ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Monday, 30 March 2009

surat untuk kak senduk


KeSisi Kak Senduk,

Saya telah menganggap Kak Senduk macam Pokok Tanaman saya sendiri. Oleh itu, setiap hari saya akan mengikuti perkembangan Blog Kak Senduk (termasuklah perKEMBANGan badan Kak Senduk juge) Errkk!!
Sepanjang saya mengikutinya..(diantara dua tadi..), saya telah terpikat ngan Kancil Idol yang pernah diWawarkan Kak Senduk satu ketika dahulu...Iskk..Iskk..Alangkah Happynya saya pabila pertandingan itu diadakan..owh! owh!..Walaupon tak dapat ikott serta (sbb penganjur xbagi org luar ikot kan ? kan ? kan ?..xbaek tauu..) saya ttp menyokong pertandingan tersebut. Almaklumlah teringin nakk tengaok Kak Senduk kecutt camnerkan? Hehehehe..

Namun, hati saya sedeh tau, tatkala Program itue Dinch jadi (pinjam ayat satt..).
Bagaimanakah saya nak dapat tgk Kak Senduk kalah, klu pertandingan tue bangkrap???? uwaaa..!!
Lalu, saya yang secara xlangsungnya mengikuti pertandingan itu secara core2 (pinjam bhasa hindustan satt..), pon telah mendapati berat saya naik 2KG tatkala pertandingan itue tenggelam!!! Uwaa..!! Sedeh tau..org penat2 diet..bagai nak rak tolak itue...tolak inie..last2 naik 2KG!!

Saya ngan tiba2 mengambil langkah Berak Obama yang telah pon berjaya menipu berjuta2 rakyat Amerika itue..Saya buat kempen Uollss..!!
Kempen saya bertajuk "Say No to Foods at Night!!"
Saya rase Kak Senduk ponn dah tau tujuan ape kempen ini dibuat kan ? kan ? kan ?
Sokongla Kempen inie Kak Senduk...Tebuslah kekalahan tanpa bertanding mu yang lepas ituee..

Jomla..Jomla..Kak Senduk & uollss sekalian...Jomla join kempen ini..
Saya tidak menjanjikan apa2 hadiah...
Saya tidak menjanjikan kejayaan Xpress..
Tapi, jika Kak Senduk & Uollss sanggup mengikuti kempen ini, saya yakin satu perkara akan terjadi...iaitu:
PERUBAHAN!!!! CHANGING UOLLSS!!!

Sekian.
Masa Untuk Menguncup!

Andy Abdullah la Uollss..
http//ndabdullah.blogspot.com



hye andy,

terima kasih kerana mengemail akak berkenaan kempen "Say No to Food at Night"..akak amat berbesar hati kerana uolss sanggup ajak akak join bersama kempen ini..adakah uolss nak jadikan akak duta kempen ini...kalau nak amik jadi duta harus kena bayar royalty uolss..sebab itew adalah syarat2nya...andy juga ada mengatakan akak ini ibarat pokok tamannya sendiri..

oleh itew mari kita menggunakan kata ganti tumbuhan untuk menjawab soalan andy tadi...kalau tumbuhan akak telah memilih buah sentul sebagai ganti diri akak...ops jangan lupa oleh kerana uolss agak tembam2 so andy akak gantikan dengan tembikai...

sape yang bangang tu..ini lah buah sentol uolss

di sini akak sentol nak bg tau tembikai...bukan niat akak sentol nak saje2 je lupakan kancil idol itew...tp ini arahan penaja pertandingan si petai...petai telah membatalkan pertandingan kerana sebab2 tertentu...sedangkan akak sentul amat gigih mengancilkan diri...mmg brengset tul si petai tu tau...tau tau je si petai telah berada di kenya atas urusan kerajaan katanya..

akak sentul tau yang tembikai amat gembira kalau dapat join pertandingan ini kan..tp syarat pertandingan kancil idol adalah mengkehendakan hanya tumbuhan exotic je yang leh join..so uolss tembikai x leh lah join...dan tembikai juga mengatakan yang tembikai ingin melihat kak sentol kalah..hanjeng ko kan..kak sentol gigih tau...

sampaikan kak sentul telah mengugut mak kak sentol supaya membuang segala bekalan karbohidrat di dalam rumah kak sentol..so family kak sentul hanya memakan kekacang je uolss..so weolss dah jadi cam arnab uolss....kak sentol berbasikal bagai nak rak sampai basikal itew roboh uolss...ujung kak sentol dapat arahan pertandingan di batalkan...sentap kak sentol....oleh kerana kak sentol telah sentap dengan si petai kak sentol mengadakan sesi suap mensuapi dengan kak labu panas...

sebab kancil idol di batalkan..kak sentol ngan labu panas sering mengadakan sesi suap mensuapi...

kak sentol x nak kembali gajah balik uolss kak sentol serik dengan cacian semua anak2 buah2an yang meneugur betapa gajahnya kak sentol..mestilah anak buah2han itew nakkan buah2 yang kancil je kan...kak sentol pun nak anak buah2an yang comel2 dan tidak gemok..tp satu bahagian je yang kak sentol suka bila ianya gemok..bahagian ini!

akak cuma suka gemok di bahagian ini sajorkk.....oh pengsan...

kalau tembikai nak tau...selain kak sentol yang kecewa sebab pertandingan tu di batalkan ade lagi tumbuhan yang amat kecewa..sape lagi kalau x si brokoli...brokoli amat kecewa sebab dia dah berapa lama berdiet sampaikan nasi pun dia lupa nak eja dan lupa rupa bentuk nasi..kesian kan...dia mmg beriaya nak menang hadiah kancil idol itew..mungkin kak brokoli nak guna duit kemenangan untuk melancong ke luar negeri agaknya...ujung2 adoooo...begitu juga dengan cik kerdas..dia pun x makan..siap hirup bertong2 air daun inai sampai rupa dia dah merah cam inai dah uolss...sian dia...sabar yer kerdas...

kak sentol sekarang ni dah makan bagai nak gila dah...x diet dah...so bila tembikai nak buat kempen ni..kak sentol amat berbesar hati nak join...tp semalam bila kak sentol jumpe kawan lama kak sentol..dia kata kak sentol dah kurus dan slim macam supermodel..adakah kawan kak sentol itew propa , buta or mmg betul kak sentol mmg dah kurus...trus feeling kancil...

tp ape pun cik tembikai...kak sentul akan mengajak kak nangka (mengajur gajah idol), kak brokoli, si petai, labu panas dan semua tumbuhan yang ada ikut kempen tembikai...tembikai sabar yer..sebab tembikai ni kan penyejuk dikala panas..kalau ngah panas minum air tembikai kan sedap uolss....

semoga tembikai tabah menghadapi rintangan hidup..setakat naik 2 kg tu x mendatangkan hal lah..kalau nak di bandingkan dengan kak nangka yang beratnya sekali naik 5 kilo tau..tp dia tetap cool dan menganggap kegemukan itew sebagai satu feshion...syabas kak nangka...

semoga kita bertemu di lain siaran...jumpe lagi...

yang benar,
Siti sentol
(setia usaha kela buah2an exotix kenya)

12 comments:

~Eila @ Along~ said...

arrrr...sentol dah..tembikai dah..nangka pun ade..sy ni ape ye?? ermm..ribena laaa...buleh?? hehe..exotic jugak pe....

rizz said...

hahahah klka la bce entry ni kak senduk!..rizz nk jd bluberry lah ahhahahh

Umie said...

kat kampung saya pulak panggil buah setoi... hehehe...

pandai kak senduk bg gelaran nie erk... mmg sgt eksotik buah tu...hehehe

kalau x bole kawal makan senang je kak... psiko cara makan tu... caranya cuma makan dalam mangkuk...bukan mangkuk tandas mahupun mangkuk ayun... mangkuk sup yg sederhana tu je.. erm, mcm chinese selalu mkn tu... so, bila guna mangkuk, walaupun kuantiti sikit tp nmpk mcm banyak aje...psiko kak psiko... kekekeke

mummYaeesh said...

bangang ke weols kerna tak tahu rupe bentuk buah sentol??whoops
mesti buah kerdas tu hotmama kan sbb mcm pedas2 jek bunyi nye..woohoo..

||| PöJìé PööH ||| said...

Hahaha..
Sy Kak Sentol nk kasi buah apa??

Maya Qistina said...

kak sentol,mek x kire...mek nak join gak ble kempen tue dh start nnt....

hezesuze said...

ermm ok gak dari kak senduk change ke kak sentol....hehehehe

pepun nak joint gak kempen tu...harusss uolls

atty's said...

dulu masa duk mardi..selalu makan sentol..

takutnya gemuk mcm pompuan 2 org tuh..
say no to food at Night

Cyberwira said...

KENYATAAN AKHBAR DARIPADA PENGANJUR KANCIL IDOL.

1. Kancil Idol dengan secara rasminya dibubarkan pada pertengahan bulan 3 yang lepas.

2. Sebab2 pembubaran kancil idol adalah pihak penganjur tidak mendapat KERJASAMA SEPENUHNYA daripada para peserta. Dimana pada hari penimbangan, masing2 semua buat2 muka kittun sebab takut nak timbang sebab takut tersingkir awal.

3. Hujung-hujung, pertandingan yang sepatutnya mengambil masa beberapa bulan boleh jadi beberapa tahun. Memang Kittun!

4. Penganjur juga menjadi pening dan rungsing..sebab kekasih Brokoli dari mulanya telah menarik diri..hujung-hujung nak masuk semula.

5. Penganjur cuma dapat kerjasama daripada Mr Brokoli dan Mrs Brokoli jer..sebab depa tu yang sanggup timbang sebab confirm kurus katanyer. Menurut daripada sumber yang boleh dipercayai..Mak Panas telah propa depa dengan hadiah2 yang lumayan...Bukan i cakap ye.

6. Tak dapat kerjasama daripada ARTIS dan PA nya..Maklumlah kami faham depa dok shooting sana sini.

8. Terdapat mainan kotor daripada MAK PANAS kerana dalam usaha menguruskan badan..depa dok buat acara masak2 yang sedap2 hampir setiap hari...hujung2 Mak Panas tengok je makanan tu dan biarkan para peserta Kancil Idol makan sampai buncit. Taktik ni dapat dikesan dalam minggu kedua permainan bermula.

9. Kak Nangka juga orang yang dengki..kerana..hampir setiap malam dia mengajak para peserta kancil Idol dok makan dekat ALFA...pulak tu kak nangka belanja makan semua org hampir setiap malam..tapi dia sendiri tak masuk menjadi peserta kancil idol. Motif dia buat mcm tu? sebab mungkin dia tak nak kasi para peserta menang kan?

7. Penganjur telah memuktamadkan keputusan. Maka dengan ini, Kancil Idol telah dibubarkan dan kini telah digantikan dengan GAJAH IDOL!.

honeypingu said...

hahhaa..sian para peserta..ade je yg nak dengki kt uolss yer.haha..saba2..tetap kan misi untuk pertandingan baru

hOtMaMa said...

HANJENG... MAK LABU PANAS LAAAAA!! MAK LG SENTAP DNG PENGANJUR KANCIL IDOL UOLS... MULA2 BUKAN MAIN LG.. HUJUNG2 MELARIKAN DIRI KE KENYA.. KITTUN SANGAT..!! MAK SYAK DIA JUAL PETAI SEKARANG SBB KAN KERETA DAH BESAR UOLS... APA LG.. SUMBAT LA PETAI BANYAK UTK JUAL KAN!

Anonymous said...

macam hanjeng a.k.a kittun (kalbun to be exact) yg tulis kekasih brokoli...aku jumpa org tu aku tibai kepala dia biar pecah...

Let's SHOPPING Uollss!