jom click sini

ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Tuesday, 9 October 2007

Elak bg duit raya!

bila sebut jer raya ni ..akak terus jer teringat nak kena bagi duit raya kat budak2 yang datang rumah kan..ape nak buat..dah lah akak ngah kering raya2..tu kan namenya bersedekah di bulan syawal..tapi kalau bebudak yang datang tu lak ramai bagai nk gila..ni akak nak beli penyapu besar ni..bila nak duit raya akak libas pakai penyapu kan...cam ner..harus akak gadai harta pusaka akak semata2 nak bg duit raya kat budak2 ni..yang penting tu cantek ker nak dapat duit raya ni...so di sini akak ade beberape tips untuk mengelakkan diri dr bg duit raya kat bebudak...

1) Lepas berak jangan cuci tangan

cuba ler praktikkan di hari raya..yer lah lepas makan pg raya tu mesti korang nak melepas kan..ape lagi uoll berak pas tu jagan cuci tangan bg ade bau yang mengancam itew melekat..sebab budak2 ni kalau nak duit raya mesti nak cium tangan kan....so ape lagi uoll..kalau dia bau tangan uoll yang harum bagai nak gila tu..sure x jadi mintak duit raya..pasti dia akan canang ngan kekawan dia jgan datang umah uoll lagi..so selamat duit raya...bagai mane itew


2) Beli anjing menjelang raya

bukan ape..bukan akak suruh korang sembelih buat rendang..ala letak kat betul depan pintu pagar umah..bukan setakat budak2 jer tak datang sure lah sedara mara konfom x datang sampai bila2...kalau rase haram nak beli anjing di bulan sywal ni..yer lah takut malaikat x singgah umah katanya kannnn...so panggil aje kawan2 yang perangai macam anjing duk depan pagar..habis citer....akak pasti mesti ramai kawan korang yang anjing2 kan...

3) Ajak kawan yang berwajah binatang betapa kat umah kita

tentu uoll ade kawan2 yang berwajah binatang or berbadan binatang kan..rupa macam gajah ker...badak air ker kan..yang garang2 skit kan..pasti budak2 datang umah mencicit lari..pastikan kalau ade yang buat kita sendiri takut lagi bagus..pastu upah lah kawan kita tu skit kan..kalau dapat bapok berwajah binatang lagi berkesan...akak yakin uolll..sampai raya 200 tahun lagi pun xde orang nak datang umah....

4) Jangan raya

kalau budak2 datang nak raya..kate jer kita x raya..kate lah tahun kita skip raya sebab malas nak buat kuih n beli baju..kan senang kan..wah....kalau dia banyak tanya tampar jer pakai belakang kuali..sure x tanya lagi....akak pasti...

5) jangan gosok gigi

macam ade pengalaman jer... tahun bila yer..pastikan 5 hari sebelum raya sampai raya jagan sesekali gosok gigi..bagi bau dia kaw kaw skit...bagi bau mulut tu macam bau cirit skit...so bila budak2 tu beri salam tu..hembus kan nafas kuat kuat..akak pasti x jadi masuk.....mmmm...ha akak dah ingat mane akak dapat mengalaman ni....rumah jiran akak...akak rase dia x gosok gigi 11 tahun kot..bau dia ..uuuuu..meresap habis kat baju raya...rase macam di tiup sangkakala lak..tragis sungguh..sungguh akak x datang lagi umah dia sampai sekarang...

6) bakar rumah

susah sangat kan..bakar jer umah uoll hari raya ni...pasti x yah kuar nak bg duit raya kat orang... malah orang pulak dapat duit raya..genius x akak..so pakat ramai2 pi bakar umah uoll sume...

Let's SHOPPING Uollss!