jom click sini

ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Monday, 11 May 2009

kawan ko yang ting tong

hey ollsss...pe kabar...akak nak citer skit citer hujung minggu akak..sabtu lepas akak n kakak akak pi lah membeli ikan di kawasan umah akak...sebab kete akak abang akak pakai bawak balik kampung so akak terpakse lah pose mat rempit sekali lagi ke kedai ikan itew..dengan pose abang2 akak pun bawak lah kakak akak pi beli ikan...


sampai je kat kedai ikan ..akak park motor n pose lah kat motor sambil isap rokok ala2 rider motor gitew...tetiba akak terdengar suara memangil akak...

" sham, sham" (matilah pecah lobang name jantan akak)... akak pun tercari2 lah sape lah yang pecah lobang akak ni..hanjeng tul...

then akak terpandang seekor pondan gemok berlari2 anak ke arah akak...

" oh tidak...Hafiz si pondan gila is coming"..cam ne lah pondan gila ni leh nampak akak...nampaknya akak x leh nak lari dah so terpakse lah berdepan dengan dia...

walaupun akak ni gila2 orangnya..tapi si hafiz ni mmg pondan gila sebenar ok...dia dulu didajalkan oleh kawan2 dia dimane dulu dia suka isap gam..then kawan2 dia dajalkan dia letak gam tu dengan racun tikus..trus mereng...siap masuk tanjung rambutan 2-3 kali ok...
then dia menyapa akak

" sham..lame x nampak ko...ko ape kabar..ko buat ape kat sini"..lantas akak akak pandang kiri kanan n menjawab...

" mak tanam sayur kat tepi kedai ni...tu datang melawat kebun sayur mak ni"..( matilah beri jawapan sebegini rupa pada pondan gila...harus lah kalau orang lain dengar orang ingat akak pun gila sama)... then dia menjawab

"..ooo rupanya kedai sayur ni ko yang punya yer...mak x tau pun ko ade kedai sayur..."..akak cuma balas dengan senyuman

pondan ni xde lain dia kalau jumpe orang satu benda je dia mintak..iaitu rokok...tp akak buat x layan je...sebab ape..sebab dia telah memecahkan lobang akak di hadapan makcik2 kedai ikan itew..sentap akak...kalau ko panggil akak tengku paduka reezbery tadi ..mau satu karton aku sedekah kat ko pondan...di sebabkan akak x layan dia pun blah cam tu je...tepi kedai ikan tu ade kedai cendol..so sebab cuaca panas akak pun trus pose makan cendol....tapi bila akak toleh je ke kiri akak nampak pondan gila tadi berlari pecut ke arah akak...takut akak..dah macam gajah nampak tebu je...

then akak tanya dia..

" ko nak cendol piz?....dia angguk...then trus dia cakap kat akak

" nyah name ko riz kan..baru mak ingat sekarang" (matilah lepas mak nak belanja cendol baru nak panggil name mak riz kan...)...

waktu makan tu dia tanya akak " nyah ko ade nampak Mat tak..yang bawak basikat tulis I LOVE MALAYSIA tu...yang pakai seluar hijau ngan baju hijau tu"...mati lah ko ingat dalam dunia ni ade sorang je ke pakai baju hijau suar hijau..setahu mak yang pakai baju hijau 24 jam abang askar je...

"mat mane lak ni nok...mak kenal ke...x pasti lah...

" ala mat tu yang bawak basikal yang bawak kotak selalu tu.. aku dah lama x jumpe dia...akau rindu dengan dia lah"...

" nape ko dah main dengan dia ker"...soalan maut dr akak

trus si pondan gila tu tenong mak dengan muka garang dia...takut akak..mau di terkam akak kat situ habis lah semua sanggul lintang akak gugur...

" nyah aku ngan mat tu dah kawin lah..anak kitorang mati waktu aku lahirkan..lepas tu trus dia tinggalkan aku nyah..aku rindu kat dia nyah"...

terdengar kata2 itew ape lagi akak trus...

pengsan uolsss...kawin katanya....

tetiba akak trus teringat..dulu mmg ade sorang mamat ni agak 3 suku skit orangnya..bawak basikal yang diubah suai jadi macam beca then kutip kotak kehulu kehilir....mungkin itu lah mat yang di cakapkan tu...sebab malas nak layan...akak bayar cendol then trus nak blah..then akak pi kat pondan gila tu akak cakap..

" piz ni 5 henggit ko simpan yer..ko buat beli rokok tau..jangan mintak2 kat orang lagi tau.. x elok.."..trus akak feeling2 mother tesesa

...dengan muka sedih dia jawab " nyah kenape ko bagi mak duit...terima kasih nok..mak tau mak ni gila..semua kawan2 nampak mak semua lari..tp ko belanja aku makan cendol..bg aku rokok siap bagi aku lima ringgit lagi...terima kasih nok sebab masih anggap mak ni kawan"...akak trus terkesima dengan kata2 itew...

seorang yang gila cam apis ni masih ade pikiran yang sebegitu..dia sedar sape dia..dan yang penting ucapan terima kasih x sudah2 dia ucap kat akak...so bila akak nak blah tu..akak tengok semua kat kedai ikan tu semua pandang akak...lantas akak terpikir.." kenape semua orang pandang aku ni..adakah aku ini buat salah..salah ker akak bercakap denga apiz ni?

sebelum akak berambus dr situ sempat si hafiz tu tinggal pesan buat akak " nyah kalau ko jumpe kamarul nizam bin ahmad ko kim salam ngan dia yer...jangan lupa dengan abang di azman bin zainal abidin yer...kata kat dia aku kirim salam... rindu sangat"....trus akak terpikir...sape tu?...kenal ke aku...mmmm pening..akak pun nak gila dibuat nya ni...

ape pun tanggung jawab akak sebagai kawan telah akak jalan kan..akak doakan apis akan pulih dan sejahtera hidupnya ..aminnnnn

Let's SHOPPING Uollss!