ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Friday, 27 February 2009

lagi2 pondan hanjeng

Penangan pondan
Oleh Amir Abd Hamid dan Syarifah Dayana Syed Bakri

am@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Akibat gemar menjalin percintaan songsang, segelintir lelaki tempatan bukan saja mudah cair dengan pujukan pondan, malah sanggup lari meninggalkan isteri dan anak untuk bersama ‘kekasih’ sejenis itu.

Wartawan Harian Metro yang melakukan siasatan mengenai gejala tidak bermoral itu dapat mengesan beberapa kes dengan bantuan Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Sahabat Insan Malaysia (Sidim), Mohamed Hanafiah Abdul Malek.

Seorang isteri yang sengsara selepas suaminya menghilangkan diri sejak empat tahun lalu kerana mengikut kekasih pondan, ditemubual dengan syarat nama sebenarnya tidak disiarkan.

Wanita itu yang hanya mahu dikenali sebagai Intan, 39, menyedari kegemaran ganjil suaminya yang dikenali sebagai Mi apabila dia kerap memberi alasan mempunyai kerja di luar pejabat.

“Suami berkelakuan pelik dan dingin dengan saya ketika itu. Saya bertanyakan apa kesalahan saya, namun dia hanya mendiamkan diri.

“Allah itu adil. Selepas melakukan solat istikharah dan solat hajat, bukti kecurangan suami timbul depan mata.

“Seorang pondan datang ke rumah lalu bertanyakan suami yang ketika itu sakit perut,” katanya.

Pondan itu yang memperkenalkan diri sebagai Rosman atau Ros, kemudian dibenarkan bermalam di rumah mereka.

Malangnya, Intan terkejut apabila suami menyelinap masuk bilik pondan itu pada tengah malam.

Dia berkata, hancur hatinya apabila melihat suami dan pondan itu dalam keadaan amat mengaibkan.

Selepas berlaku pertengkaran antara Intan dan Rosman, kata Intan, suaminya menghilangkan diri bersama pondan itu dengan meninggalkan dua anak mereka yang kini berusia lima dan lapan tahun.

Dalam satu lagi kes, seorang eksekutif sebuah syarikat minyak berkenalan dengan pondan yang juga seorang kakitangan baru.

Perkenalan itu semakin intim hingga menjadi buah mulut rakan sepejabat.

Perhubungan songsang mereka terbongkar apabila isteri eksekutif itu menyerang pejabatnya kerana suami tidak balik ke rumah selama empat bulan.

Si suami memberi alasan terlalu banyak perkara perlu diselesaikan di tempat kerja atas arahan bos.

Selepas kejadian itu, pasangan luar tabii terbabit berhenti kerja lalu menghilangkan diri, manakala si isteri yang menderita terpaksa melakukan pelbagai cara supaya suami kembali ke pangkuan keluarga.

Namun, yang menyedihkan dia terpaksa menuntut fasakh selepas suaminya didapati positif HIV.

Mengulas penyakit kronik melanda masyarakat itu, Mohamed Hanafiah yang lebih dikenali sebagai Ustaz Hanafi, berkata pihaknya banyak menerima aduan daripada isteri yang suami mereka lari mengikut pondan.

“Saya menasihatkan semua isteri supaya jagalah hati suami sebaiknya. Kerap bermanja dengan mereka kerana ada suami dalam kes itu memberi alasan tersangkut pondan disebabkan dapat servis ekstra dan pondan lebih manja daripada isteri sendiri.

“Sebenarnya ada perkara tidak sedari dalam hal itu iaitu krisis moral yang serius melanda masyarakat selari dengan konflik ekonomi.

“Jika berlaku kes seumpamanya, pasti semua terbabit terganggu mental, sekali gus daya produktiviti mereka untuk bekerja turut terjejas,” katanya.

Berdasarkan aduan terbabit, katanya, purata umur suami antara 30 hingga 40-an dan mempunyai latar belakang pekerjaan pelbagai serta berasal tanpa mengira dari bandar atau luar bandar.

Hanafi juga menceritakan pengalamannya ketika menghadiri majlis ‘perkahwinan’ pondan dan lelaki di sini, tahun lalu.

“Ia umpama di Barat tanpa sebarang akad. Saya bersama rakan yang menyamar sebagai jemputan beristighfar apabila menyaksikan majlis penuh dengan hidangan botol arak. Si pondan dipakaikan gaun pengantin perempuan dan mahkota.

“Kumpulan perosak akhlak itu hanya ‘mengesahkan’ perkahwinan pondan dan lelaki itu apabila pasangan terbabit memotong kek,” katanya.

perluker akak chantek2 uolss...akak dah kawen lah uolss...malas lah nak dress up ni..leceh..laki akak x cakap ape pun..dia lanyak je...tp kalau dia main luar..akak potong konek dia...jangan gila2 kay....

P/s senduk : Kenape pondan ni sering di persalahkan..kenape x salahkan lelaki tu gak..dalam setandan pisang x semuanya busuk...hanya kerana beberapa pondan yang perangan macam haram jaddah..habis semua pondan suci dan murni mendapat bahananya..dah ko x pandai jaga laki ko..harus lah laki ko cari lain bongok...ujung2...pondan gak yang hanjeng walupun berhati murni...terpulanglah pada individu uolss.....ape pun dosa pahala kita tanggung sendiri...

19 comments:

datin cik sal said...

kan... pondan jgk jadi mangsa... klu pondan kene bunuh ngan jantan.. ado org kisah??? klu larikan laki org.. mulala panas punggung..**matikermaks???

Lidya said...

dalam setandan pisang, tak semestinya habes dibuat makan.. bleh gak buat cekodok pisang ataupun pisang goreng.

hanis said...

kan dah glemer termasuk metro pepagi jumaat.

||| PöJìé PööH ||| said...

Kan kakak kan..
Hanjeng depa..

rizz said...

sian kak senduk kan..sorg yg prangai laha abis sume tpalit.uwaaa

Umi Mia said...

tak yah kata pondan...pompuan pun ramai yg berkelakuan hanj mcm tu...kalau diaorang nak banned pondan...cer gi cari memey tu banned dia dulu...aku nak tengok...

jee_ainn08 said...

wakakakkaka....noq timakasih ler sbb buat entry nie...

1st of all noq....METRO mmg suke kontroversi...entah2 reporter tu mmg dah kena reject ngan pondan....last few weeks pasal ikot gayboy now pasal pondan lepas nie tentu lesbo or penng kid plak...

Mak plak cuak jer ngan Ustaz Hanafiah aka hanafi tu...motip dia p pondan jemput kawin noq...entah2 dia tok kadi lepas tu x ngaku....muke dia pun mcm gayboi jerlkkkk.hiiiih

Anonymous said...

“Saya menasihatkan semua isteri supaya jagalah hati suami sebaiknya. Kerap bermanja dengan mereka kerana ada suami dalam kes itu memberi alasan tersangkut pondan disebabkan dapat servis ekstra dan pondan lebih manja daripada isteri sendiri.

aku rasa dia maksudkan kat sini xtra service tu ialah masuk ikut lobang bontot kan.. yelah pondan mana ada cipap.. so kalau ikut nasihat ustaz ni, kalau nak bg laki jgn lari ikut pondan, kene tala kan bontot kat muka laki lah? tu kan haram woi.. plus aku tau kalau lobang bontot ni lg sedap main sbb dia kemut lg lebih.. and tak senang longgar if compared to cipap.. cipap tu kalau baby kluar, laki henyak lagi.. hmm mmglah konfem lunyai

pepito mikoraso said...

sbar je la kak..
dah lumrah dunia..
sesetengah manusia suka menghina org..
mcm la dyorg bgus sngt..

hezesuze said...

sabo sabo sabo kak senduk...sabo kan separuh dari iman...hehehe

kan ke kak senduk yg gi tau Qlah camtuh...hehehe

Maya Qistina said...

Kosser kan...dh mmg ponens lg shantek dr pompuan...terima jer ah hakikats...hehe

Invisible_authoR said...

harian metro mmg suka propa kak senduk oi. 'dramatik' sangat artikel2 depa tu.

Anonymous said...

Alahai metro...cerita2 macam ni terlalu cliche untuk dijadikan bahan pelaris surat khabar. Kesian...

Anonymous said...

hahahaa...what do you expect??

it's a tabloid after all....

and that was one of the reason why they call a tabloids...

only juicy news that get ppl attention!!

-joey-

mummYaeesh said...

weols sokong umi mia...jgn kata pondan..pompuan pun sama!dan yg perlu dipersalahkan ialah JANTAN hanjeng persis babi katanye...
klu da memang kotey tu gatal..takyah nak bg alasan bini tak bg xtra service!bak kata pepatah jamaica...
pipi tak mancung kotey jek tersorong2!woohoo..

Siti Musliha said...

Betul tu..HANJENG KITTUN BETUL depa ni.

Suka nak cari publisiti murahan supaya pondan dan perempuan str8 bergaduh. Padahal mereka ni ok je. Propa je lebih.

PKP said...

seriuss akak, ADEXX sentappp gila baca berita tue... mak adexx sampai perasan la muka adexx yang berubah umpama seorang emak yang baru mendapat tahu anaknya di tangkap rahsuah dalam surat khabar...
begitulah lagaknya muka adexx ketika itu...

PROPA sungguh...!! tak adil sungguh!!

KAK SENDUK, nanti adexx ajak akak dan lain-lain tengok Muay Thai ok!! adexx akan perkenalkan Kak senduk dan kawan-kawan sebagai tetamu terhormat adex... g mati dengan pandangan orang...

tak hidup pun...kan kak senduk..kan??

Dina said...

tulah dia sentimen masy. kita ni. Dek sbb sorang yg buat, abih sumer yg lain kena....

Dlm kes2 camni, pompuan pun ada gak yg suka menggatal ngan laki org, & dah jd lumrah lelaki...pantang nmpak yg dahi licin, mulalah nk menggatal tak tentu arah. Bak kata org, tepuk sebelah tgn takkan berbunyi.

Anonymous said...

semua yg komen ni nanti bila kahwin tengok lah mcm mana kalau laki diorang berubah arah. manusia akhir zaman, janganlah nanti bumi tenggelam sebab percintaan kaum sejenis dah banyak sangat.

Let's SHOPPING Uollss!