jom click sini

ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Thursday, 2 July 2009

cakap terima kasih kena bayar ker?


eeeeeeeeeeeeeeeee goram boto den ari ni... ponek jo den sonyum... den ucap trimo kasih... ekau buat bodooo je.. ekau pokak ko ekau ni mmg bangang....

gitew kan kak senduk cakap negori ni.. bukan ape..akak sejak kecik mak akak telah ajar...sopan santun..budi bahasa..sebab tu akak dah besar ni akak jadi wanita berhemah...gitewww

bukan ape ..jahat mane pun kita...akak yakin kita sebagai orang melayu sikit x banyak mesti ade budi bahasa kan...contohnya bila orang cakap terima kasih..jawablah sama-sama...bila orang senyum kita balas dengan senyuman..kan.. korang pun tau yang senyum itew sedekah..so banyakkan lah senyuman..pasti hari korang ceria.... kalau senyum ituw harus dibayar..sekali senyum seringgit..so x payah lah senyum kan...

bukan ape kekadang tu akak pelik ngan masyarakat kita..lagi2 melayu...kalau bangsa cina or india akak x kisah sangat...

walau pun i xde gigi tapi i selalu senyum tau..betul tak baby bee...

bukan ape..kekadang tu kita beli barang tu...bila kita amik balance duit tu or amik barang..yang tukang jual tu x senyum n terima kasih pun x cakap...kita bagi dia rezeki ni tapi senyum tanda terima kasih pun xde...bukan kita mintak tapi cuba ada budi bahasa sikit kan...ujung yang beli ni dok senyum sorang2 n ucap time kasih...

kenape jatuh standart ke bila ko senyum n ucap terima kasih tu.. mak korang x pernah ajar korang cara berterima kasih ker.. pelik akak.. kalau bangsa selain melayu tu lain lah..kekadang tu xde budi bahasa langsung... kenape korang malas nak senyum tu kenape takut orang label ko gatal ker... kenape senyuman kau lebih mahal dari maruah ko ker...tolong lah...


lagi2 bila kita bayar tol...lagi hanjeng..senyum xde apa thah lagi tima kasih..kenape ko malu or segan ker...kenape bila ko senyum kat akak tu ko takut akak tetiba ghairah tengok ko ker...helooooo...yang penting kat tol siap tulis...

"pastikan kami senyum, ucap selamat dan diakhiri dengan ucapan terima kasih"..made ade..lepas amik duit tol..kita yang bayar ni lak nak kena cakap tima kasih..kalau balas tu kira syukur..tapi selaunya nan adoooooo....

kenape pihak tol tak tukar " pastikan kami masam muka..buat muka penat sesangat dan kami xkan ucap terima kasih".. so akak paham...

wahai pembaca semua.. kalau penat nak bukak mulut..takut emas dalam mulut korang tu kuar ker..takut bau mulut korang yang berbau cirit tu di ketahui ker...kalau buat sesuatu n deal ngan orang atleast korang plz lah senyum...senyum tu xkan buat orang benci kat ko...orang tau korang bila korang senyum tu tanda terima kasih...dan yang pastinya orang akan tau ko ni ade budi bahasa...

itew pun nak ajar ke...

cerita dulu2 best!

malam tadi anak buah akak balik ngaji sibuk dia nak tengok citer ben-10 ngan citer geng bas sekolah dia.. sentap akak..baru ingat nak tengok oprah show.. sentap tau

tapi cerita2 kartun or cerita kanak2 sekarang x best cam dulu kan...korang masih ingat tak citer2 ni...


1) jems.. ala citer kartun yang leh tukar dua personaliti tu..kejap jadi jems kejap leh jadi jesicca.. akak gila babi ngan citer ni sanggup bergaduh kalau x dapat tengok citer ni...yang kumpulan baik jems yang jahat tu kumpulan misfit...

2) merrow attack... jangan gila2 akak sanggup ponteng sekolah agama demi citer jepon ni..gitew kan sanggup tinggal ajaran agama demi citer jepun bola tampar ni...ala yang ade tag...samusole bepusinggggggg... gila akak..siap akak berangan jadi carector dia ni..si cun name dia.. asal main bola tampar je berangan jadi "cun"

3) miss commet... citer yang ade kuasa tu ngan tongkat ajaib dia... best gila asal ade kayu je pusing2 trus kuar kuasa...


4) alana girl from tomorrow......asal cuti sekolah je pasti akak dah booking tv..sebab nak tengok citer ni.. dia ade alat macam cekak letak kat dahi..then leh angkat ngan kuasa cekak tu...ohhh semua orang asal dapat cekak je berangan jadi alana..bukan pakai kat kepala tapi pakai kat dahi..sampai mak akak naik hantu lah sebab cekak dia slalu di kebas oleh akak...


5) ewok - citer makluk asing macam teddybear kecik..selalunya kat dalam slot alam ria cuti sekolah...best gila..sampaikan sape yang gemok2 pendek tu gi gelar ewok lah gamaknya...

ade banyak lagi cerita best2 waktu dulu..tapi akak kurang ingat... kan best kalau semua cerita ni di tayangkan semula...rindu rasanya...bila ingat2 balik cerita ni bebelas tahun lepas di tayang kan...maknanya akak makin kertu....jom kita pakat ramai2 tulis kat stesen tv susuh dia tayang balik cerita2 ni...mesti best kan...

yer lah zaman akak kecik2 dulu made ade estro bagai...so tv1, tv2 n tv3 je lah siaran yang ade... so nak kuar umah mak x bagi takut kena colek katanya...dulu mane ade ps2 bagai ni...sekarang ni..budak2 mewah.. nak tengok citer belambak dalam estro...dulu siaran kul 11 dah habis dah...sekarang.. ko nak tengok tv sampai muntah pun x pe..siaran 24 jam...

sekarang balik2 cerita ben-10, wonder pet, geng bas sekolah, kepten boleh, hikayat putera shazlan..... bosan akak... x mencabar tau...

Let's SHOPPING Uollss!