jom click sini

ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Friday, 5 August 2011

ramadhon mari berjimat


diam x diam dah 5 hari puase kan...

makin puase makin busy hari2 akak..mane nak p teraweh..keje...tadarus..ish ish busy betulll...

kita nak cerita..... sepanjang 5 hari ni akak dah p 2 tempat bazar kat area puchong prima dan puchong perdana...

ya tuhan..berhimpit2..ter kepit2...terjerit2....alooooo ni ramadhon uollll..di ulangi romadhonnn...

mane kan muda tua..laki pompuan..bujang dah kawen...penuhhhh kat bazar...ya tuhan....penuhhhh nak beli kat bazar romadhon...

ko sebut je nak makan ape...sebut...karipap pusing..karipap golek.. semua ada...tp rasanya hampeh..rasa hanj...ujung2 lempar longkang...

akak kalau ke bazar akak bajet 5 hengget je...so bawak duit 5 hengget ngan ic je dalam poket..jgan bawak wallet..kalau bawak lebih almaklumlah akan pokai bila pulang ok...

kita ni puase mmg nafsu mmg besar...ko nampak ayam ko rase sedap...ko nampak kueh nampak sedap..beli kueh sekarang x leh beli singget...kena beli 2 hengget 5 ketul kan...kalau nak beli beli kueh yang uollss dan family betul2 suka sahaja..jgan feeling beli kueh yang nampak chantek n nak cuba2..jawabnya..tongsampah lerrr...

makcik jual kueh tu mmg buat muka2 kesian dan buat2 cam kueh dia yg palin g sedap didunia kan....walhal dia mmg x tau buat kueh..kalau dia pandai sgt buat kueh kenapa dia x jual waktu x bulan ramadhan kan....semua tu main tibai je..janji nampak jadi bentuk kueh ..then jual... kannnn

kalau membeli kat bazar tu..kalau boleh nak cukupkan satu jari satu plastik makanan baru balik kan...sampaikan cekodok yang korang jeling pun x kalau bukan bazar ramadhan tu korang beli sampai 3 hengget kannnn....betul tak

air oren bodoh tu pun beli kan..walaupun rase cam air paip kannnn....sebab ape beli..sebab nafsu...

so sekarang ni akak pesan ngan mak akak kalau ari biase masak nasik dua lauk cukup...buat macam masak hari2 biase je....kalau adik beradik akak datang bebuka je baru ada2 macam2 sebab masing2 bawak makanan kan...kadang tu x habis gak..nak bawak ke sahur dah x sedap kan..buang...membazir uolsss....

kat umah akak ni ..makan sepinggan dah kenyang..lagi2 2 orang je yang puase kat umah ni..sebab bapak akak uzur..so akak x bg dia puase..takut mudaratkan kesihatan dia...

so bulan baik ni x yah lah kita membazir....akak tau uollss semua ni mmg kaya raya...tp ingat jgan membazir uolllssss.. ingat tuuuu

Let's SHOPPING Uollss!