ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Wednesday, 20 January 2010

telur biawak...

semalam lepas balik keja..akak duk lah pose2 manja kat umah sambil borak2 ngan mak akak..alal borak2 biase je..girls talk...yer girl sangat lah aku ni...
mak akak citer pasal orang sewa belakang umah akak......

mak akak siang semalam bersih2 kan longkang....macam tersumbat..sebab ade bahagian longkang tu tertutup x nampak lak pulak ape yang buat longkang tu tersumbat....so mak akak sibuk lah jirus n pancut air kat longkak tu...

mak akak cakap dia jolok2 longkang tu siap kuar kulit telo lah..tulang ayam lah...mak akak cakap kat bawah longkang tu ade biawak buat sarang sebab tu tersumbat...

sibuk mak akak jirus2 air kuar lah lima biji telur...lonjong2 telurnya..mak akak cuba picit2 pakai kayu tapi x pecah so mak akak biar je telur tu dalam longkang...takut2 gak kalau telo ular kan....x ke naya mak akak jadi nagina plak nanti...

so mak akak cakap lah ngan orang indonesia yang sewa umah akak tu..dia orang madura...tapi islam....mak akak cakap dia jumpe tulur itew2 lah ini lah....

than dia cakap" oooo makcik itew telur biawak tu...kat mane makcik jumpe...."..

mak cakap lah telur tu ade 5 biji besar2 ade lagi dalam longkang tu...

lantas dia pegi kat longkang tu then dia amek semua..then dia cuci...

ayooo makcik itew banyak sedap makcik....

"oooo ini mmg telur biawak makcik...sedap ni makcik..saya makan...dah biasa dah makcik...masak lemak sedap makcik..rasa dia macam telur penyu...tapi makan mentah pun bagus...bagus untuk tenaga"....

dulu makcik kat kampung saya siap buat pertandingan makan telur biawak..saya lah yang menang...

mak akak menjerit2 dengar orang tu cakap..mau x nya geli kan..ade ke telur biawak di makan...kan x boleh kan..itewkan binatang dua alam..lepas tu kan biawak makan benda2 kotor...ko gila ke hapa....

tengah borak2 ngan mak akak..orang tu pi dapur umah dia bawak kuar garam...then mak akak cakap dia koyakkan kulit telur biawak tu dia letak garam terus masuk dalam mulut...

ape lagi mak akak menjerit2 lah macam orang gila...x sanggup tengok..mak akak siap muntah2 depan umah orang tu...nah mendapat ko...

yang penting dia cakap kat mak akak ....

" rugi makcik x rasa..sedap makcik...ni kalau orang cina tahu ni mesti dia nak beli..kalau jual sebiji 20 ringgit ni...kalau makcik nak rasa saya simpankan sebiji..kalau makcik makan saya yakin makcik mesti macam anak dara kembali"...

then mak akak cakap kat dia...

" x payah...biarlah aku jadi tua...aku rela makan rumput dr makan telur biawak..."....

x ke pengsan...

28 comments:

UmiMia said...

memang betul....baik makan rumput dari makan telur biawak tu...hi-5 sikit ngan mak kak senduk....

apa kaitan telur biawak dengan dara hentah....

Terry said...

wahhh.. memang diva mak u kann!
ada pendirian gituh!!

*motif nak makan telur biawak? takder telur-telur lain nak makan ke? choi!

FaizJb said...

ke Neng Madura tu sengaja bela biawak.. tunggu telurnya..
psl tgh bertapa nak jd Nyi Blorong
awasss Kak senduk!
eheheh

nehi nehi said...

oh. mai. goat.

bOyFeiZ said...

euwww.....yuckksss!!

nydzam said...

akak..telur biawak tak haram laa ...biawak jaa haram...sama jugak dgn buaya..telur x haram bleh mkn...dah tanya ustaz tu..tp kita bukan kemaruk nak mkn pun..sebab geli dgn menatang tu..jika telur tu tunggu menetas mmg x leh mkn dah haram...

melyn said...

kem salammmmm kt dorg..glee molek!!!~tp agaknya tawar la telur 2 sbb 2 tmbh garam..eiiiii

HafizChan said...

Wow...telur biawak. wat separuh masak pom sedap...tapi kita org Islam x boleh la kan. heh

Hezesuze said...

ieeeeeeeeyeeeeekkkkk!!!
gelinya mak dengar nk makan telur biawak....

tp telur org mak suka nok...muhahahaha

~Eila @ Along~ said...

eiii geliiii nyer...dengar die makan pun dah geli..ni kan plak kalo makan depan mata..mau muntah darah situu jugsk eii yuckssss!! pengotor...

Y u Z z 9071 said...

eei yucksss...

kertu pun xpe...

Anonymous said...

auntie sheritta kena serang dek yena dah, mintak ampunss lagik

http://sheritaaziz.blogspot.com/2010/01/sherita-aziz-memohon-maaf.html

telor cik abang kan lbh sodap?

Anonymous said...

haah...telur abang-abang lagi sodap nyum nyum nyums

telur abang askar lagi power...ouuuu

Anonymous said...

haha..tapi penyu kan haiwan 2 alam jugak..nape telur dia boleh dimakan n x menggelikan? mungkin telur biawak pn boleh dimakan kalau mengikut teori telur penyu..but still..uwekkk..

Mummy ranger said...

ape lagi kak senduk...amiklah sebijik..boleh kekalkan kedaraan..kehkehkehkiok.

duchessofdyke said...

akak, nagina tu apa maksud dia? akak ade tulis kat dlm entry akak tu

Anonymous said...

dajai la indon tu..pengotog..makan telog bewak. Muntah ijau aku dgr..

kak senduk said...

kak senduk -duchessofdyke....
nagina tu kan cerita hindustan yang perempuan jadi ular tu...

Miss Moon said...

uikssssssss geli gelaman tekuk mak nih ....ayorsssssssssss asal tak di rebus je wat telor pindang ke wat masak sambal ke ...

misti dia dah biasa makan nih kak senduks oooiiiiiiiiii...nasib la mak kak senduk tak sound suh dia g jual kat cina ...5 biji dah 100 ....10 papan telor ayam pun vley beli tauuuuuuuuuu terus wat kenduri

nyahlorong said...

noks oii..sundal sangat posting kali ni taww..geli lah

Call-maN said...

Tak takut ke telur dier kecut mcm telur biawak tu.....

Anonymous said...

nydzam: kalau x haram, lepas ni dah x payah la nak beli telur ayam atau telur itik, boleh la beralih kepada telur biawak, penyu, ular, buaya, labi-labi...etc yang seangkatan dgn nya....bo try masak macam2 cara, kalau x pun buat je telur asin...sedar x sedar sumer haiwan2 tu pupus sbb anak sumer x sempat nak menetas...save the world...

Adam said...

jom kita wat misi mencari telur biawak...nak rasalah...kuat stakat mana tu

Anonymous said...

Si Hezesuze tu giler ke apa...komen merepek2 macam org suka kat dia...siap suka telor orang...memalukan jer...

baby jane said...

geli la diorang nih...eeeeeeeeeee
takde bende lain dah ke nak makan?
punya banyak restoran ade kat malaysia ni, contohnya Rasa Utara, Sri Ayutthaya, Cheng Ho....ni telur biawak dalam longkang diorang nak makan,eeee....tak senonoh.kadang2 anjing dengan kucing pun diorang bantai buat goreng halia, masak sammbal palembang.

SePuLaH said...

SEMUA JENIS TELUR ADALAH HALAL (kecuali telur kat bawah tu...keh3) telur biawak ke, telur ular ke, cicak ke...Tapi xde maknanya nak makan telur2 tu, very exotic uoll. Banyak je telur hayam kat kedai, beli je kat Bintang murah2...

Momomalaya said...

telor

Mr.PinGu said...

eyauu.. teloq biawak! koserrr

Let's SHOPPING Uollss!