidak

Apakah bakat lain yang anda miliki?
Menari

Jika bukan nyanyian, apakah bakat lain yang anda ingin ada?
Berlakon

Jika anda tidak terpilih ke Akademi Fantasia, apakah yang akan anda lakukan sekarang?
Penyanyi separuh masa

Apakah matlamat hidup anda?
Berjaya dalam apa jua bidang yang diceburi dan buat yang terbaik

Apakah album terbaru yang anda miliki?
Tiada

Siapakah artis/selebriti yang anda minati?
Anita Sarawak

Siapakah Juara Akademi Fantasia pilihan anda?
Zahid

Apakah yang akan anda lakukan sebelum membuat persembahan?
Warm up

Perkara paling memalukan yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Terlupa tutup zip

Apakah saat yang paling membanggakan dalam hidup anda?
Menang pertandingan karaoke hadiah motor skuter

Apakah kelas yang paling anda tunggu-tunggu dalam Akademi?
Kelas Vokal, tarian

Sepanjang hidup anda, apakah halangan paling besar yang pernah anda alami dalam hidup anda?
Suara hilang

Pengalaman paling manis/pahit sewaktu sesi Ujibakat?
Manis, dapat melengkapkan semua peringkat. Pahit, badan tak sihat rasa macam nak muntah

Berapa peratuskah peluang anda untuk menjadi Juara AF6?
99.9%%

Jika anda boleh membuat perubahan kepada dunia, apakah perubahan yang akan anda lakukan?
Senjata dan bilangan polis ditingkatkan

Jika anda boleh terbang, ke mana anda akan pergi?
Hong Kong Disneyland, Universal Studio

Jika anda menjadi Wakil Rakyat, apakah yang akan anda lakukan kepada kawasan anda?
Memperketatkan kawalan dan membina lebih banyak kompleks membeli belah

Jika anda menjadi tumbuhan, apakah tumbuhan yang ingin anda jadi dan kenapa?
Bunga matahari sebab cantik atau refflesia sebab unik

Sebutkan 3 keunikan yang ada pada diri anda?
Baik, penyabar dan tidak mementingkan diri sendiri

Jika anda tersingkir dari Akademi, apakah yang anda akan ucapkan?
Thank you very much kepada tenaga pengajar, rakan-rakan, pihak Astro dan terutama sekali parents yang banyak membantu

Jika anda menjadi Juara AF6, apakah yang anda akan ucapkan?
Terima kasih kepada tenaga pengajar, rakan-rakan, pihak Astro dan terutama sekali ibu bapa and my sister kerana terus menyokong. Ini merupakan satu permulaan untuk saya. Thank you!



sedap lah suara u..mmg u lah layak dapat jadi juara ni..tidak syak lagi

Nama Penuh : Reez Berina Watie Boboqs
Bangsa : Melayu Mexico
Status : Janda
Umur :23 tahun
Asal : Kuala Lumpur / mexico city
Tarikh Lahir: 25 march 1985
Tinggi : 5’9”
Berat : 55kg
Hobi : Menyanyi, Menari/ membaca Al-quran, gila jantan dan berzina

Deskripsi : Suara garau dan serak-serak basahketika menjadi jantan jadi identity pondan comel berbakat besar yang mendapat sokongan penuh dari keluarga dalam bidang nyanyian dan pelacuran.

Ceritakan pengalaman kali pertama anda menyanyi?
Sejak daripada 2 tahun menyertai band kawan bapadan lagu pertama yang dinyanyikan adalah lagu " all by my self" dr celine dion.

Pernah mengikuti kelas formal nyanyian?
dengan mariah carey

Apakah bakat lain yang anda miliki?
Menari, berzina, nasyid dan berjalan dengan high heel yang tinggi

Jika bukan nyanyian, apakah bakat lain yang anda ingin ada?
bebuat rumah (kerja kontrak)

Jika anda tidak terpilih ke Akademi Fantasia, apakah yang akan anda lakukan sekarang?
mencual cucur udang di masjid india

Apakah matlamat hidup anda?
kekadang ade matlamat kekadang xde

Apakah album terbaru yang anda miliki?
maaf i download dr internet..freee

Siapakah artis/selebriti yang anda minati?
Datin julie sudiro dan tushee

Siapakah Juara Akademi Fantasia pilihan anda?
mawi (cek nek dia besar)

Apakah yang akan anda lakukan sebelum membuat persembahan?
mencekik (makan) bagai nak gila

Perkara paling memalukan yang pernah anda alami dalam hidup anda?
terpakai bra emak sendiri

Apakah saat yang paling membanggakan dalam hidup anda?
Menang pertandingan lari dalam guni waktu tadika..dapat no 4

Apakah kelas yang paling anda tunggu-tunggu dalam Akademi?
kelas masakan..eh ade ker?

Sepanjang hidup anda, apakah halangan paling besar yang pernah anda alami dalam hidup anda?
bra and pading i hilang

Pengalaman paling manis/pahit sewaktu sesi Ujibakat?
Manis, dapat berlagak suara akak sedap. Pahit, kak ogy pakai tudung ala2 arab..buat akak takut n nak terkencing..muka dia cam hantu

Berapa peratuskah peluang anda untuk menjadi Juara AF6?
minggu depan semua terkeluar..tinggal i sorang so i yang menang..then 100% lah uolls

Jika anda boleh membuat perubahan kepada dunia, apakah perubahan yang akan anda lakukan?
bapok2 di iktiraf..dan wajibkan semua bapok berlaki dan pakai high heel ..gitewww

Jika anda boleh terbang, ke mana anda akan pergi?
rumah bill gate..curik duit dia...

Jika anda menjadi Wakil Rakyat, apakah yang akan anda lakukan kepada kawasan anda?
cili mulut2 makcik yang selalu mengata i..n rogol laki mereka

Jika anda menjadi tumbuhan, apakah tumbuhan yang ingin anda jadi dan kenapa?
cukup lah kawan i sorang dah tukar jadi brokoli..x yah lah i pulak nak jd

Sebutkan 3 keunikan yang ada pada diri anda?
cantek, meletop dan memukau... ade aku kesah

Jika anda tersingkir dari Akademi, apakah yang anda akan ucapkan?
ah..korang makan rasuah....

Jika anda menjadi Juara AF6, apakah yang anda akan ucapkan?
dengan berlagaknya ..suara akulah yang paling sedap..tenaga pengajar semua x leh harap..korang ingat korang cantek..aku lagi cantek

Tergolek dog!

awas licin..berhati2!. kalau ingin jatuh sila jatuh dengan penuh gayanya

sakit hati akak pagi ni...akak bangun lah pagi2 ni akak siap2 trus pi keje...dalam perjalanan akak rase haus ni..tekak akak gersang bagaikan ketandusan air..motip pagi2 tekak gersang?...so akak pun singgah lah 7-eleven dekat ngan opis akak tu...pagi2 parking dah penuh area situ..sentap akak..nasib baik kete akak ni jenis yang comel je..so leh lah selit mane2!

go girl..neal it..walk walk walk!


akak pun turun lah..n terus calwalk dengan gayanya ke 7-eleven...sedang akak pose berjalan dengan jayanya itew..akak telah terpeleut jatuh depan 7-eleven itew uoll...terduduk akak cam naomi cambell jatuh gitew....sakitnya tuhan je tau..yang penting ni uoll..satu family dalam kete ketawa sampai satu kawasan lah dengar suara meraka..malunya akak...siap kuar kete ketawa pecah perut siap kuar air mata ngok show terjelepok akak td....malunya akak..yang penting ni siap cakap " dalam hidup akau lom pernah ngok pondan jatuh cam ni!" hanjeng tul kata2 dia....... malu ade , sakit ade, geram ade....siap ade yang lari ni nak ngok akak jatuh ni...geramnya...sebab akak dah malu dan x bertenaga akak biar je..kalau tidak akak hantukkan kepala anak beranak td.oh mak kau terjatuh...ni mase nak jatuh dah....

tahniah....anda telah jatuh ..ready to pose ....

kelakarnya pondan jatuh..hahahah....nasib baik i ade tv satelit..leh ngok live...

yang sialnya tu..orang yang lap lantai tu tulis notis .."awas lantan licin" besar kuku jer ..pastu dia letak kan tepi ..mane akak nampak..malunya akak...bila akak mengesot kedalam 7-eleven tu...akak bukak je pintu pastu ..akak ter gelincir manja lagi terus terhantuk kat pintu laK..SEBAB HIGH HEEL AKAK ITEW TAPAKNYA LICIN..BEDENTUM LAH BUNYINYA..dah pulak pekerja 7-eleven itew ketawa bagai nak gila...sentapnya akak x tau nak cakap...akak trus je jalan perlahan2 ala2 kura2 berlumba ngan arnab tu..akak capai air..bayar n trus cabut...sebelum akak beredar sempat lah jugak akak memberi sepatah dua kata kat pekerja 7-eleven yang lap lantai td..akak akhiri nya dengan AWAS!..geram geram...


awas..gelakkan mak yer..akak mak ayam kat cni tau..awas tu...

Let's SHOPPING Uollss!