sesiapa yg berminat untuk beriklan atau membeli produk di blog ini boleh whatsapp ke 60173806280.

Wednesday, 27 September 2017

hantaran ku meletop aduhai walaupun

"ko tengok tu hantaran dia... sedih lah..so cik pong... kita menang yer..hantaran kita lagi kelas"

kata kak bedah lepas acara berbalas hantaran kawin adik lelakinya...

mmg macam tu lah uollss resamnya kalau majlis kawen or tunang.. semua nak berlumba2 hantaran sapa paling meletop yer...

berlumba2 sapa bg lagi banyak..20 berbalas 30 dulang katanya... mana kek, buah , baju, minyak Wangi, minyak masak, spenda, kuali, periuk semua nak di hantarankan...


CLICK MORE - UNTUK CERITA SELANJUTNYA
 



hantaran ni sebenarnya seni..ihlas sebagai tanda hadiah kepada pasangan..so cantik atau tidak dan banyak atau sikit tu subjective...

ada suka yg kelas..ada suka yg sarat ada yg suka simple...

ada juga yg kalau telekong x gubah jadi bentuk angsa tu maka bukan hantaran lah tu... kadang tu kisah sampai upah orang sebab pening nak buat hantaran macam mana..


bg kak senduk senang je.. ko mampu ko upah..ko x mampu ko buat sendiri.. ko kretive ko letak lah or gubahlah apa ko nak buat..ko nak main lempar2 ke. ko nak lipat kemas ke..dalam kotak ke..suka ko lah

sebelah pihak pulak ko jangan lah nak keji kalau hantaran pihak lagi satu x cantik... bagi mereka dah cukup cantik dah tu..sehabis baik lah tu..kalau x ...x kan dia buat macam tu kan...

yg akak heran ader je makcik2 mulut cibai yg duk mengata...ewahhhh..

ko ingat tempeh buat hantaran ni murah... mahal tau..tengok lah bahan apa ko nak letak..bg akak senang je..ko google mana cantik tiru je... tapi ramai jugak manusia dalam dunia ni yg bangang x reti bab bab seni ni.. dan mereka malas nak pening2 kepala tempeh je..tau tau siap...

lagi satu x semestinya dalam hantaran tu mesti beg tangan Gucci baru rasa kelas...ko letak beg anyam mengkuang pun boleh dik...ikut kemampuan... ada oaang tu kalau letak coklat harus patchi ke hapa thah..harga berates tu....katanya nak bg orang kenalah bagus2..tapi kalau x mampu coco jelly pun boleh..janji ikhlas menerima...

sebabnya ujung2 hantaran kelas ko tu di ranapkan jugak lepas dapat.. lepas tukar nyan pihak satu lagi.. bukan ko simpan dalam almari kaca sampai ko bercucu kan...

pernah tu kawan akak buat hantaran... trend2 sekarang.. ko lipat je baju tu.. ko lempar2 je..kuis2 ujung kaki...letak dalam dulang cantek ko tompokkan sekebun bunga kat tepi dia..letak lah blink2 sedas dua siap... bagi kita yg moden2 ni mmg kelas uollssss.. ohhhh simple but nice katanyaaaa

bila sampai umah customer muka macam ketiak basah...balik je dapat whatsapp ..

" saya frust dengan awak..saya bayar mahal tau...semua lipat2 n letak2 je.. cam tu saya pun boleh buat...atleast tuala jadi anggur ke..sejadah jadi kaabah ke.. kalau macam ni nenek saya leh buat kan"


dahhhh nenek segala masuk...maka di viralkan lah dalam internet...kata hantaran sampah mahaln yg berwajah sampah ...

nahhhhhhh Nampak tu..x semua mata kita ni cantek..ada yg suka selera lama..ada yg suka simple ...

yg tukang gubah pun duk kembang je masa buat tu..aku lah penggubah hantaran paling hebat di dunia..tangan seni aku mmg hebat.. kalau kat tangan dia daun lalang pun leh jadi emas katanya...ujung2 kena hanjeng..dahhhh sentap...

 
akak jugak paham kenapa penggubah ni buat macam ni..kadang2 material yg dia bagi x membolehkan kita buat benda tu macam2..contoh ko bg kain songket..ko gumpal lak bentuk pyramid lah bentuk anjeng laut lah..dah patah benang2 songket tu..maka lipat saja jalan terbaik...

ada setengah tu barangan mahal berjenama..kalau ko bungkus bagai..dah x Nampak  label GUCCI tu.. x leh nak tayang yang aku kaya melampau x nampak lebel... lebel tu yg penting sebenarnya... ada pulak tu barangan yg x leh kena bunga hidup takut basah atau rosak...

so selalunya pembuat hantaran ni kena tengok dan bincang dengan penempah apa nak buat dengan barang tu...betul x...

dan lagi satu.. barang seni ni harganya mahal..sebab apa skill..bila menibatkan skill maka harga tu x tetap harganya... kalau hebat skillnya, hasilnya maka mahal lah harganya..

ko lak ko harap hantaran bunga hidup ..juntai2 Kristal.. lampu lip lap2 pelangi...lace trimming meletop ko bajet nak sebekas 20 hengget je.. ko makan kaki nanti...tu bukan kedekut namanya.. tu BANGANG

jadi kalau ko mampu ko tempah..dan x mampu ko buat sendiri..jalan terbaik.. dan yg lain jangan lah banyak bunyi..majlis ni meraikan mempelai..bukan pertandingan membuat hantaran antara daerah yer.. jadi ko yer kan aje lah..kalau pengantin tu suka walau hantaran tu bentuk celaka pun..ko redho je lah.. ko diam je...duit dia..majlis dia..

ijap kabul or majlis mengikat janji tu lagi penting...ko x yah nak yer yer sangat...

ko x yah gah2 membazir sangat... ko simpan duit untuk lepas kawen lagi bagus.. sbb lepas kawen tu lagi nak pakai duit banyak...ni kawen ratus ribu..lepas kawen miskin duit habis... kang xde duit nak makan makanya ko telan lah coklat patchi sebiji sehari laki bini... ko nak mahal sangat kan... hadap lah..

sekian...
 

5 comments:

Irfa said...

betul tu
bila igt balik, byk nya pembaziran majlis kahwin
sedangkan lepas kahwin lebih penting

Suria Lekatlekit said...

aku kawen bajet kak.. hantaran pun takde yang penting tetamu yang datang dapat makan sampai kenyang.. takde yang hujung2 cedok kuah je. hehehehe

VIralkan >> DOAKAN MAKCIK LANGKAWI DAPAT BALIK RM50 RIBU TU
Kisah blogger kena saman >> BLOGGER PERLUKAN RM40K UNTUK FIGHT KES SAMAN SIVIL

Anonymous said...

aah, aku pan kalau kahwin x payah banyak2 dulang 3 balas 5. orang x pandang pun hantaran tu. kita ja syok sendiri

Dewi Aja said...

Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

isketambol said...

Hahaha mak suka je ko hanjengkan diorg yg sangkak buana ni..syabas noks!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...