ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Friday, 18 April 2014

Anak Makcik Paridah Buat hevoc

Hey uollsss

Gila lah sebulan x update... mmg akak x sempat nak update sundel. ngan komputer rosak.. manakan pula internet opis akak yang cam lahanat lembab...

rating trus menjunam uollsss... trus org x kenal dah kak senduk...

ari ni akak nak cerita tentang tudung Makcik Paridah...

walau dah habis dah cita ni tapi aku nak citer gak...

sanggup x korang pakai tudung mahal nak mampus tapi.... jawapannya..kalau ko ada duit ko punya pasal lah... akak tengok ramai gila kot orang beratur nak beli tudung makcik paridah.. akak syak tudung dia ni ada build in aircord lah dalam dia.. 

what is so special about tudung makcik paridah ni?... design?... jenis kain?... model mata buntang dia?

kalau nak ikut bukan cantek sangat pun tuduk makcik paridah ni..sebab bertingkat2 warni2 jer...

setiap jenis tudung..x kira lah makcik paridah ke..makcik markonah ke..apa ke..semua ada keistimewaan dia..kalau ko rasa ko bapak kaya..ko beli lah mahal..nak bergaya punya pasal..kalau ko tu sedeeeeh dintis meskin kedaung..ko pakai je lah tudung bawal jer... yang penting pakai tudung...
cuma akak rasa tindakan anak makcik paridah cakap..pakai tudung ikut kemampuan tu bersebab... ada betul dan ada salah...hey makcik paridah...nasib baik anak menantu ko meletop..kekar abg sado..sama muka ngan ex's laki akak...kalau x akak dah hanjengkan cecukup dah....

Tambahan RM 30.00 untuk ropol dan anda akan mendapat RM 1.00 untuk setiap pelempang yang anda berikan...


" pakai tudung bukan ikut kemampuan..pakai tudung ikut syariat"... kalau ko jawab cam tu cik buntang...mesti orang ramai sayang ko... 

cuma akak rasa tudung dia ni agak mahal lah..tapi kalau ramai yang mampu beli apasalahnya... kalau dah ada nama..orang dah kenal...ko reka tudung pakai kelambu buruk..lilit2 lapis2 bertingkat2 warna-warni pun orng beli..lagi2 model dia cik mata buntang..comel gitew

sebab kan kata2 cik buntang ni..ramai yg sentap nak pakai tudung makcik paridah...


cam ni lah makcik paridah..akak ada idea...apa kata ko reka tudung yang mur mur sahaja.. mampu milik katanya... mesti ramai gila akan beli dudung ko...murah2 sudah...50 hengget ke bawah 50 hengget ke... x semua orang mampu nak beli tudung ko yang herga emas ti makcik paridah oi... ramai gak makcik2 keje jual apam balik yang hengen kan tudung ko...

bila ko jual murah ramai le beli..sekali gus ko menggalakkan semua orang pakai tudung...

bukan apa ..tudung ko tu menarik...sbb tu lah orang berebut sanggup berkemah bagai kat depan kedai ko..tapi sapa yang berkemah tu mmg gila bangang lah..gara2 tudung ko sanggup beratur..wei cik kak bangang baik ko p beratur nak p dengar ceramah agama kan bagus...

lagi satu..makcik paridah...x yah lah ko nak rampas2 bagai tudung orang..orang tu pun nak niaga...kes tiru ke..ciplak ke..tu blakang cerita lah...walau macam mana banyak pun org ciplak tudung ko makcik paridah..jualan tudung ko tetap melonjak naik...tetap keuntungan juta2 sebulan...bila orang ciplak tu maknanya tudung ko populer... ada ke ko dengar orang ciplak tudung kak senduk..haderrrr?

kalau ko nak rasa hebat lagi..ko sedekah tudung2 ko tu kat umah anak2 yatim ke..umah orang tua..mesti lagi berkat kot..insyallah rezeki lebih baik...dr ko rampas..buat orang doa ko lingkup je...

ingat makcik paridah..hidup ni bagai roda...mana tau nanti ada makcik senah reka tudung lagi meletop lagi murah ... orang rerebut beli...baru ko rasa langit tinggi rendah...

lagi satu cik buntang..x yah lah ko feeling hidup sangat nak p bagi tau orang yang ko ada 1000 tudung bagai..x pernah pakai tudung yang sama... tu kan menunjuk2 namanya..kalau ko tudung ko tu labuh tutup dada ikuk syarak lain cerita...ni kalau setakat tudung pelangi ada 15 tingkat tu...ujung taun dah x intrend dah... baik ko p sedekah tudung kat yang x mampu lagi bagus...

ingat ari ni kita kaya..x mustahil satu hari nanti kita leh lingkup...

makanya makcik paridah..ko pikirlah maketing terbaik utk pasarkan tudung ko dr ko tutup periuk nasi orang lain... buat tudung mampu milik..insyallah cik senah yang duduk dalam gua tempurung pun pakat beli tudung ko...

akak doakan semua baik seperti sedia kala... jangan sampai orang boikot produk ko sudah...

anyway..abg fizo... kak senduk sentiasa mencintai badan kekar mu..tetiba..

bye

32 comments:

Miss Brenito said...

erk tetibe... tetibe sangat ending begitu ko kan kak senduk... hahahaha

Kak Tie said...

amboi kak senduk..peminat abg kekar rupanya..hihi

fateem fatima said...

ntahhh!!tetibe cenggitu lakkk ending diaaaa hahahaa!!

laboost said...

kak senduk...aku ciplak tudung kampuchia ko...mmg jd bahan lawak la kalo aku pkai tdg mcm kampuchia tu...hahaha

Kniedaz said...

mahal pun org beli..tapi kalau labuh lagi...lagi bagus..huhu

Suria Lekatlekitgurl said...

kak senduk ko marah ceo peridah pasal tudung ke pasal rampad fizo omar dari ko.wakakaka larikkkkk

kindaichi kid said...

mohon kak senduk cipta tudung brand Kak Senduk....confirm ramai yg beli...

Yong Wani said...

aah...dgn brand 'the senduks'...comel ape!

marguerita said...

motip tetiba ending sebut abang pizo???hahahahaha.

[n a j e e b] said...

alaaaaa.......tak cukup pedas punnn...bias niii....sebab ko tesss kat fizo kan kakkk??? hahahaha!

Syakirah Azmy said...

Wah...hepi ending gituew...akakakkaka

Orked farhanna said...

Kak senduk laharkan si macik pareedah ank branak sbb kes rampasan si pizo . Stakat kes tdung tue sipi2 je pansnye . Hahaha curlass kak senduk carutkan dorg

Mawarkelabuasap said...

saya mendoakan senduk mendapat hidayah untuk bertudung suatu hari kelak.

waiem said...

Tengok Dolah Hapak tingat kak senduk

Anonymous said...

I setuju pasal tudung mahal tapi kalau ikut etika tidak boleh guna waktu pejabat atau aset pejabat untuk kegunaan peribadi.... Maapla kak senduk. Jgn sentap ye. Hanya ingatan. Sekian.

Kak senduk said...

Anonymos ... Sorry ek. Pernah x dengar auto post..or schedule post.... I x hadap le guna barang opis yng internet nak bukak email pun lembab tu.... Lagikan pula nak berblog. Sedehhhhhh

Umah i ada unify yer.. Seribu kali laju dr opis i nya internet. Hp i seratus kali canggeh dr internet opis i..

Tolong jgan feeling hidup yer..

Anonymous said...

woi senduk ko tu bila nk pakai tudung hah free je kansz, x ingat nak mampos ke sundel, tu bukan anak paridah yg cakap la wei pekerja die yg reply msg tu, ade 5 hekor sundels yg jadi admin fb paridah tu, x pasal2 mawar pulak kene.anak paridah tu nk beromen ngan si fizo tu pun x sempat uols

Anonymous said...

kak senduk, mohon tgk iklan fareeda ni. kuang hajo sgt


http://www.youtube.com/watch?v=DCxuwvAZ-Ac

Kak senduk said...

Iklan ni sedeh sgt

Anonymous said...

Tabik spring kak senduk..makcik paridah tu sentap je lebih..mcmla tudung dia tu bagus sgt..berlambak2 org tiru tudung ariani..tp ariani x prnh pun rampas..

Hazrey said...

Lama tak update. Eh mengata dulang kan. Ahhaha ending mcm.. Hmmm. Haha.

muzaffar said...

perniagaan bumiputra melayu, sepatutnya orang melayu bangga. dia kaya raya kerana usaha gigih dia n keluarga dia mengapa kita nak kutuk n marah, kalau mahal janganlah beli, belilah yang yang mampu dengan kita.

Anonymous said...

nasib baik saya tak pakai tudung ... tak yah nak gaduh gaduh

Satu Nama said...

kak senduk... aku takut nnt fizo omar patern kan burger dia pulak...aku tgk dh ramai buat mcm sama je...hahaha

Satu Nama said...

kak senduk... aku takut nnt fizo omar patern kan burger dia pulak...aku tgk dh ramai buat mcm sama je...hahaha

Sally Rahim said...

Heheheheheh kebabommmsssss

Anonymous said...

tak guna bertudung beraneka rupa dan warna kalu amal ibadah pun hadoo sajorrr....

Anonymous said...

orang tak marah tudung fareeda tu mahal (walaupun tercetus bibit2 tak puas hati bila tengok harga)...

sebab orang tau ...tudung tu mahal sebab tudung tu eksklusif...takkan nak marah diri sendiri sebab tak keje kuat2 supaya mampu beli tanpa komplen...takkan nak marah hasben sebab tak keje kuat2 supaya ada duit lebih nak belikan tudung mahal2...takkan nak marah anak2 sebab suka susu enfalac RM90 satu tin seminggu.

tolak cerita "mampu" la kat sini...kalau dah minat, mahal macam mana pun kau beli kan. kau akan usahakan untuk beli selagi hayat dikandung badan. biarla naik kuning tudung putih fareeda yg kau beli tu tapi kau tetap sayang.

hampir majoriti perempuan melayu bertudung minat tudung kau...sebab tu ade harga pre-loved...yang orang marah, orang femes macam kau tokey tudung tak sensitif terhadap perasaan peminat2...kau amik semua perasaan bibit2 kat atas tadi pastu ko gaul dengan statement FB kau...itulah resipi kemarahan orang.

sebelum ni ada orang sanggup amik personal loan bank islam nak beli tudung kau. dengan statement baru2 kau ni, orang nak beli pun malas...tawar hati... sila salahkan admin FB kau tu ye kalau bisnes kau pun melingkup. business woman katanye, take charge tak mau.

#1 rule of business. CUSTOMER SATISFACTION.

Anonymous said...

kak.senduk pakai tudung labuh x.

tifaanvar said...

mane komen saya sblm ni hoiii...

Cikgu Norazimah said...

CN sokong sangat2 entry ni, mmg agk pelik orang sanggup berkhemah bagai untuk tudung yang mahal tu, CN tak sanggup ! pakai jela tudung bawal RM3.50 bila beli borong ! huhu

Anonymous said...

heyyy ...akak...fizo tu bottom tau...ahakss

Let's SHOPPING Uollss!