ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Monday, 13 July 2009

soalan azab to kak senduk !

hye uolss bertemu kita lagi dalam sisi berbicara.. sorry uols sebab akak terpaksa postpone ...akak sibuk sangat uolsss...ape pun akak dah kumpul beberapa soalan yang terpakse akak rujuk kepada bahagian konseling ni...ape pun lets kita tengok apa soalan itew uolsss...akak cuba jawab dengan jawapan yang x emo..yer lah orang cakap akak ni emotional jawab soalan yang lepas kan....

abg joe
: abg joe ada masalah. Abg ada 2 org gf. Dua2 abg syg. Sorang dah kenal 6tahun, sorang lg 1bulan. Abg lebih syg yg 6tahun ni berbndng yg 1bln. Tp masalahnya yg 6thn ni tk ada tiub folopio. Tlg abg joe

kak senduk : menurut cerita abang joe abang joe ada 2 gf...mmmm kelas abang jeo..kacak ke abang jeo ni sampai leh ade 2 gf ni...senduk dengar2 yang abang jeo ni iras2 Aaron Aziz katanya..betul ker...patut lah ade 2 gf..kelas kan...then abang ckp sorang ade tiup polopio sorang xde.. tp yang ade tiup tu baru kenal 1 bulan... then yang 6 tahun kenal tu xde tiup..

adakah abang jeo staraf ini?...plz nyatakan yer

cam akak kenal je uols....berdebar akak nak jawab ni takut kena saman ni...apepun abang jeo kena tengok gf abang jeo yang mane yang abang jeo paling sayang ...its abaout trust n loyalty..walaupun yang 6 tahun tu xde tiup folopio..tp kehadiran dia dah cecah 6 tahun...dan abang jeo x kisah kan..maksudnya kehadiran dia sangat2 abang jeo senangi kan...sebab kita di jadikan dengan macam2 rupa n bentuk...mungkin dia x lengkap tp dia ade keistimewaan yang buat abang jeo terpaut hati..adakah kerana kebaikan nya..kekayaannya ker?, ke hebatannya ke...

then gf abang jeo yang ade tiup folopio ni br kenal 1 bulan... abang jeo kena ingat..abang jeo x leh terus buang gf abang jeo yang 6 tahun ni..selama ni sapa banyak tolong abang joe dr segi emosi dan sebagainya...mungkin abang jeo leh cakap kat gf 6 tahun ni... mungkin kita boleh jadi kawan baik dan bukan kekasih...kalau kena gaya dan bicara..pasti gf 6 tahun ini paham situasi abang jeo...tp ingat!... kadang kala bicara kita ni bisa membuatkan salah satu pihak tidak berpuas hati..

itew lah dunia..mane ade yang adil..pasti ade cabaran..kalau xde cabaran itew bukan manusia namanya...

abang askar: kami kat kem nak ajak senduk dtg buat tarian boleh tak? kami nanti akan buat party. nak tak? ramai nih member abg nak kenal dgn senduk. ular2 senduk pun byk sini.

abang.. saya yang berimejkan wanita sepeti ini pun abang nak suruh saya buat tarian ker?..

senduk: apa? nak kenal senduk...malu lah..senduk ni bukan canteik pun..cuma berkilau dan bergemerlapan je...then nak suruh senduk buat tarian plak...malu lah..senduk mane pandai menari bang...senduk tertilawah alquran pandai lah...(terus capai kain batik n pose bersimpuh macam pompuan dolu2)...

trus pose mengaji

tapi...tolong bagi alamat kat mane pesta tu di adakan..tetiba kan...

mama dania: kak,jwb la soalan aku ini....ko dri kategori senduk yg cm ner...hehehhee,senduk kayu kah?besi kah?keluli kah.....?

senduk : kop kenape?...nak yanya lagi ke uolsss..mesti lah akak ni kategori senduk emas di raja..perlu akak di kategorikan sebagai senduk kenduri uolss...

di ulangi yer senduk di raja

kisahnya begini...kak bed cakap muka akak ni macam senduk..sebab tu akak di panggil senduk...tapi akak x kisah..sebab name senduk itew lah buat semua orang kenal akak sape..gitew...

fred: erm.. tlg nk jwab satu soalan, yg pasal dok ngata lembut2 sgla nih.. jawapan mudah n senang tuk difahami... "lmbut xlembut laa, tonggeng tgok, ngandung xngandung,.." sekian..

nampak pondan dan lembut sangat ke akak ni?

senduk : ala akak dah x heran lah soalan tu..tu soalan mencabar kehebatan akak tu...ape yang akak leh cakap... kalau ko keras sangat ko mampu ker uolsss!

amris: Ruangan masalah rabu nie..punggung sy suka sgt mencerca sy ketika sy tidor..bgaimana sy bole megatasi prob. ni whai kak senduk siantan

senduk: ape bontot ko mencerca ketika tidur?..setahu akak mulut je pandai mencerca...adakah bontot uolss juga pandai berkata2 uolsss

maksud uolss macam ni ker?

dan ade kah uolss mempunyai permasalahan dengan bontot uolss... akak kurang paham soalan di sini yer...adik ...ape pun akak agak2 lah ko ni selalu kentut di waktu tido kot..ape ape yang akak leh sarankan..ko tampal je bontot ko pakai plaster kuat..ape lagi diam lah dia nanti...

che rohu: ni lagi satu soalan muhibah...kak senduk apa pendapat buah dada..oppss silap buah pikiran kak senduk tentang saluran stesen tv kat tanah melayu ni..dok bukak tv 1 2 3 9 sme cerita seberang..

akak malas lah nak cakap banyak..akak bukan orang seni tempatan uolss..

senduk:... ooo pasal drama...mmm ok syed ali sila bagi komen uolsss....

bagi akak..akak mmg kurang gemar cerita seberang ni...balik2 ulang2 seratus kali...lepastu cerita yang patutnya 5 minit leh jadi 15 episod...shot2 yang dia buat tu melampau2..cerita nya sama...

balik2...kalau yang baik akan bodoh dan di tindas..orang kaya mesti jahat dan berkuase..lepastu bila si baik dah dapat balas dendam..balasannya light2 je...bosan akak uolsss...cuba lah buat cerita pasal pokok bayam ke..orang naik basikal ker..lain dr yang lain...

che rohu: kak senduk i ada soalan wajar ke kite letak muke hanjing kite kat dalam planetromeo.com dan belagak omputih letak gambor cik nek kite kat dalam 2..

senduk: berlagak omputih tu biase uolss...akak pun selalu berlagak omputih walaupun akak ni kategorihitamnya macam bontot kuali...

buat lah cam ni..x reti2 ker?...

akak syak ni jelous uolss...ape lagi uolsss..ko ambik2 gambar banyak2 then photoshope kan..macam akak selalu buat..opssss

pasti ko nampak cam omputih gak...akak pastu omputih pun jelous tengok ko lebih omputih dr mereka...

Puteri Pondan: Kak Senduk, sy nih jenis yg kuat sentap. Selalu sentap ngn kengkawan. Tp masalahnyer sentap sy sekejap, kwn yg sentap lelebih n nk saya gak pujuk. Pastu sy ckp sket kne label Drama Queen...

senduk : nyah mak nak tnya ko...ko sentap ko dapat duit ker?...koa kan lebih kaya ker..tidak uolsss...

meh akak tampar ko sikit..

buat ape nak sentap2...kalau ade rase sakit hati cuba luah kan..kadang2 kawan2 kita ni x tau kita ni sentap ngan ape yang rase....ko jagan lak bila ko sentap ko diam jadi patung berhala..ko rase orang tau ke ko ngah sentap...akak ade ramai kawan yang kuat sentap..tap dia bg tau akak yang diorang sensitip ..so akak leh kawal pencercaan terhadap mereka...

macam kak bed..antara orang yang susah sentap..tapi kita ade batas2 bila bercakap ngan orang....dik oiii...biar lah orang nak lebel kita drama queen ke ape..yang penting ko kena bg tau yang ko sentap ke tidak ker...yang penting ape ada dalam hati ko tu...

kalau ko diam..ko rase orang dapat tau ker...

p/s: akak sebenarnya kurang sihat..ape pun akak miss uolss...

19 comments:

rizz said...

kelazz gmba aaron aziz tu hahahahk!!!

notsobad251 said...

akak, very da professional komen akak kali ni ^____^

AzlanMD said...

hahahaha.. FUNNY... :)go go Kak Senduk..:)

Hezesuze said...

kategori senduk emas di raja....wah gtew! emas ek...kikikiki

haaa jwp n3 kali ni mmg besh brbanding dulu2...hehe

go go kak senduk...teruskan ler usaha murni mu itew tuk jwp2 soklan2 dri weols kekdahnye...

Anonymous said...

ala kak senduk, agak bosan disitu tanpa komen yang cerca dan puaka, as long as sume mesti la tau kak senduk tulis camtu hanya la hbersiafat gurauan, teruskan mulut puaka kak senduk hahahaha

arep said...

get well soon nok...

Anonymous said...

betul ler kak senduk..kami suka jawapan yg puaka2 dn emo2...tknk jawapn cantek2 dan molek2..nie semua blogger yg pakai tudung hijau tuh lah punya pasal..

tp mgkin gak sbb kak senduk tk sihat kan..get well soon.

♥ roses ♥ said...

hye.. salam ziarah.. ;)

DinaGagah said...

Boss kak senduk kan mcm aoron aziz. ok..baru sya faham..rpanya bos kak senduk yg ajukan soalan tu?

Anonymous said...

Merujuk kepada sesi ruangan konselling kak senduk, sy ni tak la berapa ada masalah sgt. Tp sy ade beberapa soalan yg agak mushkil... harap kak senduk dpt jwb segala kemushkilan yg melanda diri ini berabad lamanya...
(1) kalo pondan masuk tandas, dia msk tandas laki2 ke pompuan?
(2) sy pelik la, kalo la pondan2 ni btol2 nak jd pompuan, nape mereka x pakai tudung eh? menutup aurat ala2 wanita solehah gitew... ni tak, mst nak dedah sana, dedah cni... ko ingt ko tu cantek?? ish3...

Anonymous said...

ader ker akak senduk terkene penyakit selsema babi... baik pego soal siasat dgn doktor kat spital... kalau dibiorkan nanti merebak

@LiYaNNuaR said...

miss u 2345678910000 (",)

cikkai said...

kak senduk didatangi period ke? get well soon.... =)

WALI SONGO said...

Saya ada soalan.
Kalau Pondan tetap kena masuk tandas Lelaki sebab pondan2 bukannya berangan ada puki.

Tapi..Tugas betina adalah menjaga laki di dalam rumah dan jaga puki dan mengangkang untuk laki kan? apa pulak ceritanya dengan betina yang pergi kerja atau betina yang tak bertudung? Perlukah dia menjadi lelaki? sebab lelaki memang tak pakai tudung kan?

Pondan juga adalah sebahagian dari lekai.. jadi Allah wajibkan auratnya didedahkan.

Anonymous said...

assalamualaikum wahai ahli neraka kak senduk...insaflah kamu sebelum kamu disembahyangkan...ingatlah kamu tidak kekal lame kat dunie nie....ingatlah tuhan yang maha besar...walaupun naluri kite lembut,kite masih boleh berubah...GO kak senduk yang manis ayu bab bidadari di tepi longkang

Anonymous said...

Assalamualaikum, Apakah Hukum melakukan onani?


Berikut adalah jawapan yang pernah diberikan oleh Syeikh Dr Yusof Al-Qaradawi :-

Kadang-kadang darah pemuda bergelora, kemudian dia menggunakan tangannya untuk mengeluarkan mani supaya alat kelaminnya itu menjadi tenang dan darahnya yang bergelora itu menurun. Cara semacam ini sekarang dikenal dengan nama onani (bahasa Arabnya: istimta' atau adatus sirriyah).

Kebanyakan para ulama mengharamkan perbuatan tersebut, di antaranya Imam Malik. Beliau memakai dalil ayat yang berbunyi:

"Dan orang-orang yang memelihara kemaluannya kecuali terhadap isterinya atau hamba sahayanya, mereka yang demikian itu tidak tercela. Tetapi barangsiapa mau selain yang demikian itu, maka mereka itu adalah orang-orang yang melewati batas." (Al-Mu'minun: 5-7)

Sedang orang yang onani adalah melepaskan syahwatnya itu bukan pada tempatnya.

Sedang Ahmad bin Hanbal berpendapat, bahawa mani adalah barang lebihan. Oleh karena itu boleh dikeluarkan, seperti memotong daging lebih.

Pendapat ini diperkuat oleh Ibnu Hazm. Tetapi ulama-ulama Hanafiah memberikan Batas kebolehannya itu dalam dua perkara:
Karena takut berbuat zina.
Karena tidak mampu kawin.

Pendapat Imam Ahmad ini memungkinkan untuk kita ambil dalam keadaan gharizah (nafsu syahwat) itu memuncak dan dibimbangkan akan jatuh ke dalam haram. Misalnya seorang pemuda yang sedang belajar atau bekerja di tempat lain yang jauh dari negerinya, sedang pengaruh-pengaruh di hadapannya terlalu kuat dan dia bimbang akan berbuat zina. Karena itu dia tidak berdosa menggunakan cara ini (onani) untuk meredakan bergeloranya gharizah tersebut dan supaya dia tidak berlaku zina.

Tetapi yang lebih baik dari itu semua, ialah seperti apa yang diterangkan oleh Rasulullah s.a.w. terhadap pemuda yang tidak mampu berkahwin, iaitu kiranya dia memperbanyak puasa, dimana puasa itu dapat mendidik beribadah, mengajar bersabar dan menguatkan kedekatan untuk bertaqwa dan keyakinan terhadap penyelidikan (muraqabah) Allah kepada setiap jiwa seorang mu'min. Untuk itu Rasuluilah s.a.w. bersabda sebagai berikut:

"Hai para pemuda! Barangsiapa di antara kamu sudah ada kemampuan, maka kahwinlah sebab dia itu dapat menundukkan pandangan dan memelihara kemaluan; tetapi barangsiapa tidak mampu, maka hendaknya ia berpuasa, sebab puasa itu baginya merupakan pelindung." (Riwayat Bukhari)


Dipetik dari kitab al-Halal wal Haram fil Islam

Walaupun demikian, berikut adalah ulasan lanjut saya ( sila buka ) :-

Terlalu banyak persoalan berkenaan onani ini. Kotak email dan ruangan komentar di web saya ini juga tidak terlepas dari pertanyaan seumpama ini. Ada sebahagiannya terpaksa saya dan admin 'delete' kerana bahasa dan bentuk soalannya yang kurang sesuai.


Antara soalan-soalannya :-


1) " ...ustaz, saya ada masalah yang menimpa diri saya semalam iaitu saya telah melakukan onani di siang hari bulan ramadhan."


2) "Assalammualaikum... Saya sudah berumur 24 tahun, saya sering beronani sebelum ini sehinggakan dalam satu hari pernah saya buat perkara keji ini sampai 3 kali oleh sebab terasa ghairah melihat perempuan yang seksi.


3) "Saya tidak dapat menahan lalu saya melihat gambar porno untuk memuaskan nafsu saya dengan cara beronani. Dan ini pernah berlaku pada siang hari di bulan ramadhan.apa yang saya perlu buat dan apakah hukumnya serta hukumannya."


4) "Saya juga ada masalah pasal onani ni oleh kerana terlalu menyesal dah perbuatan saya, saya telah bernazar untuk berpuasa 1 hari bagi setiap kali saya beronani."


5) "Salam..ustaz adakah beronani perlu mandi wajib? apa bezanya air mazi dan mani?adakah kedua2 tu ada pada perempuan? harap ustaz dapat jelaskan.terima kasih"


6) "Salam, saya sudah berkahwin tetapi tinggal berjauhan dengan isteri..kadang kala apabila teringatkan isteri saya, saya merasa ghairah dan kadang kala sehingga melakukan onani..apakah hukumnya?"

Anonymous said...

kak senduk free x mlm nie...i nak brjmpe tau...i nk tau mcm mne nk jd rse first night....

Anonymous said...

kak senduk, ni bkn cerca... tp maya nk g taw nasib sorang penyanyi (kajol kota bharu) yang msuk paper metro tmpoh hari, dia ni (PLU) maya kesian nasib dia... di hina di cerca... dan mmg jiwa n naluri dia nk jd kajol,,,"i mean lady boy" biar je la... orang2 yng duk cerca diaya prnah ke tau apa dia rasa, prnh ke duk kt tmpat dia... maya benci dgn mereka2 yang mulut longkang hanjenggggg tu...

Anonymous said...

aku ni hisyam,
batang aku dia tumbuh bulu hingga ke kulit yg doktor sunatkan tu, bile nk main ngn awek aku..aku cukur la... tp dia kata pedih.kesan cukur tu trkena pepet...ada x ubat anti bulu ?

Let's SHOPPING Uollss!