ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Sunday, 5 July 2015

Profesor yang bangang dapat menjamin masa depan yang cerah

Mmg bangang

Tu jer yang akak leh cakap...kenapa lah banyak sangat manusia bangang sekarang.. yang paling banyak yang bangang lah pulak dr golongan menteri dan orang2 ternama... mmg skarang ni kalau nak jadi menteri or cendiakiawan ni " syarat wajib mesti bangang ke?" 

bingai mereka ni berjangkit2 plak.. satu2 di kluarkann

ada dalam satu rancangan bual bicara ..menjemput sapa thah pakcik pakai baju batik ni yang memberi cadangan cara mengurangkan kos sewaktu sambutan hari raya.. akak rasa cadangan dia adalah satu cadangan yang paling bernas dalam dunia..menitik air mata akak baca diorang pos kat pesbuk... super bijak...

kalau menteri pendidikan kat oversea sana dengar mesti dia amik ni buat silibers pembelajaran.. cara2 menjadi bangang seumur hidup tajuk dia...

bila di tanya bagai mana cara nak kurangkan perbelanjaan di bulan perayaan dan dalam kegawatan ekonimi terutamanya raya yang bakal menjelma..jawapannya adalah seperti gambar berikut...



hey bongok..kenapa ko x cadangkan je raya taun ni di batalkan ... x pun hapus kan semua cuti yang ada kat malaysia ni..supaya kita leh kerja dengan tekun sehingga lumpuh....

kalau ko xde kampung ...ko punya pasal lah x nak balik kampung kan.. 

cuba lah cakap menggunakan common sense sikit.. gunakan otak yang bijak pandai..jika dah di panggil untuk beri pendapat dalam tv ni mesti lag dari golongan yang bijak pandai kan... x kan stesen tv nak panggil seorang yang gagal spm 38 kali... mendapat anugerah bangang peringkat daerah dan tokoh bangang 2015 kannnn... 

 tapi bila ini yang kluar dari mulut dia..adakah kita rasa dia masih lagi bijak...kalau nak idea bangang aku pun leh kasi...contoh

1) start jalan kaki dr sekarang bagi yang kampung jauh bagi mengurangkan minyak... bagi yang kampung sabah serawak pulak...buat rakit or buat latihan renang setiap hari..so boleh buat acara kuak kupu kupu ke kampung berganti2 tanpa henti...

2) kalau x nak bayar tol... cadangkan balik kampung guna skateboard... upih pinang ... basikal ..mengesot

3) bina kenderaan dengan canggeh dengan teknologi air liur ...so orang leh ludah ramai2  dalam tangki..

4) tukar status dr manusia kepada mentibang laut...x yah keje x yah raya


pelik lah orang sekarang... makin lama makin bangang.. pening akak di buatnya...

lepas ramai lah jenerasi muda x nak p sekolah sebab bangang dapat menjamin masa depan yang cerah.. silap2 kalau terlampau bangang leh jadi menteri... contoh dah ada.. ikut je lah jejak langkah...pasti berjaya

9 comments:

Suria Lekatlekit said...

Wajib bangang.. tak bangang tak menteri malaysia katanya. Bangang lambang keunggulan menteri2 & pakar2 di Malaysia. hahahhaa
terkini >> KISAH SEBUAH RUMAH SEWA YANG DAH 10 TAHUN

Khalid Kyle said...

kebongokan die ni selevel dgn menteri GST, ops terngumpat lak tapi ayahanda maslan dah wat statement ritu maafkan sume insan2 yg mencerca beliau di bulan Ramadhan ini, mulia kan :)

Bersyukurlah rakyat2 picisan sekalian, Malaysia masih amannn

with love,

BIK MAMA.




Sufy said...

Kesian ibu bapa mengharapkan anak2 oulang beraya lagi sedih bila dgr org berilmu cakap mcm ni hmm

Anonymous said...

Assalamualaikum kak,

dah dengar keseluruhan bual bicara dia nie tak? tak elok rasanya nak bambu dia nie dengan ucapan bangang bodoh semua tu.. sorry lah.. saya pon x niat nk tegur whatsoever kak, masing2 dah besar dosa pahala jaga sendiri..

tp kalau dengar betul2 dia cakap, kalau lah balik kampung tu membawa mudharat pada si polan, contohnya, kena tukar kereta baru, baju semua baru, kalau tak tukar kereta baru jiran cemuh dan kita sedih, baiklah tak payah pulang beraya.. tapi kalau x mudarat, balik jelah tiada yang menghalang... org kita skrg ni nak sambut raya pon dah takde wasatiah padahal semangat ramadhan dan syawal tu yg kita as muslim patut ambil..

saya tulis panjang berjela ni pon saya pon tatau kenapa.. maybe kesian kat pakcik dalam tv tu (yang mmg betul2 berilmu pada pandangan saya), kena hentam maki dengan org lain.. bahaya betul dunia akhir zaman.. x pasal2 pakcik dalam tv ni terpalit fitnah akhir zaman... dia hurai panjang lebar.. orang ambil sekerat2 dan viral.. tp yelah saya pon x salah kan akak, maybe akak pon stress semua harga naik... eh kesimpulannya saya pon x salahkan sapa2..

oklah kak selamat hari raya.. semoga makin tenang akak selepas dah marah2 pakcik nie ye...

Luna Syafiqah Huda said...

Kalau bangang cenggini pon next election ade org vote jugak utk Si Bangang & Co ni- tak tau la sape yg lagi bangang kekdahnyer yer tak? Yg sedeynyer bile melihat kebenaran sungguh terserlah di hadapan mata bahawa yg menyusahkan dan menjahanamkan org melayu tu adalah bangsa melayu jugak- sungguh marbeles!!

AST said...

hhaha mmg bangang pon :p

inspekta said...

Thanks kak clarify..i feel pity for them to jump into conclusion without hearing the whole story..tak sokong memana party or menteri,cuma this is how social media can really manipulate things out of nowhere..tak pasal2 kena carik kat padang masyar nak mintak maaf ..good luck le

inspekta said...

Thanks kak clarify..i feel pity for them to jump into conclusion without hearing the whole story..tak sokong memana party or menteri,cuma this is how social media can really manipulate things out of nowhere..tak pasal2 kena carik kat padang masyar nak mintak maaf ..good luck le

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

Let's SHOPPING Uollss!