sesiapa yg berminat untuk beriklan atau membeli produk di blog ini boleh whatsapp ke 60173806280.

Tuesday 9 September 2014

hari2 hauk yang telah lama ku tinggalkan

Hey uollsss.. sorry lah sangat sbb telah meninggalkan blog ni sebegitu lama..

entah lah aku dah kering idea nak menulis gamaknya... sekarang banyak facebook dan intagram yang amik alih tugas berblog akak... sejak umur makin meningkat ni..nak cerca2 orang pun dah malas...rasa dosa sangat (feeling ustazah)...

mungkin masa untuk habiskan masa untuk mencari duit lebih adalah lebih baik dari merepek meraban kan.... rasa macam nak tutup je blog ni pun ada..tapi sayang sangat..banyak kenangan yang indah walaupun selalu kena hauk ngan pembaca blog ni...

tapi ada gak feeling diva bila p mana2 ade je orang kenal...kak senduk ...kak senduk... ko hader... 
tapi bila orang kenal ni ramai lah yang amik tau..mana ko p...apa ko buat.. nak cik cur pun x slamat..ade je yang kenal...gituhhhhh... 

bagus gak kan ..atleast apa kita buat ..kita akan sentiasa berhingat... x gitu sundel...

banyak isu2 semasa yang akak ketinggalan untuk di hanjengkan...contoh seperti " kiki perempuan pembuli jalanan yang menggegarkan negara ".. ko bernasib baik sundel.... kisah ko tenggelam trus dengan tragedi kapal terbang MH 17 yang meragut banyak nyawa . kalau x mmg habis lah hidup kau selamanya...

mana pula isu MH 17 sendiri... akak sedih sundel kalau setiap kali perkara ini di bangkit kan...walau x kenal sapa mereka..tapi tragedi ni mendekat kan kita antara sesama manusia gitu...

lagi satu jenuh orang semua mencabar sesama sendiri dengan " ice bucket challenge"... manakala menjirus air sejuk dan air batu ke kepala bagi create awareness untuk :

#IceBucketChallenge adalah cabaran yang di-trendingkan untuk menyemarakkan kesedaran disamping menjana dana sumbangan kepada The ALS Association sebuah Pertubuhan bukan untuk keuntungan dari Amerika Syarikat yang menjalankan penyelidikan dan bantuan untuk sejenis penyakit urat saraf yang boleh menyebabkan pesakit jadi lumpuh perlahan demi perlahan dan akhirnya meninggal dunia yang dipanggil Amyotrophic lateral sclerosis (ALS) ataupun Lou Gehrig’s Disease.

Di Amerika Syarikat, para selebriti dari pelbagai latar belakang dah buat #IceBucketChallenge ni. The challenge is, according towww.alsa.org 

"has poured a bucket of ice water over his or her head and challenged others do the same or make a donation to fight ALS within twenty-four hours."
ha! ayat ni aku copy and paste je dari blog jumie samsudin super diva divana tu yer... malas nak type lah..penat... copy sudehhhh... jangan marah jumie..nanti x chantek uollsss kalau marah...

mamat ni lah pencetus ice bucket challenge tu.. dia dan mak dia mengidap penyakit tu...sian dia tau...

sapa yang x buat challenge ni lepas di tagged selepas 24 jam diorang kena buat donation kat ALSA. apa itu ALSA..google sana ...x kuasa akak nak terangkan... makanya ramailah yang kedekut nak derma pi beli ais sekampit or gegar air batu dalam peti ais ko tu isi dalam baldi ngan air..jirus atas kepala....ko jangan gila2..makcik senah yang duduk pinggir gua tempurung tu pun buat tau ice bucket challenge ni tau... dia siap calon kan bidan kampung ngan ketua kampung lagi....

hey anak ikan kita si justin pun buat tau... hey justin..ko ngan lupa pulang periuk aku tu...aku nak masak gulai xde periuk ni..

gituhhhhhhh.... kalau nak tril skit campurkan sedikit siram..supaya bila dijirus tu leh minum sirap skali.... jangan gila2 ..ramai gila artis buat challange ni...artis hollywood pulak tu... 

akak tunggu gakk bff akak si angelina jolie challange akak buat iace bucket ni.... xde pun... rupanya dia sibuk kawen ngan bekas boyfriend akak yang dia rampas masa akak ngan dia sama2 buat filem mr n mrs smith tu... mesti ko nak tau kan akak jadi apa dalam filem tu... akak adalah body double angelina jolie ok..sbb director cakap rupa bentuk akak ngan dia sama..5% je kurang.... ko hader..."please jgn carut akak"... 

ok citer pasal angelina jolie yang telah kawen senyap2..akak ada SMS and Whatsapp dia ..." sampai hati ko lina x ajak aku.. dah lah ko rampas abg brad dr aku kan...atlest jemput lah kan"...akak ngan dia panggil lina je..sbb kawan baik kan... akak sms dia hanjengkan dia  kenapa x jemput...dia pun balas

nahhhhh rasakan ko lina


"Hey senduk...... ko jangan ingat aku x tau yer apa agenda ko...aku tau abang brad bg tau ko kan yg aku nak kawen senyap2...lepas tu ko punya jahat ko hasut anak2 aku conteng baju pengantin aku kan.. habis bahagian blakang baju aku tau...nak tak nak aku terpaksa pakai sbb nak tempak baru x sempat...kedai kak vera x nak terima tempahan lagi...aku pakai je... nasib baik press semua puji kata meletop... sorry Senduk.. abg brad dah jadi milik aku yg sah... ko boleh jalan ... sayonara sundelll"

nampaknya si lina tau perancangan akak...x berjaya nampaknya... awas yer lina... ko ingat ko boleh lepas..aku x dapat kenakan ko.... anak ko akan ku haukkan nanti... ko jangan gila2 lina ... siap ko..akan ku clorox anak ko si zahara tu nanti.. biar putih..lagi pun zahara tu dah lama dia berkeladak... awas ko lina...dendam aku akan terbalas nanti....


ok lah uollsss ..sapa nak tau perkembangan akak leh lah jengok2 fb and instagram akak... sejak dua menjak ni akak menjebakkan diri dalam dunia lakonan yang walaupun... saja nak bagi orang ketawa2 je .. simple video 15 saat dan lebih...yg sentapnya...diorang kata muka aku cam Elly Suriaty... heyyyyyyyy... i kacukan ok...i'm a diva ..i can sing!...

ape pun akak x kisah korang nak hanjengkan aku ke apa..yang penting korang happy dengan apa yang akak buat.. lagi satu doa2 lah aku rajin jengah blog ni... malas sangat... lagi satu sapa2 yang kaya raya..aku tau ramai orang yg kaya baca blog ni...tolonglah hadiah kan aku laptop satu..leh aku update slalu..sejak xde laptop ni...mmg susah nak update..hauk sangat... laptop aku tu dah almarhum dah yer...mmg x leh betulkan..motherboard telah menjahanamkan diri yer... nak beli baru x mampu sundel..sapa yang kaya leh contact aku untuk pemberian laptop baru ok...gituhhhhhh

pada siapa yang rasa aku ni lembab sangat nak update leh lah search aku kat fb... Reez Sham Yasin atau di instagram @kaksenduk... 

leh lah layan video pendek aku...orang kata kelakar... aku pun x tau kelakar ke tak..boleh... kalau x kelakar pun aku pedulik apa... nak tengok x nak tengok sudah... gitew... sampai ketemu lagi...

bye bitchessss...

20 comments:

ilmapung said...

sundel sgt kisah ko ni kak...

Anonymous said...

Puas aku buka berkali-kali nunggu kak hapdet...akhirnyer...u make my day kak senduk.lawaksss hokayyy..bye lina...ioll x nk kwn dgn u jugek sbb x hajak diva senduk ke sana taw.hehehe

ManaL said...

kkihkihhkihhhh

Anonymous said...

ahahahah kenapa ada pic kak elly suriati tu.. ahahahah sama giloz.. ahahahahahahahah

Irfa said...

okey dah folo kat insta
rindu kaksenduk menulis :0

hOtMaMa said...

chantek tak pe nyahhhhhhhh! hanjs sngt hahahhaaaa

ina ariffin said...

mmg sundel btl entry ni..keepap de gud work..hahaha

mamabeauty said...

insta pun dah follow but still missing your writing katanya..

Darling Bangla xoxo said...

hey sunduk, aku bule kasik sama kau satu laptop baik punya, tapi mau kau update satu jam satu entri la, bule ka tara bule?

bangla jaga kedai pc

MommyIZZ5 said...

kalau aku kaya boleh jer aku belikan ko laptop kak..sbb cerita ko boleh buat aku tersenyum..
aku nak beli laptop pun dah 8 tahun kumpul duit,manjang xcukup je huhuhu..
ku follow ko punya instagram yer

Unknown said...

aku suggest ku buat tabung kutipan derma utk beli laptop kak
sorg derma singgit cukup la
pembaca ko je dah beribu2 lemon, sesenang je ko leh beli laptop baru kak, pecayalah
try la idea aku yg awesome ni kak sendok oi

Julia Johari said...

Suka semua video kak senduk hahahhaha kelakar

Anonymous said...

ade x sesapa leh sponsor lappy kat kak senduk,,,,ar tensennnnnn

amie h said...

angelina senduk!

Anonymous said...

kak senduk, selalu la ko menghapdate blog ko ni kak oi. aku baca blog ko gelak sampai nak terkencing ko tau! kelakau nau nau ko ni. penghilang segala duka lara jiwa nestapa.

Pujangga said...

Hahahaha....Kak aku biasanya jadi silent reader jer... just wanna say, please update your blog sokmo....

Unknown said...

Uik.. lama dh x update ni.. rndu gle nk bce cte k.senduk.. yg lama2 smua dh hbs baca..

Mrs. A said...

Dah! berkurun tak singgah sini.
Tapi still tak berubah template masih sama.

reen & co said...

Kami menawarkan perkhidmatan typing utk semua jenis surat menyurat dan academic assignment.
Email to fitra2911@gmail.com
WAapp 01132930331

Najib Ariyan Ali Basha said...

Selamat Tahun Baru 2015

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...