ahli geng kongsi senduk

Kak Senduk Fan Club Klik sini

bit.ly/1c5OxpX

Wednesday, 24 June 2015

Salam ramadhan Al-mubarak Bitchesssss!

ko mampu tajuk cam tu...aku nyer blog suka ati aku lah..haaaaa tu nak carut akak lah tu kenapa x update blog kan...suka hati kita lah

Ha uollssss puase ke tidak...amacam lapar ke... haus ke.... kalau lapar n haus pi lah minum sana...hanj sangat suruh orang minum kan... ingat sundel semua..kalau puase bagai nak rak..tapi ko x sembahyang x guna...pi buka sana...dr ko memeleh ..tersandar macam yenna mati laki sana baik lah ko p mencekik sana...

ibadah kena selari uolsss...agama x menghalal kan cara... sebab tu lah orang suruh ko blajar agama sana...bukan beli majalah urtv n mangga je,,,

anyway akak nak ucapkan selamat menyambut ramadhan kepada semua yang beragama islam.. semoga ibadah uollss mendapat berkat dan pahala yang berlipat ganda yer...

amacam petang2 ada p bazar ramadhan ke .... kat tempat akak stay...puchong tu ada banyak bazar.. so far akak p bazar ramadhan puchong prima je, Dulu bazarnya kat depan pasaraya OTK tapi sebab jalan tu diorang buat jalan LRT so di pindahkan ke area maybank. Kalau nak tanya akak ok x orang jual kat situ... akak akan jawab depends on apa ko nak beli...tapi kalau nak pegi bazar ni x yah bawak duit banyak..makin banyak ko bawak duit..makin merepek2 lah ko beli...


ko nampak air tebu nak beli.. nampak keruping cina nak beli... macam2 nak beli,,, yer lah orang puase..nafsu nak mencekik membuak2..lagi2 yang mmg keturunan pelahap tu...kena lak time bulan posa..manakan nampak semua jenis makanan sedap... ko nampak orang jual selipar jamban celup tepung pun lazat..lagi2 selipar tu lak ko tuangkan dengan kuah kacang..x menggigil makam mariam ko nak membeli sepelastik...

lagi satu bestnya bazar ramadhan ni..bukan saja makanan yang perbagai jenis dengan pelbagai perisa..seperti perisa nak marah..perisa nak bakar kedai...perisa nak ludah... tapi yang betul sedap pun ada...kena sngan tembolok ko..sauk kan je lah...malah kita leh tengok pelbagai jenis orang dan rupa...

betul x akak cakap ni..selama ko duduk bertahun2 kat kat kawasan tu... x pernah ko tengok anak bujang orang muka persis model kacukan pan asian kan..tetiba bulan ramadhan ni ko jmpe kat bazar.. time ni lah jugak kawan skolah rendah ko yang ko rasa comel sangat waktu dulu..yang ko crush sangat..tetiba ko jumpe dah besar gajah.. kalau gajah sajer x per.. ni pakej lengkap dengan pasangan dia pun berwajah nauzubillah kat bazar ni.... trus ko bersyukur x couple ngan dia kannn...

muka pulak bola api yang x dapat di selamatkan...

mana kan pula terserempak dengan orang yang ko chatting kat wechat yang dalam wechat muka super duper flawless kacak , sado meletop...tetapi hakikatnya jalan raya lebih flawless dr dia... tak lupa juga ko terjumpe kawan ko yang ko pinjam barang dia dah dekat 10 tahun x pulang...nampak ko lak trus menyorok balik orang reramai tu...

ada juga pi bazar yang pose2 muka comel..korea..duck face dan segala persis wajah..untuk kelihatan menarik di bazar...

akak cuma libas2 rambut je..comel kannn

kannn...sronok kannn...macam2 ada kat bazar ni... manakan ko terserempak kawan lama yang gembira ria jmpa ko kat bazar sambil cakap macam petir depan muka ko....manakala mulutnya berbau taik sbb puasa kannnn...

yer..ko jangan nak kata tidak yer...akak cakap ni sbb ni semua pengalaman akak... penipu lah korang x rasa cam ni...

ini lah pengalaman bulan ramadhan uollsss... macam2 kita alami...apa yang penting jangan membazir sudah...akak kadang tu pi bazar x beli apa pun..jenjalan  je..menanti kan masa nak berbuka..lepas2 tadarus semuka dua muka tu..lari jap ke bazar kan... x pun ko bawak je dalam poket 3 ringgit... thats all.. maka x lah membazir...

karang dah kenyang berbuka..x larat lak ko nak terawih kannnn

jalan2 ngan kawan je kebanyakkan yg akak buat... kekadang kita x nak beli pun tapi dah ternampak makanan yang pepelik tu terbeli lah juga.... sebaiknya bersederhanalah dalam berbelanja.... halahhhh kalau bukan bulan puasa ko leh makan nasi ayam sebungkus...dan dan bulan puasa ko nak makan sampai berplastik...semua  tu nafsu je uollss...tekak ko je gatal nak beli..ujung2 ke  Siti nur longkang yang ko lemparkannnn

ok lah uollsss...selamat berpuasa... lakukan ibadat dengan penuh ikhlas...seoga kita mendapat rahmat dr Allah... dengan ingatan... jaangan nak membohsia sangat kat bazar tu...dosa 

14 comments:

fateem fatima said...

kak sendukkkk omaiiigadddd !!!lamanyeeee nak tgu ko hapdet kakk!!!selamat bpose kak!

Miss Brenito said...

hamagad, kak senduk is back. Di bulan yang mulia ni, nak tanya sket lah, ko dah beli leptop baru ke hakak senduk oi? sbb selalu nmpk ko dintis manjang, kupu2 bersuka ria lah bagai kan. Tahniah yer kak senduk, hopefully entry ko ni bukan setahun dua kali yer. cepok kang, org dah la rinduuuuuuuu..

sekian.

Anonymous said...

sempena bulan pose ni, i nak telus je gituuuu.. seiringgg kate ko..


selamat berpuase abg reez! jgn perasan kakak lagi.. bulan pose, x baik menyamar.. jgn maki iolsssss bang reez.. hehehe..

intandayani said...

Iols setkat ni belum jejak lagi bazar ramadhon..tak sanggup mak

Fahmie Juhanis said...

Kak senduk, aku follow ko sejak zaman belajar lagi, sekarang dah anak 3. kau memang rasa setahun sekali je ae nak hapdate? kau ingat ko lawa buat orang tunggu2 post ko?

sakit pulak la hati kite.

amie h said...

Terharu sebab ade update baru

wani ezryl * said...

selamat menyambut bulan ramadhan yg mulia!! :D

Cik Puan Eka said...

Hehe kak senduk. Mohon video sempena Ramadhan

kolin zainal said...

miss you kak senduk!
selamat berpuasa!!!!!!

A.I said...

selamat berpose kakak.. ^_^

La Cocca Di Papa' said...

weweh yg crush zaman sekolah berubah jd gajah tu true story sgt kak... mmg bersyukur duduk antara 2 sujud sgt sbb x kapel dgn heols... Allah maha mengetahui....

Shuriana Khamisan said...

hahaha.. adui.. sakit perut aku baca post ko kak senduk... aku mmg lama tunggu post ko ni. jujur sangat tau...

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Anasyg said...

terbakar aku dengar kau tadarus kak. haha

Let's SHOPPING Uollss!